Skip to main content
Vraag

Ik heb een rood alarm lampje op mijn glasvezelkastje, klantenservice stuurt een nieuw modem op

• 12 maart 2025
  • 15 reacties
  • 235 keer bekeken

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img

Plots heb ik geen glasvezel internet meer. Ik zie het rode lampje branden van alarm op het glasvezelkastje. Ik bel zojuist KPN. Hij stuurt direct een nieuw modem op. Want veelal zit daar een fout in. Maar dat lijkt mij sterk. Het glasvezelkastje geeft alarm en heeft geen connectie. Hebben andere ditzelfde weleens meegemaakt?

15 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17595 reacties
  • 12 maart 2025

Dat rode alarm lichtje had ik twee weken geleden ook. Maar dat bleek een kabelbreuk te zijn een aantal straten verderop, waar een paar honderd klanten last van hadden. Die kabel was kort na middernacht weer gerepareerd.

Ik lees (in dit topic) dat jij zo'n drie maanden geleden hier ook al last van had. Er zou toen een monteur langs komen. Dat topic eindigt zonder afronding, maar wat was toen het probleem en oplossing?

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img

Hoi, toen is de kabel gerepareerd. En tot vandaag goed gewerkt. Maar waarom nu een nieuw modem wordt opgestuurd.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17595 reacties
  • 12 maart 2025

Het modem zie ik ook niet direct als oorzaak in jouw geval, mede gezien het verleden.
Een monteur lijkt mij ook de aangewezen weg, maar die beslissing is aan klantenservice.
Misschien helpt het om morgen vanaf 08.00u weer te bellen met 0800-0402.

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img

Zijn er mensen die een dergelijk geval hebben meegemaakt?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Bartvandenheuvel1981, ik vermoed dat inderdaad een nieuw modem niet de oplossing gaat zijn als het alarmlampje rood brandt. Het advies is dan toch om nogmaals contact op te nemen zodat er een monteur ingepland kan worden. 

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img

Gisteren is een monteur geweest die heeft geconstateerd dat het niet aan ons lag. Zojuist is een andere monteur geweest en die heeft gekeken in zo'n wijkkast. Daar zou de verbinding niet aanwezig zijn. Dus deze monteur is ook weer weg. En nu? Komt er nu wederom een derde monteur? En dan is het wel 100% opgelost. Ben hier niet blij mee. Kan iemand van KPN met mij meekijken wat er nu gaat gebeuren want deze monteur liep bellend met KPN de deur uit..

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img
Bartvandenheuvel1981 schreef:

Gisteren is een monteur geweest die heeft geconstateerd dat het niet aan ons lag. Zojuist is een andere monteur geweest en die heeft gekeken in zo'n wijkkast. Daar zou de verbinding niet aanwezig zijn. Dus deze monteur is ook weer weg. En nu? Komt er nu wederom een derde monteur? En dan is het wel 100% opgelost. Ben hier niet blij mee. Kan iemand van KPN met mij meekijken wat er nu gaat gebeuren want deze monteur liep bellend met KPN de deur uit..

overigens zei deze monteur dat er 100 huishoudens in de omgeving er last van hebben. Maar op de website van KPN staat dat er geen storing is..

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 15 maart 2025

Dan is zeer waarschijnlijk de netwerkbeheerder aan de beurt. Er zit helaas niets anders op dan geduldig af te wachten.

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img

Baal hier van, als die klantenservice medewerker nou geen modem zou hebben opgestuurd naar meteen de juiste actie had ondernomen dan hadden we nu inmiddels weer internet gehad. 

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 362 reacties
  • 15 maart 2025

​@Bartvandenheuvel1981 

mag ik vragen om welke regio het gaat? wellicht dat ik nog ergens wat kan achterhalen.

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img
joey92 schreef:

​@Bartvandenheuvel1981 

mag ik vragen om welke regio het gaat? wellicht dat ik nog ergens wat kan achterhalen.

Zoetermeer

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 362 reacties
  • 15 maart 2025

ik kan helaas geen regionale storing vinden in Zoetermeer. als er meer dan 10 klanten last van hebben dan wordt er eigenlijk altijd wel een storingsmelding van online gezet.

lijkt me eerder dat dan jou glasvezel verbinding is onderbroken ergens.

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img
joey92 schreef:

ik kan helaas geen regionale storing vinden in Zoetermeer. als er meer dan 10 klanten last van hebben dan wordt er eigenlijk altijd wel een storingsmelding van online gezet.

lijkt me eerder dat dan jou glasvezel verbinding is onderbroken ergens.

Hmm dan zei deze man dus maar wat. Had het over 100 huishoudens.. En dat de verbinding in de kast eruit ligt. Lekker dan. Dank voor je moeite. 

Bartvandenheuvel1981
Topper
Forum|alt.badge.img

Jammer.. Glasvezel deed het weer een dag of 4. Sinds vanmiddag weer geen internet. Rode lampje brandt wederom. 😓

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is wel erg balen natuurlijk ​@Bartvandenheuvel1981 Mocht het nog niet gebeurd zijn: Via de klantenservice kan voor deze problemen wederom een melding worden aangemaakt zodat het hopelijk definitief verholpen kan worden door de technische dienst. 

Reageer