Skip to main content
Beantwoord

Ik heb slechte Wifi en lampjes op superwifi zijn uit/oranje

• 23 januari 2025
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

Goedemorgen,

Maandenlang zit ik te klooien met een slechtte WiFi verbinding. Tig keren de probleemmodule van KPN laten draaien. Twee Superwifi apparaten gekocht. 1 op de 2e verdieping en 1 op de eerste verdieping. Waarom werkt WiFi niet goed….In de meterkast, hemelsbreed ongeveer 5 meter zit een P1 meter om op mijn iPhone te kunnen controlere hoeveel mijn Zonnepanelen opleveren. Die P1 heeft een goed WiFI signaal nodig. En daar zit nu het probleem. Het WiFi signaal is daat 44 % wat te weinig is. Vandaar ook heb ik die superwifi aangeschaft.  Hoe moet ik deze dingen nu plaatsen. Ik had er 1 bedraad op de 1e etage, of moet ik de eerste aan de modem knopen en de 2e onbedraad naast de meterkast zetten om wel een goed signaal te krijgen. Ik heb de super wifi gereset volgens de handleiding van kpn maar nu brand 1 er oranje en de ander is uit. Je wordt er wel een beetje ziek van.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Klawo, hoe je ze kunt plaatsen is afhankelijk van welk modem je hebt en welke software daarop staat. Welke heb je van beide?

In de Kennisbank hebben we een aantal artikelen die je kunnen helpen bij het aansluiten:

Bekijk origineel

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025

Hoi ​@Klawo, hoe je ze kunt plaatsen is afhankelijk van welk modem je hebt en welke software daarop staat. Welke heb je van beide?

In de Kennisbank hebben we een aantal artikelen die je kunnen helpen bij het aansluiten:

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb als modem Box 12 en twee van die zwarte superWiFi 2. 

1 superwifi2 heb ik een meter vanaf de modem staan en de 2e staat boven op de eerste etage.

Ik heb hemelsbreed, 5 meter in de hal een P1 meter voor het weergeven van de elektriciteit en de levering van de zonnepanelen ingeplugd in de meterkast , en op dit moment heeft hij een bereik van Wi-Fi KPN8E40D6  van 56% en soms is het nog minder

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • 29 januari 2025

De eerste SuperWifi kan ook verder van het modem staan, die hoeft niet zo dichtbij te staan. Heb je de tips op de pagina's die ik noemde al kunnen proberen? Of je het hebt gedaan weet ik alleen als je het noemt. Dit artikel kan ook helpen: 

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 30 januari 2025

Wel ik heb 1 Superwifi dichtbij een punt gezet die een sterk signaal nodig heeft en al is het nu draadloos het is een krachtig signaal, dus nu werkt het goed 

dank voor de tips

klaas

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • 31 januari 2025

Dat is goed om te lezen ​@Klawo, fijn dat het weer goed werkt! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer