Skip to main content
Sticky

Een plek voor discussie over ontwikkeling, beleid en planning van Product Updates

• June 17, 2026
  • 87 reacties
  • 1607 keer bekeken
Toon eerste bericht

87 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 24, 2026

Zeker mag je kritiek leveren, ​@Peterpiwi, zolang je dat doet op een plek binnen de Community waar dat past. In dit geval hebben we je bericht dus verplaatst naar het discussietopic rondom updates en aanverwant beleid. 

We hebben de korte afdwaling van Piet en jou wel verwijderd, want dat heeft hier z'n plek niet. Maar hij heeft wel een beetje gelijk in dat het makkelijker is om teksten te lezen die gebruik maken van hoofdletters, punten en leestekens. In plaats van één lange zin die meerdere regels doorloopt.

Inhoudelijk, dan.

Dingen sluiten elkaar niet uit. Er wordt inderdaad gewerkt aan verbeteringen rondom doorspoelen. Specifiek op het gebied van het zwarte beeld in de thumbnails. 

Maar dat doorspoelen probleem is niet een glitch of freeze. Het is belangrijk om duidelijk te hebben waar we over spreken. Vandaar dat we dit dus even afgesplitst hebben zodat ik daar op kan ingaan zonder dat het de product update afleidt. 

Een glitch is zoals de afbeelding die Len plaatste, waarbij het beeld vervormd wordt. En een freeze is een vastloper. Dan heb je ook nog haperingen, waarbij het beelden/of het geluid kan stotteren.

Dat zijn allemaal zaken die wijzen op een probleem met de verbinding in het algemeen. Zoiets kan verschillende oorzaken hebben. Van iets in je eigen huis, tot een issue of storing, bij ons op het platform. Over het algemeen zijn dat soort issues tijdelijk, en individueel, en meestal volkomen los van updates. Het is juist eerder zo dat als er wel aan onze kant een probleem is wat glitches, freezes of haperingen veroorzaakt bij klanten, dit in het platform ontstaat. En het juist een update is die het verhelpt.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 24, 2026

Kijk bij mijn is huis werk veder alles prima ik heb nog niet zo lang geleden alles vervangen kwa kabels dan ook echt alles  dus lijk me sterk dat nu als nog daar aan ligt . 

mijn modem is ondertussen door monteur ingesteld en tv ontvanger ook dus ik ga dan wel er van uit dat het goed sta en dat geen problemen geeft .

die oom van een vriend de kpn monteur heeft dat gedaan dus en die zij ook alles werk gewoon goed zo als het hoort ,

Met door spoelen gebeurt er heel vaak dat het beeld in het kleine scherm stil blijft staan gewoon vast lopen dus of op zwart springt inderdaad.

dus nee de fout zit niet in me huis hij geeft aan dat het me de cloud van opname te maken heeft daar in het net lekker loopt .

kijk ​@Erik van KPN  ik ben gewoon  veel thuis heb een zeldzame zenuw ziekte en daar door staat tv ontvanger veel aan dus ik zie en merk dan soms snel dat het niet klopt of anders werkt dan voor heen , 

en soms moet ik me ook anders verwoorden tuurlijk maar sommige dingen geef ik al heel lang aan maar net dat er toen gewoon niet geluisterd word , 

en meteen wordt gezegd nee ligt denk bij je thuis de fout zit ik wist gewoon dat het niet zo was ! 

en dat is nu dus ook door de monteur bevestigd dus ik weet het nu 100% zeker dat het niet aan mijn verbinding nu ligt tuurlijk in de toekomst kan het altijd veranderen maar voor nu is het wel duidelijk ! 

excuses als ik niet netjes ben geweest maar hoop dat nu beetje duidelijk is !!

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

​@Piet van der Vooren  excuus als ik niet zo netjes was mijn fout me oprechte excuses 

• August 26, 2026

Betekent dit dat KPN een omwisseling gaat doen voor klanten die in het verleden SuperWiFi 1 hebben ontvangen vanuit KPN? 

Nee. Het is een normaal proces dat apparaten op een bepaald moment niet meer ondersteund worden en geen updates meer krijgen. 

Waarom dan toendertijd de sw punten op kpn software gezet?! 

Dat is ruim twee jaar geleden. Op dat moment waren de SuperWifi punten nog volledig binnen ondersteuning en zijn ze dus gewoon meegegaan in de softwareontwikkeling. Net als de Experia Wifi. Zoals je ook zou verwachten van apparaten die in ondersteuning zijn. En nu stopt dat. 

Hier wreekt zich het beleid van kpn om na de V10 geen modems met pairbonding meer uit te brengen. Daardoor hangt dat ding, dat inderdaad veel ouder is dan de SW1, als een molensteen om kpn's nek. 

• August 26, 2026

Tja, en daar zijn wij (igg klanten met een V10 én één of meer Wi-Fi punten) "superblij" mee. NOT! De ellende met de Wi-Fi punten en topologie weergave zijn alleen maar toegenomen.

