Skip to main content

Ik heb een experiabox v12 en drie experia wifi apparaten.
Na een stroomstoring waren alle instellingen kwijt van mijn experiabox en moest ik alles opnieuw instellen.

Echter werkt 1 van de 3 experiawifi punten niet meer.  Hij geeft een groen en blauw lampje, ik zie hem in mijn netwerk , maar als je connect krijg je wel verbinding met het wifi netwerk, maar geeft aan dat er geen internet verbinding is.  Als ik met de betreffende laptop met een van de andere experia wifi punt connect werkt het prima.
Ik heb het betreffende exp.wifi,  herstart, reset, naar fabrieks instellingen gezet, modem herstart, allemaal geen verbetering.  Ik ben uit mijn opties. Kan het zijn dat door de stroomstoring het exp.wifi punt gedeeltelijk defect is geraakt?

Hoi ​@edwinf! Goed dat je zelf al van alles hebt geprobeerd om de weigerende Experia Wifi versterker weer aan de praat te krijgen. Qua lampjes lijkt de versterker goed te functioneren en te doen wat ie moet doen. Vreemd. 

Wat je nog zou kunnen proberen is je Experia Wifi versterker te resetten samen met de Experia Box. Zou je dit eens willen proberen? 

• Ontkoppel de ethernet- en stroomkabel van de Experia Wifi
  • Reset de Box 12 via de interface of reset knopje
  • Reset de Experia Wifi (zonder ethernetkabel)
  • Sluit de Experia Wifi weer aan volgens de handleiding

Hopelijk gaat dit je helpen en is de versterker nog weer te redden. Verder hebben we ook een mooi kennisbankartikel over de Experia Wifi. 

Wifi punt  nogmaals gereset, zonder kabel opgestart. Na opstarten de kabel erin en het werkte deels.

Telefoons connecten de meeste laptops behalve 1. Wel connectie, geen internet.

Na veel zoeken een kabelbreuk gevonden. Wel raar dat maar 1 laptop problemen had. Maar bet werkt weer

Dat is inderdaad raar ​@edwinf, maar gelukkig heb je het euvel gevonden! Mocht je nog eens ergens tegenaan lopen, dan helpen we je weer graag verder. 

Reageer