Skip to main content

Waarom blokkeren jullie zomaar 0909 en 0906 nummers waarvan ik niet eens een blokkade aangevraagd heb en die ik eerder wel kan bellen gaat natuurlijk nergens over dit

Hallo @eitje86 ,

Dat is vreemd. Maar je kunt het zelf heel makkelijk aanpassen in MijnKPN of in de MijnKPN-app. 

Kies :

Vast Bellen

Telefooninstelingen

Nummer blokkeren 

Uitgaand 

Ik wil alles kunnen bellen


Veel informatie en doorverbind diensten die begonnen met die nummers zijn gestopt. Dit omdat er met 09 nummers niet meer doorverbonden mag worden waardoor hun verdienmodel wegviel. 

Als je een dergelijk nummer belt dan is het ook niet meer bereikbaar sinds 16 december 2022.

De diensten met 4 cijferige nummers die beginnen met 18 mogen nog wel.


Waarom blokkeren jullie zomaar 0909 en 0906 nummers waarvan ik niet eens een blokkade aangevraagd heb en die ik eerder wel kan bellen gaat natuurlijk nergens over dit

jullie hebben 09067290027 geblokkeerd en 09094400043 ook en deze nummers werkten gewoon maar aangezien jullie dit als fraude nummers zien hebben jullie deze gewoon maar vanuit de backoffice lopen blokkeren en tevens ga ik natuurlijk niet betalen voor een abbonnement waar zomaar nummers worden geblokkeerd die een week daarvoor nog gebeld konden worden


@eitje86 je hebt dat toch inmiddels wel zelf aangepast neem ik aan.


Als ik deze nummers google lijken het fraudenummers te zijn. Waarom zou je die bellen?


Misschien is eitje86 wel de eigenaar van die nummers? 


jullie hebben 09067290027 geblokkeerd en 09094400043

Als ik erop google krijg ik dat dit nummerinformatie en doorverbindservices waren. Er mag wettelijk sinds 16 december 2022 niet meer doorverbonden worden door nummers beginnend met 0909 en 0906. Deze nummers hebben daarom zichzelf opgeheven. KPN heeft ze niet geblokkeerd. Bel ze maar eens via een andere provider, dan zul je constateren dat ze het dan ook niet meer doen.

Als je een nummer wilt weten danwel doorverbonden worden kun je bijvoorbeeld 1888, 1819,1883 of een ander 18xy nummer gebruiken. Deze zijn wettelijk nog wel toegestaan. Doorverbinden (à € 1 per minuut!) mogen deze nog tot 16 december 2024. Maar niet naar 0800 nummers.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/11/23/strengere-regels-tegen-misleidende-informatienummers-en-doorschakeldiensten