Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 & SuperWifi: lampjes blijven oranje branden

• 1 april 2025
  • 7 reacties
  • 58 keer bekeken

Beste,

Wij hebben sinds een week 3 nieuwe superwifi punten gekregen ivm de update van de Box 12. Nu heb ik deze Wifi punten draadloos aangesloten op de Box 12. Het probleem is dat deze op 2.4GHz zijn verbonden waardoor de oranje lampjes op alle 3 de Wifi punten blijven branden. Hoe kan ik deze verbinding op 5GHz zetten zodat deze groen worden en wij de volledige snelheid hebben.

Groet Vincent

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 3 april 2025

Hoi ​@VinceBuurs. Welkom op de KPN Community! 

Het is niet ideaal inderdaad dat de SuperWifi punten een oranje lampje weergeven en ‘maar’ een verbinding via 2,4 GHz hebben. Heb je ook al eens gekeken wat voor lampje er gaat branden als je een SuperWifi punt net naast het modem neerzet? Gaat er dan wel een groen lampje branden of blijft het lampje oranje? Als er dan wel een groen lampje gaat branden, dan betekent het dat het SuperWifi punt in eerste instantie te ver weg stond. Dan raad ik je aan om één van de SuperWifi punten wat dichterbij te zetten. Als het lampje oranje blijft, dan raad ik je aan om het SuperWifi punt (of alle) te resetten

Wat je ook kunt proberen is om je volledige thuisnetwerk eens te herstarten. Dan wordt de Experiabox en de SuperWifi versterkers allemaal opnieuw opgestart en gaan ze opnieuw verbinding met elkaar zoeken. Dit doe je door middel van in te loggen op je modem (via http://192.168.2.254 of http://mijnmodem.kpn), te gaan naar Instellingen, dan Systeem en vervolgens ‘Herstart thuisnetwerk’. 

Ik ben benieuwd of dit iets helpt. Laat het maar weten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

De dichtstbijzijnde super wifi staat een meter of 2 van het modem af, ik ga het thuis netwerk herstarten en daarna de wifi 1 voor 1 resetten. Ik laat het weten!

Gamechanic
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 36 reacties
  • 4 april 2025

Je hebt er 3 gekregen, ik neem aan de zwarte ronde SuperWiFi 2. Er staan 4 versterkers in je lijst waarvan eentje bedraad en 3 draadloos. Is dit toevallig een witte ronde SuperWiFi 1?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

Dat klopt, de witte is bedraad. De andere 3 zijn zwarte ronde.

Gamechanic
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 36 reacties
  • 4 april 2025

Oke dan zou ik die er tussenuit halen om mee te beginnen.

Als je via het modem naar de zwarte wifi punten gaat, zijn die dan ‘synced’?

Bedraad ze anders eens allemaal een keer opnieuw met het modem voor een aantal minuten en test ze daarna  draadloos allemaal bij je modem.

Check ook even of het WiFilampje van het modem aanstaat en/of knippert. Anders 10 seconden wifi aan/uit knop op de zijkant van het modem ingedrukt houden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 april 2025

Ik heb inmiddels het oude Superwifi 1 punt verwijderd en ontkoppeld, het modem reset gegeven en de Wifi staat aan op het modem.

Als ik de Wifi punten naast het modem zet en bekabeld zijn ze meteen groen, laat ik ze 30 minuten staan zonder kabel worden ze weer oranje.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 7 april 2025

Heb je de SuperWifi punten een reset gegeven via het resetgaatje op de achterkant en dan minimaal 30 minuten bekabeld aangesloten gelaten? Die tijd hebben ze wel nodig om de juiste configuraties te laden. 

En je geeft aan dat je het modem een reset hebt gegeven. Bedoel je dan een fabrieksreset of bedoel je opnieuw opstarten? Anders raad ik je aan ook het modem een reset te geven via het resetgaatje zoals hieronder beschreven. 

Als je dat allemaal hebt gedaan en niets heeft geholpen, dan moeten we nog eens verder gaan graven. 

Reageer