Skip to main content

Hallo

Ik huur van kpn 4 superwifi punten 

Nu brand het lampje rood de laatste dagen terwijl ze daarvoor groen branden en de punten zijn met geen vinger aangeraakt 

Ik heb het een paar dagen aangezien maar ze branden nog steeds rood 

Nu heb ik 1 van die punten gekoppeld met een internetkabel aan de modem en een reset gedaan 

En via de app geprobeert opnieuw te installeren helaas zonder succes de wifi punt wordt net herkend 

Ook een keer gedaan met de QR code te scannen ook dat had niet de gewenste resultaat 

En er is nu ook een wifi punt die lijkt helemaal dood te zijn 

Lampje brand niet meer terwijl de wifi punt aan staat en haal ik de stekker eruit dan begint hij groen te knipperen en 3/5 minuten later laat hij geen enkele kleur meer zien 

Hoe kan ik deze 4 punten weer het licht laten zien ik weet het niet meer 

Harde reset via de achterkant helpt ook niet 

Groet Gerard 

@Gerardplop  Wellicht heb je hier iets aan en welk modem heb je precies

Update 

3 lampjes branden nu groen 

De 4e punt moet in de modem blijven zitten want haal ik die eruit dan gaan de andere 3 op rood 

En dat is de wifi punt die het niet doet vreemd 

Zie deze link eens en welk modem heb je precies

Ps Als  dit euvel blijft bel dan even met de klantenservice 0800-0402 en spreek in dat je een storing hebt 

@Gerardplop ik denk dat je modem een V1O is, dit omdat je aangeeft dat de super wifi alleen werkt als hij rechtstreeks op het modem zit

KPN box 12B

Als ik de wifi punt van de modem haal krijgt de andere 3 rood lampje terwijl deze superwifi alleen stroom zit te vreten en geen enkel lampje brand 

Hi ​@Gerardplop! Gek dat alles rood gaat branden als je dat ene punt loshaalt. 

Ik raad een schone installatie van de SuperWifi punten aan. Dan kun je helemaal fris beginnen, en hopelijk gaat het dan wel goed. Voor het gemak plak ik de instructies hier ook:

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis. Bij draadloos gebruik zal het lampje ongeveer 15 minuten oranje branden en daarna op groen springen.

Laat je weten of het geholpen heeft?

Reageer