Skip to main content
Vraag

Mijn 2 SuperWiFi’s blijven ook na reset rood branden

  • 2 September 2024
  • 12 reacties
  • 99 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Mijn superwifi’s blijven rood branden. Ik heb-ook al samen met kpn via facebook messenger- al van alles geprobeerd. De superwifi’s gereset door het gaat op de achterkant enige tijd in te drukken. Aangesloten aan het modem via de internetkabel. Uit en weer aan gezet. Allebei apart dus niet tegelijk. Uurtje gewacht en toen brandde het lampje groen. Zodra ik de internetkabel eruit haal gaat hij weer over in allerlei kleurtjes om daarna te eindigen in het rode lampje. Ik heb de superwifi’s ook 1 voor 1 dicht bij de meterkast gezet, ook daar een rood lampje. 

 

Wie of wie kan mij helpen? Ik wil heel graag weer door het hele huis wifi. Ik dacht hiermee iets goeds aan te schaffen. 

Welk modem heeft u?


Box 12 staat er achterop het modem..


@Karin800 Hoi Karin, logisch dat je graag goede wifi wilt! Ik lees dat jouw SuperWifi alleen niet echt wil meewerken.

Helpt het als je deze adviezen eens probeert? En dan vooral het tweede deel, het eerste heb je zo te lezen al geprobeerd:

 


Hi Alexandra,

 

Ik heb ook al de methode geprobeerd met de resetknop en dan weer bekabeld aangesloten op het modem. Als de superwifi is aangesloten op het modem is hij groen maar zodra ik hem loskoppel wordt hij rood...


Hi Alexandra,

 

Ik heb ook al de methode geprobeerd met de resetknop en dan weer bekabeld aangesloten op het modem. Als de superwifi is aangesloten op het modem is hij groen maar zodra ik hem loskoppel wordt hij rood...

Hoi Karin. 
ik ben ook aan het “klooien” geweest met de wifi punten. 
Als laatste optie ook de modem naar fabrieksinstellingen gezet ,en daarna nog eens geprobeerd en toen werkte het bij mij allemaal. 


Bedankt voor je reactie! Hoe zet ik het modem naar de fabrieksinstellingen? Resetknop indrukken?

En dan stap 1 uit bovengenoemde link proberen?


Bedankt voor je reactie! Hoe zet ik het modem naar de fabrieksinstellingen? Resetknop indrukken?

En dan stap 1 uit bovengenoemde link proberen?

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2D145/kpn%2Dbox%2D12%2Dvan%2Dspecificaties%2Dtot%2Dinstellingen%2D562267

hier staat iets naar beneden precies hoe je de modem reset. 
mij zou daarna de wifipunten ook even resetten en dan overnieuw beginnen met verbinden. 


Ik heb  de handleiding ‘schone installatie van de superwifipunten’ helemaal uitgevoerd.
 

 

Na reset gingen beiden superwifi’s paars branden (zoals staat beschreven). Modem box 12 gereset. Superwifi’s 1-1 gekoppeld aan modem.  Allerlei kleurtjes gingen branden tot uiteindelijk het lampje van de superwifi non stop op groen ging. Ik had grote hoop maar zodra ik de superwifi loskoppelde van het modem ging de superwifi gelijk op rood 😞
Ben er 2 uur mee bezig geweest en weet nu echt niet meer wat te doen..


Ik lees in een eerdere post dat iemand tegen hetzelfde aanliep met de witte wifipunten en dat Box 12 niet meer Connect met de witte superwifipunten. Zij heeft de superwifi’s omgeruild bij jullie voor superwifi 2? Kan dit de mogelijke oorzaak zijn?


Ik zou dat dan ook graag willen. 


In het topic dat je noemt had het modem al een update gekregen (wat nog niet had gemoeten) die niet goed samenwerkt met de witte SuperWifi. Vandaar dat daar als uitzondering, om het op te lossen, de SuperWifi omgeruild is. Gewoonlijk kan je SuperWifi niet zomaar omgeruild worden, omdat het niet in bruikleen is maar een product dat je hebt gekocht en je eigendom is. Standaard garantie op SuperWifi is 2 jaar en verloopt via de KPN winkel.

Zo kun je zien welke software jouw Box 12 heeft:

Je kunt zelf zien of jouw Box 12 voorzien is van de nieuwe softwareversie. Open een browser en ga naar http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Op de inlog pagina wordt de firmwareversie weergegeven. Je krijgt ook een e-mail en sms zo gauw jouw Box 12 de update krijgt.

 

Je hebt de witte SuperWifi begrijp ik, klopt dat? Hoeveel heb je er, twee of meerdere? Gaat één van de twee op rood of beide? En als maar één van de twee rood wordt: wat gebeurt er als je de SuperWifi's van plek verwisselt?


Mijn superwifi’s werken ook niet meer na een update, ik zie niet in wat dat voor verschil maakt met de case die u noemt. Ik schaf een product aan maar als deze niet meer compatible is met het modem door een update van KPN kan ik hier niks aan doen. Ik ga daar niet vanuit als ik een product bij jullie aanschaf, ga ervanuit er minstens een paar jaar mee te doen.  Ik zie bij bij Google verschillende hits van superwifi’s die uitgevallen zijn na een update. Het is dan toch van de gekke dat jullie geen passende oplossing bieden?

 

Ik heb de witte superwifi’s, 2. Allebei worden ze rood na apart gekoppeld te worden aan het modem.

 

 

 

 


Reageer