Zou meteen moeten zijn.
Niet misschien één cijfer net weer anders?
Check ook wat je hebt ingevoerd. Misschien daar foutje gemaakt.
Is het een ander landnummer dan kun je ook alleen dat blokkeren. Meteen dat hele land te pakken.
@PeterG bedankt voor het meedenken .
alles net gecontroleerd , is een 088 nummer van een dubieus incassobureau moest er +31 voorzetten.
Kan het nummer ook nog in de dect telefoon blokkeren .
Ik heb alleen +31 88 in mijn blokkades voor vast bellen staan. Dat blokkeert alle 088 nummers.
(dus niet +31 088, dat is fout)
Hoi @Oberon 5, een blokkade zou meteen actief moeten zijn inderdaad als het nummer goed is ingevoerd. Heb je de eerste 0 verwijderd na +31? Het kan ook zijn dat het bedrijf meerdere nummers heeft, dat het eerste nummer is geblokkeerd maar ze met het 2e nummer je nog kunnen bellen?
@PeterG @Jasper van KPN Goede morgen heren , bedankt voor jullie reacties.
die 0 was inderdaad verwijderd . dus daar lag het niet aan.
Maar ik heb de “oorzaak” gevonden:
Bij het basisstation van de Gigaset had ik de 2 boodschappen gelijk verwijderd..
1 dag later keek ik op een ander toestel en daar stond dat telefoonnummer (bericht)nog in het display dus leek het net of er weer was gebeld door dat (inmiddels geblokkeerde ) nummer.
was dus een leesfout van mij , niet van KPN 😁
Ik zag ook dat je via “mijn KPN “ ook anonieme nummers kan blokkeren , daar twijfel ik nog aan
als het echt belangrijk is kan men de boodschap nog inspreken op antwoordapparaat.
Ik zag ook dat je via “mijn KPN “ ook anonieme nummers kan blokkeren , daar twijfel ik nog aan
Beste @Oberon 5 persoonlijk vind ik het niet verstandig om anonieme nummers te blokkeren via mobiel en vaste telefoon.
Veel officiële instanties bellen anoniem, geven ze ook aan op hun website, ziekenhuizen bijvoorbeeld.
Als je dat blokkeert kun je belangrijke telefoontjes missen.
Ah, dat scheelt inderdaad @Oberon 5. De blokkade zelf werkt wel maar door de Gigaset hield je even voor de gek met de geschiedenis 🙂 Kan gebeuren, zoals blijkt. Het is beter om het goed te checken dan later tot de ontdekking te komen dat het toch niet werkt.
PeterG schreef:
Ik heb alleen +31 88 in mijn blokkades [..]
?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijfsnummer
Een bedrijfsnummer ofwel 088-nummer is in Nederland een telefoonnummer van een bedrijf, dat niet geografisch gebonden is aan één bepaalde regio. Een 088-nummer heeft daarmee een landelijk in plaats van een lokaal (010, 020, 070 enz.) netnummer.
In veel gevallen een bedrijf wat de CVketel komt schoonmaken.
Dus ja, als je dat niet wil . . . :->
Op mijn mobiel kunnen 088 nummers me wel bereiken @KeesYagi . Ben niet helemaal…. 🤓
Al meer dan 12 jaar geeft ik ook alleen m'n mobiele nummer op. Omdat ik daar gewoon beter op bereikbaar ben.
En op mijn “vaste” nummer kan iedereen mij altijd bereiken.
Want mobiel bellen is mij veel te duur :-) en (veel) slechtere geluids kwaliteit.
( reageer maar niet, dit rondje hebben we al vaker gedraaid )
Ach, je plaat blijft hangen @KeesYagi . Je hebt wel een achterhaald riedeltje wat betreft geluidskwaliteit mobiel. Via Vowifi zelfs beter dan m'n dect.
En buiten de deur via 4G klinkt het ook nog prima.
Even kijken, ja de eigenlijke vraag is al beantwoord, door de vraagsteller zelf, ja dan mogen we nu afdwalen.
Inderdaad, met een mobiel kun je ook via internet bellen, maar dat doet bijna (?) niemand.
EN de telefoon moet het ook kunnen.
TE vaak krijg ik brak geluid van iemand die gewoon thuis of op kantoor zit, naast een “dikke“ internetverbinding :-/
Op de radio ook, zelfs bij voorbereide gesprekken, dan kan de redacteur vragen om een “vaste” lijn te gebruiken of VoWiFi of luci.
Alhoewel bij die laatste 2 de WiFI verbinding de zwakke schakel blijft, dat gaat lang niet altijd goed.
PeterG schreef:
Via Vowifi zelfs beter dan m'n dect.
Dan heb je ws een basisstation met een 2 draads verbinding.
Dan zit er toch nog ergens een audio filter :
https://en.wikipedia.org/wiki/Wideband_audio
Met een dect op fritzbox (oid) heb ik dat niet.