Skip to main content

Ik heb een vraag mijn KPN Super Wifi punt het led lampje brandt niet meer Groen maar Geel Oranje heeft vanmorgen nog groen gebrand nooit geen problem mee gehad heeft altijd groen gebrand hoe kan ik dat oplossen zie foto .

 

Op een betere plek zetten voor een betere ontvangst van de basis en dan wordt het weer groen @Johnnyboij , is een beetje experimenteren.

 


Op een betere plek zetten voor een betere ontvangst van de basis en dan wordt het weer groen @Johnnyboij , is een beetje experimenteren.

 

@N.N. 

Klopt dat weet ik maar dan moet ik hem in de hal zetten vlakbij de meterkast waar de modem van KPN in hangt maar dan heb ik nog slechtere wifi ontvangst in de woonkamer . hij staat nu op de eettafel en het lampje heeft altijd Groen gebrand tot vandaag geen problemen ook goede wifi ontvangst .

 


@N.N.

Klopt dat weet ik maar dan moet ik hem in de hal zetten vlakbij de meterkast waar de modem van KPN in hangt maar dan heb ik nog slechtere wifi ontvangst in de woonkamer . hij staat nu op de eettafel en het lampje heeft altijd Groen gebrand tot vandaag geen problemen ook goede wifi ontvangst .

 @N.N.

Alles geprrobeert maar het lampje blijft geel oranje branden . 


Het lijkt erop dat het wifipunt draadloos is aangesloten, sluit hem eens bekabeld aan en zie verder de kennisbank voor verdere hulp @Johnnyboij 


Het lijkt erop dat het wifipunt draadloos is aangesloten, sluit hem eens bekabeld aan en zie verder de kennisbank voor verdere hulp @Johnnyboij 

@N.N. 

Heb hem bekabled aangeloten gehad toen was het lampje groen maar mijn Modem Experia V10 hangt in de meterkast dus het is geen optie om hem bekabeld aan te sluiten omdat dan de kabel helelmaal door de woonkamer loopt . Maar vind je antwoorden maar vaag hij heeft het altijd goed gedaan het lampje waar het superwifi punt staat op de eettafel heeft altijd Groen gebrand jaren lang sinds gisteren is het geel oranje gaan branden dat vind ik raar . Via Kennisbank gekeken daar kan ik geen oplossing vinden hellaas . @N.N. 


Bij een V10 modem en wifipunten, behoort de wifi op de V10 uit te zijn en het 1e wifipunt bekabeld aangesloten te zijn @Johnnyboij , dat het bij jou draadloos gewerkt heeft is zeer uitzonderlijk, want dat zou niet moeten kunnen.

Bij een V10 heb je altijd minimaal 2 wifipunten nodig, 1 om de uitgeschakelde wifi op de V10 op te vangen en de 2 als uitbreiding voor de wifi.

Ik lees nu pas dat je een V10 hebt, als ik dat eerder geweten had, waren mijn reacties totaal anders geweest.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende hulp:

 


Bij een V10 modem en wifipunten, behoort de wifi op de V10 uit te zijn en het 1e wifipunt bekabeld aangesloten te zijn @Johnnyboij , dat het bij jou draadloos gewerkt heeft is zeer uitzonderlijk, want dat zou niet moeten kunnen.

Bij een V10 heb je altijd minimaal 2 wifipunten nodig, 1 om de uitgeschakelde wifi op de V10 op te vangen en de 2 als uitbreiding voor de wifi.

Ik lees nu pas dat je een V10 hebt, als ik dat eerder geweten had, waren mijn reacties totaal anders geweest.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende hulp:

 

@N.N.

Dat klopt wel maar er staat in de handleiding dat er 1 Superwifi punt aangeloten moet blijven op de Modem Experiabox V10 bekabeld dat is ook zo . De ander kan je naar een half uurtje loshalen en draadloos in je woonkamer zetten aangesloten op het stopcontact want die heeft dan de software over genomen van de Modem Experia V10 of heb ik het verkeerd gelezen (  Laat de SuperWifi echter een half uur aangesloten voor je verder gaat.

  • Heb je een Experia Box V10? Dan neemt het SuperWifi punt de wififunctie van het modem over. Het SuperWifi punt moet bekabeld aangesloten blijven dat is maar 1 superwifipunt de andere kan ik zonder kabel toch in de woonkamer via een stopcontact aangesloten houden dan . )  ) 

. Hoe kom ik aan een Modem Experia Box  van KPN waar ik ze wel draadloos op aan kan sluiten dan weet jij dat . 


