Skip to main content

Vande winter naar glasvezel gegaan. Sinds techniekovergang naar kpn wil de fritz niet meer met de voipbuster connecten.

Ik gebruikte in de xs4all tijd intern nummer 1234 hiervoor.

Is het iemand gelukt?

 

Groeten, Wim

 

Dit modem had voordien op DSL ? Dus alle instellingen zijn gebleven, of ?

Kijk eens bij de gegevens van het telefoonnummer naar :

 

Always register via an internet connection

If your internet provider reserves a separate internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider.

 

Onderaan de pagina.

En zet ‘m dan aan, of is dat al zo ?


Geprobeerd, ik had hem niet aanstaan. Preselection is *122# ik krijg “no route to device” wanneer ik op deze manier naar buiten ga


Staat er wel een groen bolletje bij in de lijst van nummers, voor registratie.

En kijk in system >  event log.


Nog even geprobeerd oude instelling verwijderen en opnieuw invoeren. Hielp ook voor aansluiten ‘phon’ app op smartfoon. Ik probeer het later maar weer…..


Het groene bolletje is uit, inderdaad. Was voor omschakeling naar de kpn techniek anders.


Dit modem had voordien op DSL ? Dus alle instellingen zijn gebleven, of ?

 

 


remote site reports reason for error 403


Use telephone number for registration

moet uit


Wachtwoord is goed ? Zonder spatie er achter of zo ?

Even testen door inloggen op website.


Hallo @Wim Nederend, is het met de hulp van KeesYagi gelukt? Is het anders een idee om de collega's van XS4ALL te raadplegen? Ook al ben je technisch omgezet naar KPN, je bent nog steeds daar klant 🙂. Je bereikt ze via telefoonnummer 020 398 76 66.


Ik heb tips van Kees geprobeerd. Het even erbij laten zitten. Volgende dag een buitenlijn gebeld. Voipbuster gecheckt, en zag dat de account gebruikt was. En dat beide ‘bolletjes’ groen waren.

En het systeem dus ongemerkt is gaan werken. I.i.g bedankt Kees.