Ik heb vorige week een GigaSet N300A IP basisset aangeschaft samen met 3 SL450HX handsets. De reden hiervoor is dat de N300A IP meerdere VOIP lijnen kan bedienen en daarnaast ook een vaste lijn.
Via KPN hebben wij glasvezel en 2 telefoonlijnen, waarvan we de eerste privé gebruiken en de tweede gebruik ik als zakelijke lijn. Ons modem is een Experiabox V10 (ondanks dat ik recentelijk weer een nieuw abonnement heb afgesloten).
Ik heb alle gegevens ingevoerd per VOIP lijn m.b.v. een aantal andere topics en na invoeren staat er in het overzicht ook netjes dat de lijnen de status “Aangemeld” hebben.
Na toekennen van de lijnen aan de 3 verschillende handsets, kreeg ik in eerste instantie alléén op de zakelijke lijn gewoon gehoor en kon ik er mee bellen en gebeld worden. De privé-lijn kon ik mee uitbellen en gebeld worden, maar zodra er opgenomen werd, en de verbinding tot stand was gekomen, hoorde je verder niets dan een hele lichte ruis.
Ik heb alle instellingen meerdere malen gecontroleerd, maar alles staat voor zover ik kan zien correct ingesteld.
Ik heb geprobeerd om de lijn te verwijderen en opnieuw in te stellen, maar met exact hetzelfde resultaat.
Zojuist heb ik het hele basisstation gereset naar fabrieksinstellingen, de firmware gecontroleerd of daar de meest recente versie op draait (en dat is zo) en ben ik helemaal opnieuw begonnen met instellen. Alleen nou heb ik met beide lijnen exact hetzelfde euvel. Er kan mee gebeld worden, er kan worden opgenomen, maar zodra de verbinding tot stand wordt gebracht, is er alleen ruis te horen en geen geluid.
Ik weet niet wat ik moet doen om dit nou goed in te stellen. Op deze manier werkt er namelijk helemaal niets.
De instellingen die ik voor beide lijnen heb ingevoerd zijn de volgende:

Uiteraard is voor beide lijnen een andere loginnaam, wachtwoord en gebruikersnaam gebruikt.
Wat kan ik nog doen om dit alles gewoon werkend in te stellen?