Daar kom je niet aan @Johnnyboij , KPN vervangt alleen modems als deze defect of niet meer actueel zijn.

Maar er is hoop, ook de V10 gaat dit jaar een firmware-update krijgen gelijk aan alle andere modems, tevens alle wifi-punten krijgen dit jaar een update.

Dan hebben ze allemaal gelijkwaardige software en kunnen ze hoogstwaarschijnlijk wèl (draadloos) met elkaar samenwerken. Als voorbode daarvan heeft jouw V10 onlangs een update gehad en zou nu versie

 V1.01.00T04.3Intermediate moeten zijn.

Houd ook deze pagina in de gaten of neem er een abonnement op:

https://forum.kpn.com/product-updates


Daar kom je niet aan @Johnnyboij , KPN vervangt alleen modems als deze defect of niet meer actueel zijn.

Maar er is hoop, ook de V10 gaat dit jaar een firmware-update krijgen gelijk aan alle andere modems, tevens alle wifi-punten krijgen dit jaar een update.

Dan hebben ze allemaal gelijkwaardige software en kunnen ze hoogstwaarschijnlijk wèl (draadloos) met elkaar samenwerken. Als voorbode daarvan heeft jouw V10 onlangs een update gehad en zou nu versie

 V1.01.00T04.3Intermediate moeten zijn.

Houd ook deze pagina in de gaten of neem er een abonnement op:

https://forum.kpn.com/product-updates

@N.N.

Oke dank je wel Maar waarom brand het lampje nu een eens oranje geel heb je daar een verklaring voor .


De standaard verklaring is dat deze op een beperkte capaciteit werkt om reden van draadloos te ver van bron en bekabeld om reden van niet goed aangesloten of defecte LAN-kabel @Johnnyboij 


De standaard verklaring is dat deze op een beperkte capaciteit werkt om reden van draadloos te ver van bron en bekabeld om reden van niet goed aangesloten of defecte LAN-kabel @Johnnyboij 

@N.N. 

Werkt de wifiversterker nu het lampje oranje geel brand of werkt hij niet meer . Heeft KPN SuperWifi die je draadloos kunt gebruiken .


Het Wifi punt met oranje lampje werkt, zij het op beperkte capaciteit zoals ik eerder schreef @Johnnyboij .

Bij een V10modem Moet het eerste wifipunt bekabeld aangesloten worden, iedere volgende kan draadloos.

 


Omdat je draadloos hebt aangesloten kan het ook nog zo zijn dat je interferentie hebt met apparatuur in de omgeving. Buren kunnen op jouw gekozen frequentie zitten en dan kan van de een op andere dag. Je zou de frequentie eens kunnen wisselen. Bij Superwifi met v10 moet dat volgens mij in de configuratie van superwifi zelf (en niet via de modem) als ik het goed heb.


Omdat je draadloos hebt aangesloten kan het ook nog zo zijn dat je interferentie hebt met apparatuur in de omgeving. Buren kunnen op jouw gekozen frequentie zitten en dan kan van de een op andere dag. Je zou de frequentie eens kunnen wisselen. Bij Superwifi met v10 moet dat volgens mij in de configuratie van superwifi zelf (en niet via de modem) als ik het goed heb.

@Roy74 

Kan je beter uitleggen hoe ik dat moet doen hoe kom ik in de configuratie enz want dat weet ik niet 


Omdat je draadloos hebt aangesloten kan het ook nog zo zijn dat je interferentie hebt met apparatuur in de omgeving. Buren kunnen op jouw gekozen frequentie zitten en dan kan van de een op andere dag. Je zou de frequentie eens kunnen wisselen. Bij Superwifi met v10 moet dat volgens mij in de configuratie van superwifi zelf (en niet via de modem) als ik het goed heb.

@Roy74

Kan je beter uitleggen hoe ik dat moet doen hoe kom ik in de configuratie enz want dat weet ik niet 

Dat is terug te vinden in de kennisbank.

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dwifi%2Den%2Dwifi%2Dversterkers%2D134/superwifi%2Dvan%2Dspecificaties%2Dtot%2Dinstellingen%2D564829#Inloggen+op+de+SuperWifi+1+of+2

Lees hier het stuk over superwifi1 en inloggen via de webinterface.


In de configuratie moet je ergens je wifi instellingen zien. Daar zou ik voor de 5GHz band de frequentie aanpassen en de bandbreedte verkleinen.


