Skip to main content
Beantwoord

Deelt een SuperWifi alle SSID's die in de Experia Box staan?

• 6 augustus 2025
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Overweeg aanschaf.

Heb nu zeg maar een prive SSID, een SSID voor gasten.

Voor een thuisbatterij overweeg ik hiervoor een aparte SSID te maken (heb gezien dat dit kan in de Experia 10a).

Maar zenden de Super Wifi's dan ook alle 3 (of zoveel als er zijn) SSID's uit op 1e etage, 2e etage enz. ?

Kleine "bij”vraag, moet er tenminste 1 Super Wifi 2 bekabeld aangesloten zijn/blijven op de Experia Box?

Om de eerste te configureren wel heb ik gelezen maar de vraag is wanneer dit gedaan is of deze dan bekabeld moet blijven ? 

Beste antwoord door Alex van KPN

Snarf8 schreef:

Modem is Experia Box 10A Model VRV9517 

Firmware V,10.AC. 25.03.04

Heeft u dan voldoende info ?

Bijkomende vraag hoe verander ik het kanaal van alleen het extra wifi netwerk, die moet namelijk het beste naar kanaal 1 (beste voor de P1 meter…)

Dit is geen probleem, dit is ook de KPN Software en dus niet de oudere versie. Verder kegt Jan het goed uit:

JanD schreef:

Voor de extra wifi is geen kanaal apart in te stellen. ​

De extra WiFi is een onderdeel van de hoofd wifi en in de hoofdwifi wordt het kanaal ingesteld.

Bekijk origineel

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24788 reacties
  • 10 augustus 2025

Hi ​@Snarf8, een goede vraag!

Dit kun je inderdaad instellen en is ook afhankelijk van welke modem je hebt en wat de software versie is. Lees hier hoe je SuperWifi instelt. Als je hier kunt laten weten welke modem je hebt en met welke software kunnen wij verder uitleg geven, mocht de informatie in de link niet duidelijk zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 augustus 2025

Bijkomende vraag hoe verander ik het kanaal van alleen het extra wifi netwerk, die moet namelijk het beste naar kanaal 1 (beste voor de P1 meter…)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11451 reacties
  • 10 augustus 2025

Voor de extra wifi is geen kanaal apart in te stellen. ​@Snarf8 

De extra WiFi is een onderdeel van de hoofd wifi en in de hoofdwifi wordt het kanaal ingesteld.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24788 reacties
  • Antwoord
  • 13 augustus 2025
Snarf8 schreef:

Dit is geen probleem, dit is ook de KPN Software en dus niet de oudere versie. Verder kegt Jan het goed uit:

JanD schreef:

Voor de extra wifi is geen kanaal apart in te stellen. ​

Reageer

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic