Skip to main content

14 juni a.s. stappen wij (67&69) over van Ziggo naar KPN glasvezel. In onze kleine woning (2000) met 2 slaapkamers is de situatie nu als volgt. 
Ziggo Modem in de meterkast en op een slaapkamer op de 1e etage een Ziggo Wifipod bedraad met cat6 aangesloten ter ondersteuning van de omvormer die op zolder bijna praktisch in het trapgat hangt en de andere slaapkamer een Ziggo Next mini box ook bedraad cat6 aangesloten. Het wifi bereik is op beide slaapkamers goed en de omvormer werkt ook prima op de wifi. 
Het ligt in de bedoeling om ook het KPN 12 modem in de meterkast te plaatsen  en eventueel 1 zwarte KPN WiFi2  aan te schaffen of huren en die wederom op de slaapkamer bedraad aan te sluiten. 

Onze vraag is: Hebben we net als bij de huidige Ziggo situatie aan 1 WiFi versterker voldoende ? 

 

Ja, hoogstwaarschijnlijk wel  hoewel de box12 opsluiten in de meterkast niet ideaal is voor de wifi dekking beneden.

Een tweede voor beneden kan altijd nog.


Ja, hoogstwaarschijnlijk wel  hoewel de box12 opsluiten in de meterkast niet ideaal is voor de wifi dekking beneden.

Een tweede voor beneden kan altijd nog.

Ik heb nog iets lengte speling met de 4 cat6 kabels in de meterkast en kan het KPN modem straks eventueel aan de buitenzijde boven de deur van de meterkast bevestigen.  Aan de gaten te zien heb ik het in het verleden al eens gedaan, maar ik vond dat geen porum en anders hang ik er wel zo’n IKEA kubus kastje neer. Ik ga in elk geval even contact opnemen met KPN om één wifi versterker toe te voegen aan de bestelling.  Thanks Rowi 👍

 


Aanvulling:

Het modem is nu buiten de meterkast geplaatst boven de meterkast deur op een plank. 

Toch maar besloten 1 Smart WiFi te bestellen en aan te sluiten, want de omvormer op zolder was toch vaak op zijn kantje met WiFi bereik en heeft enkele keren de verbinding verloren.

Zondag rond 18.30 bestelling geplaatst en vandaag om 13.15 ontvangen….dikke pluim KPN en PostNL 👍

Smart WiFi geplaatst op de slaapkamer aan de achterzijde en hebben nu stabiele WiFi op de hele bovenverdieping en zolder, maar ook achter in de tuin.  TOP !


Reageer