Skip to main content

Ik heb een SuperWifi 2 bedraad ingesteld aan mijn Box 12 (ging ook de firmware updaten). Nadat er een constant groen signaal verscheen heb ik de SuperWifi 2 uitgeschakeld, afgekoppeld en elders in huis weer ingeschakeld. Ook daar verscheen na een paar minuten het bekende groene lampje. So far so good dacht ik.
Nu kakt de snelheid van mijn Wifi-netwerk vervolgens helemaal in. Deze is normaal in de buurt van het modem zonder SuperWifi2 zo’n 700 Mbps. Nu willen websites amper laden, zo traag is het geworden.

Het enige wat dan helpt is Box12 opnieuw opstarten. Zo lang ik de SuperWifi2 niet inschakel blijft alles op volle snelheid draaien.

Waar kan dat aan liggen? Wat doe ik mogelijk fout?

Hi ​@Yo La Tengo! Goed dat je je vraag hier stelt want het is zeker niet de bedoeling dat de wifisnelheid zo inzakt. 

Ik raad je aan om hiervoor de Wifi Manager te gebruiken. Misschien moeten de instellingen van het SuperWifi punt nog wat verbeterd worden, de Wifi Manager zal dit automatisch doen en hopelijk merk je daarna verschil. 

Zo niet, dan geen ik je ook onze oplossingen voor trage en wegvallende wifi mee. Daar staan ook een hoop nuttige tips tussen. 

Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag!

Reageer