In de configuratie moet je ergens je wifi instellingen zien. Daar zou ik voor de 5GHz band de frequentie aanpassen en de bandbreedte verkleinen.

@Roy74 @N.N. 

Hij vraagt nu Log in op uw WiFinetwerk waar kan ik dat wachtwoord vinden heb al wat pogingen gedaan maar ik kom er niet in ook het WPA2 Wireless Key : op de sticker achterop de Experia V10 werkt niet .


In de configuratie moet je ergens je wifi instellingen zien. Daar zou ik voor de 5GHz band de frequentie aanpassen en de bandbreedte verkleinen.

@Roy74 @N.N. 

Hij vraagt nu Log in op uw WiFinetwerk waar kan ik dat wachtwoord vinden heb al wat pogingen gedaan maar ik kom er niet in ook het WPA2 Wireless Key : op de sticker achterop de Experia V10 werkt niet .

@Roy74 @N.N. 

Ik heb kunne inloggen op mijn wifinetwerk heb ook de beschrijving op kennisbank gelezen maar daar staat niks over Daar zou ik voor de 5GHz band de frequentie aanpassen en de bandbreedte verkleinen. Wat bedoel je met bandbreedte en frequentie aanpassen ik zie dat ook nergens staan in mijn wifinetwerk . 


@N.N. 

Ik heb nog is gelezen wat jij hebt geschreven er is een misverstand denk ik . Ik heb 2 wifipunten en 1 daarvan heb ik bekabeld aangesloten op mijn Experiabox V10 de ander staat in de woonkamer op tafel daar brand het lampje nog steeds Oranje Geel van mischien weet je nu hoe ik het kan veranderen .


Op een andere plek proberen, of bekabeld aansluiten of een fabrieksreset proberen @Johnnyboij , daarbij ga ik er vanuit dat de WiFi op de modem uit staat 

 


@N.N.

Ik heb nog is gelezen wat jij hebt geschreven er is een misverstand denk ik . Ik heb 2 wifipunten en 1 daarvan heb ik bekabeld aangesloten op mijn Experiabox V10 de ander staat in de woonkamer op tafel daar brand het lampje nog steeds Oranje Geel van mischien weet je nu hoe ik het kan veranderen .

Dat is bij de v10 helemaal juist zoals @N.N. al schreef. Bij de v10 moet je daarom zoals ik beschreef naar de interface van superwifi zelf in plaatst van gebruik te maken van de modem interface. In de link die ik stuurde staat hoe je dat moet doen. Je zou dan eens een andere frequentie kunnen proberen. De superwifi die bedraad aangesloten is op de v10 is de master node van de mesh maar de settings gelden dan voor beide superwifi”s

realiseer je goed dat de superwifi”s draadloos met elkaar communiceren. Je draadloze superwifi is nu orange omdat deze de bedrade superwifi niet optimaal kan bereiken.  Mogelijk komt dat door interferentie, vandaar het advies om eens een andere frequentie te proberen.

Een kleinere bandbreedte (in MHz) helpt ook omdat er dan minder kans op interferentie is en bovendien het zendvermogen over een minder brede band verdeeld hoeft te worden.

 


En ook de adviezen van @N.N. zijn waardevol maar je geeft aan dat op de huidige locatie van de draadloze superwifi er altijd ontvangst is geweest (groene lamp)

vandaar mijn toevoeging van de frenquentie en bandbreedte.

als laatste: je client verbinding met superwifi kan perfect zijn maar als de draadloze verbinding tussen de twee superwifi”s slecht is, heb je er vanuit je client (telefoon bijvoorbeeld) weinig aan.

 

 


En ook de adviezen van @N.N. zijn waardevol maar je geeft aan dat op de huidige locatie van de draadloze superwifi er altijd ontvangst is geweest (groene lamp)

vandaar mijn toevoeging van de frenquentie en bandbreedte.

als laatste: je client verbinding met superwifi kan perfect zijn maar als de draadloze verbinding tussen de twee superwifi”s slecht is, heb je er vanuit je client (telefoon bijvoorbeeld) weinig aan.

@Roy74 

Sorry maar misschien ligt het aan mij ik heb ingelogd op mijn wifinetwerk maar ik kan niks vinden om hem op een andere frequentie te zetten ik denk dat het daar anders omgeschreven staat . Maar kan niet vinden in mijn wifinetwerk heb de informatie in de kennisbank ook gelezen . 

 

 


Heeft u ingelogd op dit login venster:

 


Heeft u ingelogd op dit login venster:

 

@Roy74 

Ja daar heb ik op ingelogd .

 


Reageer