Skip to main content

Heb een vaste telefoon aansluiting alleen telefoon sinds een week kan ik niet gebeld worden  telefoon gaat niet over maar ik kan wel zelf naar buiten bellen.

Ik heb kpn chicago 700s.



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @fireman1234 , hoe sluit je de telefoon aan, op een stopcontact in de muur of op een telefoonpoort in de modem.

Als je met je mobiel naar je huisnummer belt, wat hoor je dan?

 


De telefoon is aangesloten op een stopcontact in de muur.

als ik met de mobiel bel 1 sec ruis daarna word de verbinding verbroken.


Als ik de telefoon  activeer op de fritzboxmodem dect gaat de telefoon twee keer over en geeft dan beller onbekend aan.


Hallo @fireman1234 als je normaal gesproken de telefoon via de muur aangesloten hebt kan het nooit via een modem werken en omgekeerd.

Al eens een andere telefoon geprobeerd?

Heb je een koper- of een glas verbinding?

Als het een koperverbinding is kun je niet en een internetverbinding en een telefoonverbinding hebben zoals jij dat beschrijft.

Jouw situatie zal dan zijn kabel van telefoonstopcontact naar splitter, van splitter een kabel naar de ouderwetse vaste telefoon en van de splitter een kabel naar de modem.

Als het anders is lees ik het graag. Die Fritzbox brengt me in verwarring.

 


Hi @fireman1234, lastig dat je niet bereikbaar bent op je vaste telefoon. Ik zie dat JanD al met je mee gedacht heeft, heb je zijn laatste vragen al gezien en kunnen uitproberen? We horen graag hoe het er voor staat.


ik heb twee versies geprobeerd een maal stekker in de muur met chicago 700s en via de fritzbox  via dect dus zoals beschreven muur contact splitter  en dan naar de fritzbox met ingebouwd dect met een fritzfon telefoon beide zelfde resultaat wel bellen niet gebeld worden.


@fireman1234 Dat maakt geen verschil dus. Heb ik goed begrepen dat jij een FRITZ!Box bij jouw KPN abonnement hebt genomen? In voorgaand topic vind je veel informatie. Wat je eerst proberen kan, is tijdelijk je FRITZ!Box vervangen voor de Experia Box, en testen of je vaste telefoon het dan wel goed doet. Als het niet helpt of als je er niet uit komt, dan kan je bellen met onze klantenservice: Bij de FRITZ!Box zit KPN Service Plus inbegrepen, dus je kunt altijd bij hen terecht. Bel hiervoor naar ons reguliere nummer 0800-0402. Je wordt dan automatisch doorgezet naar een van de KPN Service Plus-medewerkers.

Mijn Service Plus collega's helpen je dan meteen verder om het op te lossen.


Bedankt voor alle informatie monteur kpn is geweest zat in de centrale alles werkt weer zoals het hoort.

Nogmaals bedankt voor alle adviezen.