Hoi,
Ik heb een KPN box v12. Deze had ik in mijn oude huis verbonden met een Deco M5 ( 3x als access points, wifi van de box uit). De Deco m5 gaf soms DNS problemen / lag, dus in mijn nieuwe huis wilde ik dit beter.
Ik heb nu de Wifi op de v12 box aanstaan. Hiermee heb ik in een flink deel van het huis wifi, behalve op de bovenverdieping.
Dus heb ik op de bovenverdieping een Experia Wifi aangesloten (zo'n vierkante met afgeronde hoeken). Dit Experia Wifi punt is bedraad aangesloten en het lampje kleurt keurig blauw op.
De combinatie is onverwacht problematisch: het mesh lijkt niet lekker te werken / het lijkt erop dat het overschakelen problematisch is voor alle Devices. Een Samsung tablet krijgt geen internet op het Experia Wifi punt (“kan het netwerk niet verifieren), Zelfs mijn laptop heeft het moeilijk om normaal internet op de bovenverdieping te krijgen (en dat ligt niet aan de wifi sterkte). Alleen mij iPhone lijkt enigszins normaal met de Experia Wifi te kunnen connecten.
Ik snap het niet: die Experia wifi zou toch netjes automatisch de instellingen van de V12 moeten overnemen en netjes een mesh maken?
Wat heb ik gedaan? Verschillende keren de Experia Wifi gereset, Firmware van de Experia Wifi controleerd (1.000.41).
Het probleem betreft dus alleen de bovenverdieping. Op de beneden verdieping connecten alle devices netjes met de Wifi van de v12. Op de bovenverdieping gaat het mis zodra ze moeten overschakelen naar de Experia Wifi. Iemand tips wat ik nog kan nazoeken?
Ik kan de Deco m5 op de bovenverdieping zetten, maar die werkt niet in een mesh met de v12 (die wil alleen zijn eigen Mesh opzetten). Dan maar zo'n rond kpn super wifi kastje halen ipv Experia Wifi? Daar ben ik wat huiverig voor.