Skip to main content

Sinds vorige week brand het lampje van mijn tweede WIFI versterker (op de tweede verdieping) opeens rood. Versterker is door monteur van KPN in november 2020 geïnstalleerd en heeft al die tijd op dezelfde plek gestaan. Deze WIFI versterker is niet bekabeld.  Ik heb hem toch iets verplaatst, om te checken of hij het dan wel doet maar helaas. Ook resetten werkt niet. Wat is er met deze versterker aan de hand dat hij uit het niets geen verbinding meer kan maken? 

Hoi @G.S.R. Archer, welkom hier. 

Als het lampje van de Superwifi ineens rood gaat branden kan deze geen verbinding opbouwen. Want gaat het om de SuperWifi? Dat neem ik even aan namelijk. En heb je deze ook echt al veel dichterbij gezet? Wordt het lampje dan groen? 

Anders wil ik je in ieder geval vragen deze te resetten en opnieuw verbinding te maken. 


Hoi Bart,

 

Heel veel dichterbij niet ... maar als er verder niets is gewijzigd in huis is het toch bijzonder dat de Superwifi het 1,5 jaar goed doet en ineens niet meer?! Of komt dit vaker voor? Nog een keer resetten? 


Er hoeft ook niet per se iets bij jou te zijn gewijzigd. Kan bijvoorbeeld ook bij de buren zijn waardoor jij er nu last van hebt. Wifi gaat natuurlijk door de lucht en kan zo beïnvloed worden. Maar werkt de Superwifi wel weer als je hem dichterbij zet? Dan kun je vanaf daar met de afstand spelen. 


Ook resetten werkt niet. 

Heeft u het kleine knopje met een paperclip minimaal 15 seconden vast gehouden? Heeft u de SuperWiFi daarna weer een half uurtje bekabeld aangesloten gehad? Zonder de andere SuperWiFi los te maken?