Skip to main content

Hallo. Ik heb 3 KPN Superwifi punten. Deze werkten altijd vlekkeloos door het gehele huis. Tot een aantal dagen geleden, ze werden allemaal rood. Het opnieuw koppelen lukte niet. Ik heb vervolgens alle 3 de punten gereset tot ze paars werden. Wederom hielp het koppelen niet. Vervolgens het modem gereset en het gehele proces herhaald, maar ook geen succes. Ik heb het koppelen via de app gedaan, ook met verschillende kabels geprobeerd. Het proces lijkt goed te gaan, totdat ik het ontkoppel van de modem, dan wordt hij direct rood. Als ik het wifipunt vervolgens ergens (dichtbij) plaats dan verbindt hij niet. Vaak blijft hij groen snel knipperen, tot dat hij na lange tijd rood wordt.

Ook is de modem reset al eens door KPN uitgevoerd, ook dat bood geen oplossing. Ik heb ook tig forum artikelen nagelopen, maar het lost niets op.

 

 

@Teunis3 Ik vermoed dat de experia modem geen wifi signaal uitzendt omdat na het ontkoppelen de superwifi meteen rood wordt. Kan je met een telefoon of computer per wifi verbinden?


@TDN mijn modem zendt wifi uit, ik heb daar wel bereik op. Dit is wel beperkt. Dit zelfde geldt voor mijn 2 experia wifi punten, die zijn beide wel zichtbaar. 


Welk merk en type modem heb je @Teunis3 en welke wifi-punten heb je precies want er worden benamingen door elkaar gegooid, waardoor verwarring ontstaat.

Welke punten heb je, de witte vierkante, de witte ronde, de zwarte vierkante of de zwarte ronde?

 


@Nomen Nominandum

Ik heb

  • 2 experia wifi (zwarte vierkant). Die werken, maar bieden onvoldoende bereik.
  • 3 superwifi 2 (zwart rond)
  • 1 modem, box12

hopelijk hebben jullie nog een idee!


@Teunis3 Welke versie hebben de firmware van Superwifi2 en box12?


@TDN waar check ik dit?

 

aanvulling; dit is SGEJ1000060E voor de Box

en 3.00.31 voor de superwifi


@Teunis3 Na inloggen op modem 192.168.2.254 kan je zien welke apparaten verbonden zijn, eronder ook de adressen van superwifi (192.168.2.250 ofzo). Ook bij deze adres kan je inloggen om de firmware versie te zien.


@TDN zie bovenstaand :)


@Teunis3 Deze 2 firmwares zijn compatibel, Ik dacht misschien zit een al op KPN firmware en de ander nog niet. Misschien kan je hier de moderatoren vragen om KPN firmwares geforceerd naar jouw modem en superwifi te sturen. Maar ik twijfel of het mogelijk is omdat je heb nog Experia wifi en de werken alleen bekabeld met de nieuwe KPN firmware.

Actueel hebben superwifi 2 KPN Software SW2.C.23.04.26 en box12 KPN Software V12.C.23.04.39.


@TDN Zou het een poging waard zijn om te testen zonder experia wifi? Of zou dat niet uit hoeven maken. Beide experia wifipunten zijn overigens bekabeld.


@Teunis3 Ja het is een poging waard, omdat experia wifi degradeert jouw box 12 tot wifi 5, en met wifi 5 kan hooguit 4 verbindingen tegelijk zijn, misschien kunnen daarom de superwifi 2 niet meer met de mesh van box12 verbinden.


@TDN ik ga dit proberen. In ieder geval dank voor je hulp! Mogelijk dat een aantal andere apparaten nu in de weg zitten. Het heeft namelijk wel gewerkt. 


@TDN alle 3 de punten draaien weer! Super! Mogelijk dus dat het te maken had met de Experia wifi’s, ik heb ze uitgelaten en alles weer opnieuw gedaan. Met succes! Dank voor je hulp!


Hoi @Teunis3 en welkom hier op ons forum!

 

@TDN alle 3 de punten draaien weer! Super! Mogelijk dus dat het te maken had met de Experia wifi’s, ik heb ze uitgelaten en alles weer opnieuw gedaan. Met succes! Dank voor je hulp!

Goed om te lezen en ook heel erg bedankt dat je dit hier nog even hebt gedeeld, superhandige informatie voor eventuele meelezers :)Â