En nou niet reageren met een voorstel voor weer een reset want dat levert extra werk op, werkt nog geen week en dan is de ellende weer terug.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

De vraag was WAAR en totaal NIET over het mee of oneens zijn ​@Thomas van KPN , door alle afsplitsingen [zeg ; eigen topic] in de vele topics zie je door de bomen het bos niet meer waar wat hoort.

Duidelijk alleen blijkt het bos enorm groot te zijn.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2026

Hi ​@Len B, als ik het goed begrijp vind je dat het vragen om een eigen topic te starten, minder duidelijk dan dat alles onder een product update besproken wordt? Als iets niet specifiek door een update veroorzaakt lijkt te worden, of als iets niet specifiek over de update gaat, dan hoort dit niet thuis in het topic over die update. Alle nieuwe topics die op ons verzoek worden aangemaakt, zijn niet relevant voor de betreffende update. Ze horen dus ook niet in dat stukje bos, om jouw eigen woorden even te gebruiken 🙂

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 2, 2026

Hi ​@Len B, als ik het goed begrijp vind je dat het vragen om een eigen topic te starten, minder duidelijk dan dat alles onder een product update besproken wordt? Als iets niet specifiek door een update veroorzaakt lijkt te worden, of als iets niet specifiek over de update gaat, dan hoort dit niet thuis in het topic over die update. Alle nieuwe topics die op ons verzoek worden aangemaakt, zijn niet relevant voor de betreffende update. Ze horen dus ook niet in dat stukje bos, om jouw eigen woorden even te gebruiken 🙂

Vreemde is dat eigenlijk alleen bij dit community zo is, maar goed we hebben ons er maar bij neer te leggen, maar ieder apart wordt totaal zoekplaatje.

Ik zou zeggen vraag de klant hier wat zij of hij het liefste wilt, als er enig inspraak is.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

Alle nieuwe topics die op ons verzoek worden aangemaakt, zijn niet relevant voor de betreffende update.

En dat was in de discussie nu juist het punt , de reageerder vind dat zijn reactie er wel bij hoort maar een moderator weer van niet en een andere moderator weer van wel 🤦. . . . !

En aangezien de moderators onderling al verschillen waar een reactie bijhoort . . . . . . . !

Dit zegt mij genoeg ​@Maja van KPN dat het er voor de klant niet meer te overzien is waar wat hoort , mag of kan worden geplaatst.

Of je moet een heel topic archief aanleggen en 24/7 op deze site zitten.

P.S.  -Maar kijk jij nu even naar je eigen reactie , ook jij reageert hier op mij over eigen topics aanmaken terwijl deze topic specifiek gaat over Feedbacks voor een Product Update. 

En dat is nu juist mijn punt , sorry maar het is wat het is en wat ik en ​ivo schrijven , het is een zoekplaatje op de site waar wat hoort.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2026

P.S.  -Maar kijk jij nu even naar je eigen reactie , ook jij reageert hier op mij over eigen topics aanmaken terwijl deze topic specifiek gaat over Feedbacks voor een Product Update. 

Ik heb geprobeerd om jouw bericht hier te vertalen en ergens aan te linken ​@Len B, want je komt hier zonder verdere context binnen in dit topic, en begint zelf over afsplitsen. Als ik het verkeerd geïnterpreteerd heb, dan hoor ik het graag. Zou je dan duidelijk uit willen leggen wat je precies bedoelde in je eerdere bericht hier? 

En dat was in de discussie nu juist het punt , de reageerder vind dat zijn reactie er wel bij hoort maar een moderator weer van niet en een andere moderator weer van wel 🤦. . . . !

En aangezien de moderators onderling al verschillen waar een reactie bijhoort . . . . . . . !

In jouw geval, speelt er meer ​@Len B. Jij meldt al ruime tijd meerdere problemen die niet volledig verklaard kunnen worden door een product update. Vandaar dat het beter is om jouw problematiek  ook in een los topic te behandelen. Alle andere gebruikers hier, die meer willen weten over een product update, hebben er weinig aan om een troubleshoot voor jouw aansluiting te lezen. 

Daarnaast komt het voor dat er net nieuwe interne informatie beschikbaar komt, waardoor het verandert of iets wel of niet aan een update te linken is. Ook zijn wij moderators allemaal mensen, met een eigen gedachtegang en expertise. Wij denken en weten niet allemaal exact hetzelfde. Als er onduidelijkheid ontstaat doordat we niet allemaal precies hetzelfde zeggen dan spijt dat ons, maar dit zal nooit helemaal te voorkomen zijn. 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 2, 2026

,, …...want je komt hier zonder verdere context binnen in dit topic, en begint zelf over afsplitsen’’ 

Zeer zeker ben IK NIET begonnen over dat afsplitsen , daarvoor moet je bij derden zijn !

Nog een prettige avond gewenst.

• September 2, 2026

,, …...want je komt hier zonder verdere context binnen in dit topic, en begint zelf over afsplitsen’’ 

Zeer zeker ben IK NIET begonnen over dat afsplitsen , daarvoor moet je bij derden zijn !

Nog een prettige avond gewenst.

Voor de context vanaf hier lezen.

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-box-soundbox-update-naar-launcher-1-236-3-654065?postid=2298638#post2298638

Â