Skip to main content

Vandaag  een poging gedaan om het nr 1888 geblokkeerd te krijgen. Dit in verband met een dementie  geval in de familie. 

Als eerste ingelogd, mbv de vaste pc, op Mijn KPN.  De optie nummer blokkeren wordt wel ergens getoond maar verwijst telkens naar Mijn KPN. Ik beland dan weer in het voorgaande scherm, een loop. Schiet niet op dus.

Op naar de kpn winkel. Die wezen mij op de kpn app voor mobiel. Die zou die optie (blokkeren)  wel bieden . In de winkel konden ze verder niets voor mij betekenen. Wel kreeg ik het telefoonnummer van de klantenservice. Een nummer dat ik niet heb kunnen vinden op de kpn website :rage:

Via de google play de kpn app gedownload en gezocht naar de optie nummers blokkeren.  Die optie  wordt geboden maar niet voor de 18xx nummers. Wel voor 09 nummers en internationaal en mobiel.  Dus bellen met de klantenservice. Vrij snel een medewerker aan de lijn. Die moest navraag doen over de 18xx nummers. Een kwartier in de wacht, verbinding verbroken. 

Opnieuw bellen en weer snel contact. Na een minuut of 5 van geharrewar kom ik er achter dat mevrouw vd helpdesk ingelogd is op haar pc en niet zoals ik op mijn mobiel.  :rage:  De dame had werkelijk geen benul van die mij KPN app! 

Mevrouw zegt dat ze de 09 nummer heeft geblokkeerd en dat 18xx daar ook bij hoort. Dat geloof ik niet, zeker gezien de meldingen op dit forum.  Ze had ook geen idee wat 1888 voor een nummer is.

Wat een mega afknapper dat KPN. Dit raad ik werkelijk niemand aan.  Mocht het hier een gevalletje “zo af en toe” betreffen dan kan ik daar nog inkomen maar  gezien de berichten op dit forum en ook elders op het internet moet men toch beter weten. Schandalig

Eerst het blokkeren regelen en zien waar ik een formele klacht kan indienen.

 

Hallo @Aldtsjerk ,

KPN is bij vaste telefonie verplicht om 18** nummers te blokkeren.
 

249b4e64-d267-4744-9db3-d30f350af85d.png


Bron.

Dus vul jouw gegevens in het profiel op dit forum. Bij een mobiel nummer is KPN is dit niet verplicht, maar ze blokkeren het op verzoek wel. 


Hier kan ik niet zoveel mee. Of kpn nou moet of niet, ik wil dat nummer blokkeren en niet een hoop tijd spenderen aan onvolledige websites, slecht geinformeerde support medewerkers, etc. 

Ondanks "het moeten" trekt kpn zich blijkbaar niets aan van de geldende regel/wetgeving. Dat daarbij door toezichthouders niet wordt opgetreden is mogelijk nog zorgwekkender.

Tijd voor actie

 


Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, telefoonnummer en klantnummer?  Uiteraard van degene om wie het gaat. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Hi @Aldtsjerk, welkom op het forum!

Ik snap dat je graag wilt dat 1888 geblokkeerd wordt. Ik ga kijken of ik dat voor je kan regelen. Zou je de volgende gegevens in je forumprofiel willen invullen: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van het IBAN dat bij ons bekend is.

Laat je het hier weten zodra je profiel is ingevuld?