Skip to main content

Wij hebben “MijnBelOnbeperkt Altijd” genomen zodat mijn vrouw naar haar zuster in Rusland kon bellen. Nu krijgen we sinds 2 weken continu "in gesprek", terwijl wij én de zuster van mijn vrouw verder normaal kunnen bellen. Is er een reden bekend en nog beter: een oplossing?

Goedemiddag @DMG Bos, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Als ik het goed begrijp, werkte dit tot 2 weken geleden dus nog wel? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een probleem is met de verbinding in Rusland, ik durf dat zo niet te zeggen. Zijn er ook andere nummers in Rusland waar jullie mee bellen? Zo ja, werken deze nummers wel gewoon (vermoed van wel omdat je dit anders ook wel had aangekaart)?

Dank voor je reactie. We hebben inmiddels andere vaste nummers in Rusland geprobeerd, helaas hetzelfde euvel. Andere landen kunnen we wel bereiken. Enig idee wat er aan de hand is?

Mvg Dick

Jij bedankt voor de terugkoppeling @DMG Bos :)

Ik heb oprecht geen idee wat hier aan de hand is, Het is ook niet zo dat ik soortgelijke berichten hierover tegen ben gekomen. Daarom wil ik hier een ticket voor aanmaken zodat onze Technische Dienst dit verder op kan pakken. Daar heb ik wel je gegevens voor nodig. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Goedeavond ik kan niet bellen naar Belarus ik geprobeerd bellen naar meer nummers en wordt nit doorverbinden. 

Ik heb mijn profiel ingevuld, voor zover de gegevens mij bekend zijn.

goeden dag,

Bij ons het zelfde.

Naar schoonmoeder bellen kan niet (locatie St. Petersburg) en als zij naar ons belt komt de verbinden prima tot stand. Het nummer dat in het display staat is totaal onbekend.

Probleem zit lijkt toch echt aan de KPN kan te zitten.

Ik heb mijn profiel ingevuld, voor zover de gegevens mij bekend zijn.

Bedankt @DMG Bos. Ik heb een ticket aangemaakt voor onze technische dienst en zij zullen dit verder op gaan pakken. Ik verwacht dat zij binnen enkele dagen hierover contact met je op zullen gaan nemen, wacht dat eerst eventjes af. En wil je ons laten weten wat hier precies is uitgekomen?

goeden dag,

Bij ons het zelfde.

Naar schoonmoeder bellen kan niet (locatie St. Petersburg) en als zij naar ons belt komt de verbinden prima tot stand. Het nummer dat in het display staat is totaal onbekend.

Probleem zit lijkt toch echt aan de KPN kan te zitten.

Hoi @Leen de Zeeman, jij ook bedankt voor jouw bericht!
Ik kan dit niet helemaal plaatsen en heb voor de topicstarter net een ticket aangemaakt zodat onze technische dienst hier dieper in kan duiken. Laten we even afwachten wat hier precies uit gaat komen!

Dag Jan,

Dan wachten we even af 

We hebben het nummer dat verschijnt vast gelegd, dus als jullie dat nodig hebben voor onderzoek hoor ik het wel.

Voor nu in de wachtstand 

Dag Jan,

Dan wachten we even af 

We hebben het nummer dat verschijnt vast gelegd, dus als jullie dat nodig hebben voor onderzoek hoor ik het wel.

Voor nu in de wachtstand 

Dankjewel @Leen de Zeeman, indien nodig laat ik je dat uiteraard weten! Voor nu nog even afwachten maar hopelijk wordt er in de loop van volgende week meer duidelijk. 

Goedemorgen @DMG Bos :)
Onze collega's van de technische dienst hebben je proberen te bellen maar je nog niet te pakken kunnen krijgen. Wat zij nodig hebben, zijn 3 voorbeelden (3 pogingen in de afgelopen 24 uur); naar welk nummer wordt er gebeld? En is dit nummer via mobiel wel te bereiken?

Voor de overige mensen die dit zelfde probleem ervaren; zouden jullie de informatie waar ik hierboven om vraag, in jullie forumprofiel kunnen plaatsen (en vul dan tevens meteen je profiel in) bij het kopje 'persoonlijke opmerkingen'? Alvast bedankt!

Forum profiel aangevuld met gevraagde data 

Goede morgen 
Ik heb dezelfde problemen bij het bellen naar een vast nummer in St. Petersburg.  Gedurende de afgelopen 2 weken krijg ik een soort ingesprek signaal terug.

Heeft Rusland dit niet gewoon geblokkeerd wegens censuur, om de mensen '’dom'’ te houden over hun inval in Oekraïne en alles eromheen ?

Andersom bellen ( van Rusland naar jou ) lukt wel ?
Al bij iemand anders, via andere aanbieder geprobeerd ?
Als dat allemaal niet lukt dan zou je via een van deze kunnen proberen :
https://voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont
( selecteer land )
Flinke verschillen in kosten.
Deze diensten kun je op verschillende manieren gebruiken, heeft niets met KPN van doen.

NB. Ik werkte ooit een tijd in Moscou, div. collega’s namen een russin mee naar huis die gingen hier uitgebreid bellen met thuis, in moscou is (was ?) lokaal bellen gratis.
Je kan raden wat het gevolg was :-<

Goedemorgen @Leen de Zeeman, voor jou heb ik ook een ticket aangemaakt zodat de Technische Dienst dit mee kan nemen in hun onderzoek!

Goedemorgen @Jan van de Polle, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Zou jij ook je profiel in willen vullen? Dan kan ik ook voor jou een ticket aanmaken. Zou je hier een seintje kunnen geven zodra je je profiel hebt ingevuld? Alvast bedankt!

Vandaag enkele keren naar een nummer in Rusland gebeld, zie info in mijn profiel.

Alle keren in-gesprek-toon.

Ik vraag mij af of hier nu na 3 weken ook iets opgelost wordt. Wij hebben nu al 3 x een melding gedaan. 3 x opgelost en 3 x weer opnieuw storing. KPN heeft verstand van zaken toch? Mijn schoonmoeder is ernstig ziek en mijn vrouw kan haar niet bereiken. Complimenten KPN voor jullie hulp tot zover.

Hoi @Hubertus66 , bedankt voor jouw bericht en welkom op de KPN Community.

Dat schiet natuurlijk niet op dus goed dat je je ook hier meldt. Via welke weg heb je hier tot 3x toe een melding over gemaakt? Zou jij ook je profiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Al meer dan een maand geen contact met Rusland maar wel een rekening van €75 voor 4 uur bellen, ra ra hoe kan dat

Hoi Jan van KPN. Het profiel is ingevuld

Ik heb telkens contact nadat ik in een chatbox mijn melding doe. Ook gebeld met het 0800 nummer en ik heb ook een webformulier ingevuld. Nú lijkt mij een goed moment dat jullie dit in orde maken. 

Mij is nú beloofd dat ik woensdag gebeld wordt. Spannend hoor. Ik geloof er helemaal niets meer van.

En ik ga niet weer bellen hè. Dan hoor ik namelijk nog meer standaardpraatjes. Bovendiykomt mijn ticket dan weer onderop de stapel

Reageer