Skip to main content
Beantwoord

Geen uitzending op Veronica/Disney XD is niet mogelijk maar staat wel in EPG op 7 maart

• 6 maart 2025
  • 12 reacties
  • 148 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

zie

disney xd start om 04:00

dezelfde fout zie je ook op 8 maart

NB hebben julli nu die nieuwe epg leverancier ?

zoja bereid je dan maar voor dit soort fouten zag ik al bij ziggo

En die geen uitzending komt vaak op zaterdag avond voor

Beste antwoord door TijtheMan

Goedemiddag ​@matthijs peters ,

Dat ziet er inderdaad wel slordig uit ja. Dank voor het signaal.

We kunnen vanmorgen (vannacht?) niet meer laten herstellen, maar wellicht voor morgen nog net wel. Sowieso gaan we er scherper op letten om te zorgen dat het niet meer voorkomt.

Bekijk origineel

12 reacties

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN iTV
  • 579 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Goedemiddag ​@matthijs peters ,

Dat ziet er inderdaad wel slordig uit ja. Dank voor het signaal.

We kunnen vanmorgen (vannacht?) niet meer laten herstellen, maar wellicht voor morgen nog net wel. Sowieso gaan we er scherper op letten om te zorgen dat het niet meer voorkomt.

Forum|alt.badge.img+2

@TijtheMan 

En hoe zit het nu met die nieuwe epg leverancier ?

Is die nu wel of niet actief momenteel ?

zie ook bijv Comedy Central geeft vanaf 10 maart 10.00 overal aan 'wordt aangekondigd' | KPN Community

Dat is nu eindelijk vandaag pas aangepast

Denk aan geautomatiseerde kwalitatieve controles op:

• geen uitzending op zenders waar dat niet kan
  • word aangekondigd (al dan niet in meerdere talen)
  • gaten in series als gevolg van fouten in epg
  • onmogellijke lengtes van programma's ,veels te kort of veels te lang

zie ook 

belachelijke weigering door de kpn om de seizoen opname te herstellen door afl nr te laten aanpassen zoals het wel is gebeurd bij “Van der Valk”

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 7 maart 2025

Is die nu wel of niet actief momenteel ?

De nieuwe epg leverancier is sinds 20 februari actief. Duidelijk dezelfde nu als Ziggo. De fouten zijn 1:1.

Ziggo heeft die al maanden, met een voortdurende stroom aan opmerking en klanten op hun community. En nu zitten wij daar ook mee opgescheept… 😖.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN iTV
  • 579 reacties
  • 7 maart 2025

@matthijs peters,

Ik begrijp de vraag niet helemaal met betrekking tot de EPG leverancier. Let wel dat ik op persoonlijke noot reageer. Maakt het uit of er een nieuwe leverancier is? Wat maakt dan het verschil?

Op basis van de signalen is op 'Comedy Central’ het blok 'Wordt Aangekondigd’ inderdaad hersteld. Ook voor de nog niet gepubliceerde, maar wel beschikbare data zijn deze blokken eruit gehaald. Dit betekent helaas niet direct dat het nooit meer voor gaat komen. Dus als het gespot wordt in de gids, laat het dan vooral weten.

Aan dergelijke controles is en wordt zeker nagedacht. De ene is daarin makkelijker te implementeren dan de andere, maar blijft ten alle tijden een punt van aandacht.

Ik begrijp het sentiment m.b.t. herstel van seizoen opname. Dit ligt echter nogal gecompliceerd en is helaas niet in alle situaties mogelijk. 

Forum|alt.badge.img+2

@TijtheMan 

wel of niet de epg leverancier is van belang omdat ik met “geen uitzending”  fouten herken die voor mij de reden waren om bij ziggo weg te gaan. Voor mij was de druppel geen uitzending op zaterdag avond  20:00 bij veronica.

Dus ik deel de vrees van PeterG (reactie boven jou)

zie ook https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Fout-ontdekt-in-de-TV-Gids-EPG-Meld-het-hier/td-p/787399/highlight/true/page/194 voor de vele klachten over de epg

En wat betreft Vienna blood daar is het probleem dat part1 op maandag en part2 op dinsdag hetzelfde afl n3 hebben. Dus de oplossing is simpel dezelfde truuk als bij van der Valk afl2, deze werd afl 26 voor afl 2 part 1 en afl27 voor afl 2 part 2

en zie

daar werd afl 24 veranderd naar afl 1024

Dus dat kpn het kan iis 100% bewezen maar waarom kpn het NIET WIL, ja daar krijg ik geen antwoord op tot nu toe

en zie ook

Verschillende opnames verdwenen van Paramount Network | KPN Community

gewoon 15 afleveringen onterecht verwijderd door de KPN en tot nu toe krijg ik zelfs na klacht geen inhoudelijke reactie van de KPN

bedenk ook ik ben sinds 3-jan klant en kijk dan naar mijn topics

Forum|alt.badge.img+2

@TijtheMan 

en ik meld dit aan elke kpn medewerkers die ik spreek

Ik kom dus net van ziggo vandaan en 2 zaken vielen me zwaar tegen

1. geen serie opname en alleen maar 1 seizoen opname. En kpn had wel een serie opname maaar zijn overgestapt naar seizoen opname. 
  2. Je MAG de zenderlijst niet sorteren naar eigen inzicht. En de kpn meld dood leuk al jaren lang dat gaan we niet doen.  En op elke tv sinds de jaren 1960 kon je al de volgorde naar eigen inzicht maken. Dus het “moderne” kpn systeem is op dit punt dommer dan een tv uit 1960.

