Skip to main content

Ik ga binnenkort binnen mijn gemeente verhuizen  naar een nieuwbouw woning (zelfde kengetal). Op mijn oude/huidige adres heb ik Ziggo met vaste telefoon. Op mijn nieuwe adres wil ik KPN alles-in-1.

Nu wil ik tijdelijk op beide adressen internet (circa 1,5 maand). Ziggo op oud en KPN op nieuw. Volgens mij is dit mogelijk en betaal ik dubbel. 

Bij het stoppen van mijn contract bij Ziggo wil ik mijn vaste telefoonnummer overnemen naar KPN. Kan dit of levert dit alleen maar problemen op?

Dag Hans, 

Welkom op het KPN Forum en leuk om te lezen dat je op je nieuwe adres voor KPN kiest! Dubbele diensten (KPN op je nieuwe adres en Ziggo op je oude adres) is mogelijk, dan betaal je inderdaad ook dubbele abonnementskosten, dat kan een eigen keuze zijn.

Als je binnen hetzelfde netnummergebied verhuist, kan je je vaste telefoonnummer meenemen. Dit nummer kunnen we later gewoon overnemen. Van belang is dan het nummer nog actief is of de afgelopen 2 maanden actief is geweest. Je dient dus binnen 2 maanden nadat je de Ziggo aansluiting hebt opgezegd, een aanvraag te doen om het nummer over te zetten naar KPN. Daarna vervalt het telefoonnummer en kunnen wij het niet meer overnemen. 

Wil je eerst nog geen vaste telefonie van ons, dan kan je een KPN Hussel Thuisabonnement zonder vaste telefonie aanvragen. Op het moment dat je het telefoonnummer wilt overzetten, kan je contact opnemen met onze klantenservice (0800-0402, gratis) om vaste telefonie (met behoud van je telefoonnummer) aan je KPN abonnement toe te voegen. Wil je eerst een nieuw, tijdelijk vast telefoonnummer bij je KPN abonnement, dan kan dat ook. Op het moment dat je het te behouden vaste telefoonnummer naar KPN wilt overzetten, kan je daarvoor contact opnemen met ons. Het tijdelijke telefoonnummer zal dan stopgezet worden en er zal een aanvraag voor nummerbehoud met je huidige nummer worden gestart. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mochten er toch nog vragen zijn, stel die gerust. 


Reageer