Skip to main content

Goede avondĀ 

een vraag het is voor me moeder ze zit nu bij een vage aanbieder en betaald te veel ( vind ik )

maar ik kan nergens alleen vaste telecom abonnementen vinden klopt dat?

want internet wil ze niet ( en heeft ze ook niet)

Dat klopt. Die staan niet meer op de site. Alleen vaste telefoon i.c.m. internet.

Kpn verstrekt geen abonnementen meer voor alleen vaste telefoon (pstn lijn). Dit omdat het relatief behoorlijk dure abonnementen zijn en de mensen dan voor een veel goedkoper mobiel abonnement gaan.

Je kunt vaste telefoon alleen nog afnement icm internet. Dat is de basis van alles nu bij kpn. Internet 42,50 + vast nummer 2,00 is 44,50 per maand. Gesprekskosten 15 cent / minuut naar vaste en mobiele nrs. + 15 cent per gesprek starttarief. Als je moeder dit heeft hebben jullie bij haar WIFI !! Maar een losse pstn-lijn kan niet meer.

Je moeder kan alleen naar kpn met een nieuw abonnement bij kpn; zoals boven vetgedrukte. Of ze daarmee goedkoper (beter: minder duur) uitkomt dan nu vraag ik me dus af. Mobiel is zeker goedkoper.

Je kunt bellen met kpn als je dit wilt regelen: gratisĀ 0800 0402Ā ma t/m vr 8 tot 20. Zaterdag tot 17 uur.

Bij welke aanbieder zit ze nu? Scarlet? Pretium?

Tarief vaste lijn hierboven al genoemd.

Alleen bellen (en sms) mobiel:
15,00 per maand en per maand 150 minuten inclusief, daarboven
23 cent / minuut naar vaste en mobiele nrs.

of

16,00 per maand inclusief onbeperkt bellen

Kortom; mobiel is vĆ©Ć©l goedkoper. Er bestaan niet alleen smartphones, maar ook 'ā€™gewone'ā€™ mobiele telefoontjes. Ook al toekomstbestendig via 4G en VoLTE.

Misschien is dit wat: 'ā€™Vaste'ā€™ telefoon via GSM netwerk. Ze heeft dan wel een 06 nummer maar belt via een DECT of bureautelefoon.

Deze of dezeĀ  .

Meer en info:Ā https://vastenmobiel.com/gsm-bureautelefoons/Ā .