Als ik dat van te voren had geweten was ik niet aan de kpn begonnen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36685 reacties
  • 7 maart 2025
matthijs peters schreef:

bedenk ook ik ben sinds 3-jan klant en kijk dan naar mijn topics

Dat heb ik gedaan Matthijs. Je bent ruim twee maanden klant en je hebt inmiddels 27 topics gestart. Vrijwel allemaal over dit onderwerp. 

Best uniek. Iets zegt mij dat er de komende tijd nog veel meer van dit topics bijkomen. 

Forum|alt.badge.img+2

@Noordzee 29 topics en of er meer bijkomen dat is afhankelijk van wat de kpn wel of niet doet

en “over dit onderwerp” ?? Dit is de eerste over geen uitzending.

Merendeel gaat over fouten met seizoen opnames

Wat misschien duidelijker te zien zou zijn als moderatoren dat niet bij meerdere titels eruit hebben gehaald.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN iTV
  • 579 reacties
  • 7 maart 2025

“wel of niet de epg leverancier is van belang omdat ik met “geen uitzending”  fouten herken die voor mij de reden waren om bij ziggo weg te gaan. Voor mij was de druppel geen uitzending op zaterdag avond  20:00 bij veronica.”

Ongeacht de zender of het tijdstip vindt ik een melding ‘geen uitzending’ terwijl deze er daadwerkelijk wel is op zijn zachtst gezegd bijzonder. In hoeverre dat keuzes bepaald is natuurlijk volledig individueel.

“En wat betreft Vienna blood daar is het probleem dat part1 op maandag en part2 op dinsdag hetzelfde afl n3 hebben. Dus de oplossing is simpel dezelfde truuk als bij van der Valk afl2, deze werd afl 26 voor afl 2 part 1 en afl27 voor afl 2 part 2”

Ik ben niet helemaal thuis in de grondoorzaak van beide issues, maar als de oplossing daadwerkelijk dezelfde truuk zou zijn geweest dan had deze opmerking hierover hier niet gestaan. Met andere woorden: De oorzaak was voor beide programma’s wezenlijk anders en daarmee is de oplossing ervoor dat dus niet.

“Dus dat kpn het kan iis 100% bewezen maar waarom kpn het NIET WIL, ja daar krijg ik geen antwoord op tot nu toe”

Ook deze moet dan lichtelijk genuanceerd worden. Dat kpn het kan is voor die situatie 100% bewezen. Ik begrijp alleen niet waar de stellingname van het niet willen vandaan komt. Alleen op basis van dat het niet gebeurd is?

“gewoon 15 afleveringen onterecht verwijderd door de KPN en tot nu toe krijg ik zelfs na klacht geen inhoudelijke reactie van de KPN”

Ik weet dat hier naar gekeken wordt. Naar wat de oorzaak is, hoe dit voortaan te voorkomen is en of het überhaupt te herstellen is. Een antwoord zal zeker komen.

Blijf vooral melding maken van zaken die opvallen in de gids. Niet alles is op voorhand af te vangen en/of te herstellen, maar samen kunnen we er echt wel wat van maken. De signalen wie we krijgen zijn zeer waardevol. Hiermee zijn natuurlijk niet meteen alle problemen verdwenen en ik snap echt dat dit vervelend is.

Forum|alt.badge.img+2

@TijtheMan 

wat is er wezenlijk anders tussen vienna blood en van der valk ? 

allebei seizoenen met 3 afleveringen waarbij elke aflevering word opgesplitst in 2 afleveringen met part 1 en part 2 

Beide series op Bbc first 

Dus wat is er anders ?

Kpn wil het niet omdat dat letterlijk tegen mij is gezegd na een klacht over Vienna Blood.

Wij kunnen dat niiet en gaan dat niet doen. 

En van die stelling willen ze niet afwijken ondanks mij argumenten over  van der valk en star trek voyager

Een epg foutloos krijgen gaat nooit lukken maar wat voor moeite gaat een provider doen en hoe gaan ze om met fouten. En zie dan vienna blood meer dan 2 weken gemeld en 3 weken lang gaan de seizoen opnames fout en de oplossing is echt zo simpel als het afl nr bij part2  veranderen want dat afl nr is gelijk aan afl nr van part 1

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN iTV
  • 579 reacties
  • 10 maart 2025

@matthijs peters,

Ik durf zo niet te zeggen wat er wezenlijk anders is geweest tussen beide series. De meest voor de hand liggende oorzaak die me te binnen schiet is ‘moment van gebeuren en signaal binnenkrijgen’. Wat ik wel durf te zeggen is dat als het écht ‘CTRL C, CTRL V’ zou zijn geweest voor de oplossing, dan was dat echt wel gebeurd. 

Nogmaals, of wellicht was ik niet duidelijk genoeg in de stellingname, het is absoluut niet een kwestie van 'niet willen’. Ik begrijp oprecht niet waar dit vandaan komt. Als iets hersteld kan worden, dan doen we dat. Als iets niet hersteld kan worden, dan kan dat ook niet (hoe graag we ook zouden willen). Een situatie zoals dat valt ook niet te beargumenteren naar mijn idee. Ik begrijp dat het wenselijk is dat het veranderd en ook frustrerend dat het niet lukt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36685 reacties
  • 11 maart 2025

In de toekomst kun je meldingen doen in dit topic:

Reageer