Skip to main content
Vraag

Handmatig firmware van SuperWifi downloaden

• February 4, 2025
  • 17 reacties
  • 220 keer bekeken

Goedenmiddag,

weet iemand ook of er ergens de firmware beschikbaar is voor de superwifi 1 en 2?

omdat ik geen kpn meer heb kan ik deze niet meer updaten en ben nu opzoek naar de firmware files

17 reacties

• February 4, 2025

Nee. Die is niet beschikbaar om te downloaden.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 6, 2025

Goedenmiddag,

weet iemand ook of er ergens de firmware beschikbaar is voor de superwifi 1 en 2?

omdat ik geen kpn meer heb kan ik deze niet meer updaten en ben nu opzoek naar de firmware files

Hoi ​@H143 . Mag ik vragen welke firmware er nu op staat?  En begrijp ik het goed dat je zowel superwifi 1 als superwifi 2 hebt?

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2025

Goedenmiddag,

Hoi ​@H143 . Mag ik vragen welke firmware er nu op staat?  En begrijp ik het goed dat je zowel superwifi 1 als superwifi 2 hebt?

De superwifi 2 heb ik ook maar die hangt in de tuin en is nu niet in gebruik. Op de superwifi 1 draait 1.0.0.16v2

• February 6, 2025

Al zou je de files wel hebben, dan kan je er nog niets mee. Want je kan ze nergens in de webinterface uploaden ofzo.

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

Je kan met f12 de pagina wat aanpassen waarna het wel lukt. 👍

• February 7, 2025

Je kan met f12 de pagina wat aanpassen waarna het wel lukt. 👍

Wat lukt er dan wel?

• Auteur
  • Topper
  • February 7, 2025

De firmware uploaden en anders met een dns herschrijven moet het ook wel lukken

• February 7, 2025

De firmware uploaden en anders met een dns herschrijven moet het ook wel lukken

Via DNS iets knutselen is natuurlijk onzin. Dat is echt wel beveiligd.

En via F12 een upload veld maken is nutteloos. Want de firmware moet het bestand ook nog "aanpakken". En dat ga je uiteraard nooit voor elkaar krijgen.

• Helper
  • June 22, 2025

Mijn SuperWifi 2 zit op FW 

Aangezien ik niet meer bij KPN zit, kan ik de firmware dus niet via het modem updaten.

Maar het Wifipunt heb ik gekocht, dus dan zou je daar toch ook ondersteuning in de vorm van FW-updates voor verwachten, of is dat een vreemde verwachting?

Erwin van KPN
Moderator

@JakoV 

Als ik onze kennisbank mag geloven kun jij , ondanks dat je niet meer op KPN netwerk zit, toch updaten. 

Hier staat uitgelegd hoe.  Ik ben zelf ook wel even benieuwd of dat lukt

• Helper
  • June 27, 2025

@Erwin van KPN 

Kun je iets specifieker zijn? ik zie zo gauw niet waar staat hoe je een SuperWifi kan updaten zonder KPN-modem en het is een heel lang verhaal met heel veel reakties.

Dit krijg ik te zien als ik inlog op het WifiPunt, de Upgrade-knop is grijs zoals je ziet...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 27, 2025

Dan is er (nog) geen upgrade beschikbaar, anders staat dat vermeld onder die knop. ​@JakoV 

• Helper
  • June 27, 2025

@JanD Zoals hierboven reeds gemeld is de Firmware-versie van mijn WifiPunt SW2.C.23.17.04

Volgens deze link is de nieuwste SW2.C.25.05.06

Dat lijkt me toch wel een nieuwere versie 🤔

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • June 27, 2025

dan handmatig updaten naar een nieuwere versie, kan pas daadwerkelijk vanaf versie SW2.C.25.05.06.

als je oudere versies hebt, dan zul je toch echt een KPN modem moeten hebben om deze Super wifi's te kunnen updaten.

• Helper
  • June 27, 2025

Tja, ik kan het WifiPunt niet zelf updaten omdat ik een te lage firmware-versie heb en omdat ik geen KPN-modem heb kan ik niet updaten naar de versie waarmee ik kan updaten...

Ik wandel binnenkort wel een keer de KPN-winkel hier in de stad binnen en vraag of ze het WifiPunt voor me kunnen updaten, ik neem aan dat ze daar wel een KPN-modem hebben, waarmee mijn WifiPunt opgewaardeerd kan worden naar de versie waarmee ik zelf kan updaten.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • June 27, 2025

proberen kan altijd. maar ik ben bang dat de KPN winkel geen verbinding heeft voor particulier gebruik. die zullen een zakelijke lijn hebben met een andere Firmware op hun modem.

Stand alone functie is eigenlijk ook nog helemaal niet officieel uitgebracht, dat het werkt is al mooi mee genomen. 

• Helper
  • July 9, 2025

Een vriendin van me heeft (nog) KPN. Dus mijn WifiPunt aan het netwerk aldaar aangesloten en nu heeft mijn WiFiPunt SW2.C.25.05.06 met leuke nieuwe functies.

Helaas nam het WiFipunt ook alle instellingen van haar modem over (admin-ww, wifi-netwerk), maar zojuist weer geconfigureerd voor mijn eigen netwerk alhier.

Nu maar hopen dat ik de volgende nieuwe firmware zelf kan downloaden...