Skip to main content
Antwoord

Gratis internet upgrade van 100 naar 200 Mbit is nog niet doorgevoerd

• May 22, 2025
  • 24 reacties
  • 502 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goeiemiddag. 

Aantal weken kregen wij een brief/email dat we een gratis upgrade kregen, maar we hebben niks meer erover gehoord & is nog nie geactiveerd. Volgens een algemene forum bericht erover gebeurde het binnen een maand wat niet het geval is bij ons. Dus we vragen nu af hoe het zit ermee.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi allen! Dank voor het melden en welkom hier. 

Mocht het ook op de volgende factuur niet staan en mocht je in de tussentijd geen bericht hebben ontvangen, laat het hier dan gerust weten. 
We doen geen valse beloftes, dus als je deze brief hebt ontvangen en je abonnement in de tussentijd niet vernieuwd hebt (waarmee je naar een andere propositie gaat), dan geldt het gewoon nog voor jou. 

Controleer in de tussentijd ook je MijnKPN. Daarin zou je het ook terug moeten zien als de snelheidsupgrade is toegevoegd wanneer je in je abonnement voor de thuisdiensten kijkt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

• Nieuwkomer
  • May 23, 2025

Hier precies hetzelfde, heb gebeld en de dame aan de telefoon gaf aan volgende factuur afwachten, en dat zij niets in het systeem kon zien over deze upgrade. De volgende factuur heb ik inmiddels ontvangen, en daarop is geen verandering te zien. Begint te lijken op blij maken met een dode mus...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 23, 2025

Hallo ​@mstevens ,Na die maand zou je het op de eerstvolgende factuur moeten zien volgens deze brief: 

Maar heb nog even geduld. In dit topic van vandaag zie je dat de verhoging uiteindelijk gewoon komt: 

Lees dit topic ook eens door: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Hallo ​@mstevens ,Na die maand zou je het op de eerstvolgende factuur moeten zien volgens deze brief: 

Maar heb nog even geduld. In dit topic van vandaag zie je dat de verhoging uiteindelijk gewoon komt: 

Lees dit topic ook eens door: 

Hallo, bij toeval heb ik die topics al doorgelezen en toen al bij conclusie gekomen dat het binnen een maand verhoogd zou worden. Op de factuur van 11/05 is er niks van te zien, misschien op de volgende wel. Maar wanneer we bericht kregen erover was eind vorige maand dusja 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 23, 2025

Mocht het ook op de volgende factuur niet staan en mocht je in de tussentijd geen bericht hebben ontvangen, laat het hier dan gerust weten. 
We doen geen valse beloftes, dus als je deze brief hebt ontvangen en je abonnement in de tussentijd niet vernieuwd hebt (waarmee je naar een andere propositie gaat), dan geldt het gewoon nog voor jou. 

Controleer in de tussentijd ook je MijnKPN. Daarin zou je het ook terug moeten zien als de snelheidsupgrade is toegevoegd wanneer je in je abonnement voor de thuisdiensten kijkt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 25, 2025

Ik wil geen overhaaste conclusies trekken, maar aangezien er meerdere mensen een brief/mail hebben gehad erover en ondertussen niks meer hebben gehoord erover & na een maand nog niks is veranderd lijkt mij dat het langer duurt dan de bedoeling is of er is iets verkeerd gegaan. Vind nogal vreemd aangezien het bij meerdere dit zo is

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je bent inderdaad niet de enige die dit meldt, maar je gaf ook aan dat je eind vorige maand bericht ontving. Dat zou dan eind april zijn en het kan uiterlijk een maand duren voordat het doorgevoerd is. 

Als dat tegen die tijd bij jou nog niet het geval is, trek hier dan weer aan de bel. Dan kan ik hier navraag over doen. 🙂
Je kunt dan ook een belafspraak maken, mocht je dat prettiger vinden. 

• Nieuwkomer
  • May 25, 2025

Beste Sanne van KPN,

Middels een belafspraak heb ik contact gehad met een medewerkster van de helpdesk, zij gaf aan niets hiervan te kunnen zien in het systeem. Ze gaf hierop aan de nieuwe maandfactuur af te wachten. Inmiddels heb ik de nieuwe maandfactuur ontvangen, waarop geen verandering te zien is. En hetzelfde als de anderen in dit topic, de brief heb ik ontvangen rond 18 April. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 25, 2025

Je bent inderdaad niet de enige die dit meldt, maar je gaf ook aan dat je eind vorige maand bericht ontving. Dat zou dan eind april zijn en het kan uiterlijk een maand duren voordat het doorgevoerd is. 

Als dat tegen die tijd bij jou nog niet het geval is, trek hier dan weer aan de bel. Dan kan ik hier navraag over doen. 🙂
Je kunt dan ook een belafspraak maken, mocht je dat prettiger vinden. 

Oke, nu ik het beter herinner het was net na een halve maand aangezien ik 2-3 weken had gewacht voor de factuur dus rond dezelfde datum wat bjorn91 vermeld en niet eind van de maand dus het is sowieso een maand verder. Maar indd niks op de factuur.

