Skip to main content

De vaste lijn geeft een in gesprek toon als ik wil bellen en als ik gebeld wordt. Alle stappen doorlopen met de tool maar werkt nog steeds niet.

Hallo @Familie Aagje ,

Heb je ook het modem gereset? 
 

Waarom het KPN modem resetten?

  • Je bent het wachtwoord van de webinterface vergeten / inloggen lukt niet.
  • Geen wifi: beveiligingsinstellingen onjuist / beveiligingssleutel aangepast en vergeten.
  • Geen internet: internet lampje uit of rood.
  • Geen telefonie: voice lampje is uit.
  • Overige problemen met het Modem / Experia Box kunnen verholpen worden d.m.v. een fabrieksreset.

 

Hier staat de uitleg hoe dat moet: 

Werkt het vast bellen daarna nog steeds niet? Dan kun je bellen met 0800-0402, dan gaan zij vanaf afstand een reset uitvoeren. 


Gereset, gebeld met kpn via mobiel, gereset, gereset, nieuwe telefoon gekocht, gebeld met kpn via mobiel, gereset, gebeld met kpn via mobiel, gereset, gereset. Lekker een ochtendje bezig geweest. Niet met resultaat. Nou ja: 1x kunnen bellen vanaf de vaste lijn daarna weer in gesprekstoon of stilte. Via mijn mobiel bellen naar de vaste lijn: de verbinding wordt dan automatisch verbroken. De lijn gaat niet eens over. Maar goed. De medewerkers die ik heb gesproken blijven vriendelijk, behulpzaam en geduldig. Afgesproken dat een monteur van kpn contact met mij opneemt. Wordt vervolgd.…

 


…

 


Hallo hier op de KPN community @Familie Aagje. Is er inmiddels vanuit KPN contact met jou geweest voor een bezoek van de monteur? 


Nee, niets meer gehoord of gezien van kpn. 

 


Volgens mij loopt dit niet helemaal goed qua afhandeling @Familie Aagje zou je jouw community profiel in willen vullen? Dan duik ik hier verder in, zodat hopelijk snel weer de vaste telefoon gaat werken. 


Community profiel aangevuld.


Na enkele technische metingen gedaan te hebben zien we technisch geen problemen met het vaste telefoonnummer. Het is zeer aannemelijk dat het probleem zich bevindt tussen het toestel en de KPN apparatuur. Denk aan een defecte kabel. Ik zie dat er een doosje installatiemateriaal onderweg is waarmee getest kan worden of de kabel inderdaad defect is. 


Zoals eerder aangegeven heb ik een nieuw toestel gekocht en daar zitten nieuwe kabels bij. Maar inderdaad ik ga het proberen met de nieuwe kabel die is opgestuurd maar nog niet ontvangen.


De kabels ontvangen en meteen geïnstalleerd. Helaas: naar buiten bellen ingesprektoon en met mobiel bellen naar vaste lijn wordt het gesprek meteen beëindigd. Nog niets opgelost.....


De kabels ontvangen en meteen geïnstalleerd. Helaas: naar buiten bellen ingesprektoon en met mobiel bellen naar vaste lijn wordt het gesprek meteen beëindigd. Nog niets opgelost.....

Het blijft stil vanaf de kant van kpn....


Je kunt dan toch het beste nogmaals bellen met de klantenservice. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk tussen telefoontoestel en de KPN modem. Via de klantenservice kan eventueel nog worden geprobeerd om het telefoonnummer op een andere poort te zetten en dan ook de kabel te wisselen naar deze andere poort. 


Inmiddels een nieuw kpn modem ontvangen en de vaste lijn werkt weer! 


Reageer