Skip to main content

Goedendag,

Ik heb een box12 modem en daaraan nu 2x superwifi2 aangesloten en die werken prima. Afgelopen vrijdag is er een monteur langsgeweest en heeft een stopcontact geplaatst in de meterkast. So far so good. 
Nu heb ik bij die monteur ook 2 nieuwe superwifi 2 punten gekocht want ik wil op zolder een beter bereik hebben. Deze 2 nieuwe werken voor geen meter. 
Van alles al geprobeerd waaronder alles al eens gereset en alles 1 voor 1 weer aangesloten. Resultaat: oude wifipunten werken prima. Nieuwe niet. Nu zie ik dat de nieuwe superwifi punten een hele andere software hebben dan mijn oude. Dus ik vraag me serieus af of het daar aan ligt. Wellicht heb ik een nieuwe update nodig in mijn box12 modem en oude superwifi punten? De nieuwe superwifi punten blijven in master staan, maar wil die als slave gebruiken. 
Het frustreert enorm en heb ook al telefonisch contact gehad. Geen resultaat. 
Het moet toch echt aan de software liggen. 
Ik hoor graag hoe KPN mij gaat helpen.

Modem: box12

Superwifi 2 punten: 4 (2 oude werken wel, 2 nieuwe niet)

Nog een toevoeging, firmware versies:

Box 12: SGEJ1000060E

Superwifi 2 oude (welke wel werken): 3.00.31

Superwifi 2 nieuwe (welke niet werken): SW2.C.24.07.04

Hoi ​@Somnophore, als je experiabox de nieuwe software nog niet heeft moet je superwifi punt eigenlijk ook nog niet de 24.0.7.04 software krijgen. (zie onze product update)
Gebruik je verder nog wifiversterkers van ons? 

Hoi ​@Thomas van KPN ,

Bedankt voor je reactie. 
Ja, dat is ook precies het probleem. De nieuwe wifi versterkers die ik van jullie (de monteur) heb gehad heeft de nieuwste software. Mijn modem (box12) én mijn al bestaande wifi versterkers (ook Superwifi2 en deze werken wel) draaien nog op de oude software.

oftewel; ik moet de modem en bestaande wifi versterkers updaten naar de nieuwe software óf ik moet de nieuwe wifiversterkers downgraden. Dat laatste lijkt me wat lastiger. Mijn idee is dan ook dat ik de nieuwste software krijg voor mijn modem en bestaande superwifi. Kun jij dit regelen?

Alvast dank.

mvrg,

Reageer