Maar als je navraag over kan doen zou fijn aangezien we dan meer weten.

Ook ik heb op 18 april de brief ontvangen waarin werd aangekondigd dat mijn internetsnelheid verhoogd zou worden van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s als cadeau. In de brief stond dat dit binnen een maand zou gebeuren en dat ik hierover nog een bevestigingsmail zou ontvangen zodra de verhoging was doorgevoerd.

We zijn inmiddels bijna eind mei, maar tot op heden heb ik nog geen e-mail ontvangen.
Ik houd mijn mailbox dagelijks in de gaten, inclusief de spamfolder, maar er is nog niets binnengekomen.
Ook merk ik geen wijziging in mijn internetsnelheid.

Zouden jullie dit kunnen nakijken? Alvast bedankt!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat het bellen geen resultaat had ​@Bjorn91. Wil je je communityprofiel zo volledig mogelijk aanvullen (graag ook met het klantnummer voor je thuisdiensten) en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kan ik navraag doen. 

Aan jullie dan dezelfde vraag ​@mstevens en ​@edonwheels1970. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Jammer dat het bellen geen resultaat had ​@Bjorn91. Wil je je communityprofiel zo volledig mogelijk aanvullen (graag ook met het klantnummer voor je thuisdiensten) en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kan ik navraag doen. 

Top, ik heb de info aangevuld.

• Nieuwkomer
  • May 28, 2025

Ik heb ondertussen mail ontvangen en de upgrade is doorgevoerd. Toch bedankt!

Op verzoek heb ik mijn communityprofiel aangepast. Mocht er nog iets ontbreken of aangepast moeten worden, laat het gerust weten!

Ik heb mijn communityprofiel inmiddels aangepast, inclusief mijn klantnummer. Laat je het weten als er nog iets ontbreekt?

Op verzoek heb ik mijn communityprofiel aangepast. Mocht er nog iets ontbreken of aangepast moeten worden, laat het gerust weten!

@Sanne van KPN 

Zou u het onderstaande bericht van mij, geplaatst op 28 mei 2025, uit dit topic willen verwijderen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super, dank ​@edonwheels1970 en ​@mstevens! Ik heb navraag gedaan. Hopelijk begin volgende week een update, over het algemeen wordt dit vrij snel opgepakt.
Laten jullie het hier ook weten als jullie wat horen? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 30, 2025

Super, dank ​@edonwheels1970 en ​@mstevens! Ik heb navraag gedaan. Hopelijk begin volgende week een update, over het algemeen wordt dit vrij snel opgepakt.
Laten jullie het hier ook weten als jullie wat horen? 

Top, dan hoor ik het verder wel :) als we wat horen via mail laat ik het hier ook weten 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

@Sanne van KPN goedemorgen.

Gisteren hebben we inmiddels een bevestig gehad dat het verhoogd is, alleen met testen is het duidelijk niet zo. Ik heb de modem opnieuw opgestart en zie nog geen verandering. Ook in de mijn kpn app geeft tie aan dat er nog een bestelling loopt. Is niet echt logisch dat de mail erover zegt dat het binnen 15 min gebruiksklaar is terwijl een dag later het nog niet geactiveerd is en in de mijn kpn app staat dat de bestelling nog loopt.

Even een update:

Ik heb de mail inmiddels ontvangen en via een speedtest gezien dat de snelheid inderdaad is verhoogd – bedankt daarvoor!

Alleen merk ik in het dagelijks gebruik nog weinig verschil.

Zijn er misschien nog tips om het optimale uit de nieuwe snelheid te halen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

@Sanne van KPN ik was blijkbaar te snel met conclusies trekken, maar de upgrade is ingegaan en werkt zoals behoren

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gelukkig dat het toch gelukt is ​@mstevens, dank voor het laten weten! 😄

@edonwheels1970 Fijn dat het bij jou ook rond is. Qua tips, hangt er ook vanaf of je via wifi werkt of bekabeld. Bekabeld is het meest stabiel en voor de wifi hebben we een aantal tips voor het oplossen van trage wifi.
Hopelijk merk je daarna het verschil! 

• Topper
  • June 7, 2025

Hier hetzelfde probleem. Nog geen verhoging van 100 naar 200 Mb hoewel een brief van 26 mei suggeerde dat de verhoging binnen een week geregeld zou zijn. Op de factuur van 7 juni is de wijziging ook niet vermeld.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Bloemrein! Het kan een maand duren voor de upgrade is doorgevoerd, dus als je de brief op 26 mei hebt gehad dan kan het nog even duren. 

Mocht je na een maand nog geen bericht hebben gehad en het ook niet terugzien in je MijnKPN, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan helpen we je daar verder!

• Topper
  • June 11, 2025

Goede middag,

Even nog een kleine correctie.

De brief is gedateerd op 29 mei en daarin wordt melding gemaakt dat de wijziging binnen een week zou worden doorgevoerd. Helaas is die datum niet gehaald. 

Met vriendelijke groeten