Skip to main content
Beantwoord

Derde superwifipunt niet zichtbaar in app en op mijnmodem.kpn

• October 25, 2025
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Laatst heeft mijnĀ  modem(experiav10) een update gehad en alles leek normaal te draaien. Ik heb een glasvezelaansluiting op mijn experiabox met 3 superwifipunten en een 1gbps abonnement.

Op een gegeven moment zie mijn smartphone continue switchen tussen wifi5 en wifi6. Dus wat blijkt, mijn modem staat de wififunctie weer aan en heeft een conflict met mijn superwifipunten.Ā 

Dus mijn wifi op het modem uitgezet en 1 voor 1 mijn superwifipunten weer aangemeld. Bij de eerste 2 totaal geen probleem en beiden goed zichtbaar in de app en via mijnmodem.kpn en beiden synced en dus online. De derde op dezelfde wijze aangemeld maar blijft via de app en in in mijnmodem op paired of zelfs op discovered staan en er wordt aangeven dat dit superwifipunt niet goed is aangemeld op mijn thuisnetwerk. Alles geprobeerd, harde reset, andere poort etc etc, zelf via de kpn winkel een nieuw superwifipunt gekregen. Wederom hetzelfde probleem. Vandaag met kpn gebeld en bij het nakijken van mijn installatie bleek het derde superwifipunt gewoon te werken, want hij gaf ook al die tijd gewoon een groene led. Wat blijkt dus dat de app en mijnmodem.kpn dit op de een of andereĀ manier niet kunnen verwerken of een storing hebben. Ik schrijf dit zodat het mogelijk andere klanten veel tijd kan besparen om dit uit te zoeken. Ik kijk overigens op 2 plaatsen TV via de TV box en dat werkt prima.

Beste antwoord door Leen59

Als je vanuit het modem een herstart thuisnetwerk doet ziet het er waarschijnlijk weer goed uit.

4 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 25, 2025

Als je vanuit het modem een herstart thuisnetwerk doet ziet het er waarschijnlijk weer goed uit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 26, 2025

Hallo Leen,Ā 

Nee, helaas, ik heb alles geprobeerd,Ā  probleem ligt bij KPN, de 3 wifipunten werken prima, zijn online, alleen 1 is wel zichtbaar in app en mijnmodem, maar geeft niet de juiste status weer. Het zij zo, werkt verder prima. Bedankt voor je reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Mark van H, welkom op onze community! Dit is n bekend issue en wordt aan gewerkt. Met een komende update moet dit opgelost worden. (zie ook onze product updates)

Over paired-not-synced (dat is wat er aan de hand is als je SuperwifiĀ punten in de interface rood zijn maar wel fysiek groene lampjes hebben). Wat er gebeurdĀ bij deze status is dat de SuperWifi punten nog wel onderdeel zijn van je netwerk (paired) maar de synchronisatie (sync) met het modem is er niet. Wil zeggen dat ze in de basis wel werken, maar er is geen sturing meer die je wel nodig hebt voor een goede mesh.
Dus, als een van je eindapparaten verbonden is met een SuperWifiĀ  punt met deze status, dan heeft ā€˜ie gewoon internet. Maar omdat de sturing dan ontbreekt kan je eindapparaat niet automatisch overgezet worden naar een van de andere Wifipunten of je modem als dat signaal beter is. Zo kan je dan krijgen dat er geenĀ  enkel apparaatĀ (uit zichzelf) met een SuperWifi verbindtĀ als die de paired-not-synced status heeft.Ā 

Op de volgende pagina's kun je nog wat handige stappen vinden:Ā Je modem heeft een software update gehad | KPN

Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

Hallo Leen,

Ā 

Je had gelijk!!

Gisteren via de kpn app wifi verbeterd en dus mijn router en 3 wifi punten herstart en alle 3 de punten zijn nu "synced" en nu dus een goede verdeling van de apparatuur die aan de wifi hangt.Ā 

Thanks en een fijn weekend