Hallo @MBaaij ,
Dat is afhankelijk van de softwareversie op jouw Box 12.
Ik zou het gewoon proberen.
Zelf heb ik hier tweemaal SuperWiFi 1 onbekabeld draaien naast de Box 12. Maar wel met nog een eerdere softwareversie.
Hey @Noordzee ,
Bedankt voor je reactie.
Mijn V12 box heeft dezelfde firmware heb ik zojuist gezien. Ik ga het proberen. Moet ik hiervoor het installatieproces van de superwifi opnieuw doorlopen of kan ik deze gewoon loskoppelen en ergens anders opnieuw aansluiten ?
Ik heb inmiddels ook dit gevonden:
Ik krijg met geen mogelijkheid de eerste superwifi 1 punt zonder kabel werkend. (wat er dus ook voor zorgt dat de tweede ook niet werkt). Misschien kan @Erwin van KPN mij verder helpen ?
Voor de witte Superwifi is nog geen (nieuwe) software uitgebracht. Deze kan dus aleen functioneren als er minimaal 1 via een ethernetkabel zit aangesloten op het modem.
Hey @Noordzee ,
Bedankt voor je reactie.
Mijn V12 box heeft dezelfde firmware heb ik zojuist gezien. Ik ga het proberen. Moet ik hiervoor het installatieproces van de superwifi opnieuw doorlopen of kan ik deze gewoon loskoppelen en ergens anders opnieuw aansluiten ?
Maar dan heb je juist de nieuwste firmware. En dan werkt het eerste punt inderdaad alleen bekabeld. Zelf heb ik hier nog een oudere software versie erop zitten en daardoor werkt het bij mij wel.
Inmiddels contact gehad met Klantenservice en van allerlei scenarios geprobeerd. Het lijkt er op dat ik nu het beste draadloos internet heb als ik helemaal geen superwifi 1 punten aansluit en alleen de box 12 gebruik. Maar nu komt het: op de plekken waar ik draadloos internet nodig heb is de verbinding ook dan onvoldoende of niet aanwezig. Ik zie via meerdere topics dat in veel gevallen mensen superwifi2 punten opgestuurd hebben gekregen om het probleem opgelost te krijgen. De telefonische klantenservice kon dit niet en wist ook niet bij welk loket ik moest zijn. Wie kan mij dit vertellen ? In de tussentijd hoop ik dat @Erwin van KPN op de lijn komt en dit voor mij kan regelen..
Inmiddels contact gehad met Klantenservice en van allerlei scenarios geprobeerd. Het lijkt er op dat ik nu het beste draadloos internet heb als ik helemaal geen superwifi 1 punten aansluit en alleen de box 12 gebruik. Maar nu komt het: op de plekken waar ik draadloos internet nodig heb is de verbinding ook dan onvoldoende of niet aanwezig. Ik zie via meerdere topics dat in veel gevallen mensen superwifi2 punten opgestuurd hebben gekregen om het probleem opgelost te krijgen. De telefonische klantenservice kon dit niet en wist ook niet bij welk loket ik moest zijn. Wie kan mij dit vertellen ? In de tussentijd hoop ik dat @Erwin van KPN op de lijn komt en dit voor mij kan regelen..
Ik zit met precies hetzelfde probleem, en hoop ook mijn twee SuperWifi 1-punten te kunnen omruilen voor twee SuperWifi 2-punten.
Piet.
Ik zit met precies hetzelfde probleem, en hoop ook mijn twee SuperWifi 1-punten te kunnen omruilen voor twee SuperWifi 2-punten.
Piet.
Ha Piet,
Ergens fijn dat ik niet de enige ben. Maar erg slordig van de klantenservice dat het niet via daar kan. Ze kunnen mij zelfs niet verwijzen naar de juiste afdeling waar dit geregeld kan worden. Enige oplossing daar is om de nieuwe punten te huren / aan te schaffen. En dat terwijl mij verzekerd is bij het regelen van de overstap van Ziggo naar KPN dat alles zonder problemen met superwifi 1 zou werken . Net zoals het een jaar geleden prima werkte op dezelfde verbinding (maar toen met een ander modem).
Bij Ziggo overigens vanaf dag 1 een top draadloze verbinding door heel het huis via hun modem gehad en dat met slechts 1 extra wifi pod...
Wat leuk dat je weer gekozen hebt voor KPN, @MBaaij!
In principe kan je nog steeds probleemloos internet via de SuperWifi 1 gebruiken. Alleen kan je deze niet draadloos verbinden met het KPN Modem als hierop de nieuwe software draait. Dat komt omdat de SuperWifi nog de oude software heeft. Wanneer hiervoor nieuwe software komt, weet ik niet. Houd daarvoor onze Product Updates in de gaten.
De oplossing is nu dus om het eerste SuperWifi punt bekabeld aan te sluiten. Het liefst in de buurt van het KPN modem, omdat de SuperWifi de diensten overneemt. De tweede SuperWifi kan je dan draadloos verbinden met de eerste en op een andere locatie, zoals de bovenverdieping, plaatsen. Meer informatie over het gebruik van de SuperWifi lees je hier: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.
@Denise van KPN
Het eerste superwifi 1 punt staat bedraad aan de modem en de tweede draadloos boven. Tot een jaar geleden zat ik bij KPN. Had een ander modem en geen enkel probleem met deze setup. Nu een jaar later met de v12 heb ik op veel plekken in huis geen bereik (met dezelfde setup) en als ik het wel heb is het draadloos netwerk enorm traag. Ik denk dat de verschillende firmware versies of netwerk protocollen met elkaar conflicteren en daardoor dit probleem ontstaat.
Heb al met klantenservice contact gehad, veel scenarios doorlopen, maar die kunnen mij niet verder helpen dan: huur de superwifi 2 punten en kijk of dat wel helpt.
Vanuit het principe dat mij bij het afsluiten van het nieuwe abonnement is verteld dat de superwifi1 punten probleemloos zouden blijven werken vind ik het bij huren van superwifi2 niet een juiste oplossing aangezien dig mij 5 euro per maand extra gaat kosten..
Gezien al het bovenstaande zou ik de superwifi2 punten willen ontvangen en gratis uitproberen. Als het werkt ben ik geholpen, stuur ik de superwifi 1 punten terug en hebben jullie weer een tevreden klant.
Mijn V12 box heeft dezelfde firmware heb ik zojuist gezien.
Welke firmware heb jij nu op de KPN Box staan? Als dat V12.C.24.05.08 is, dan zal je 1 SuperWiFi bekabeld aan moeten sluiten.
En WiFi op de KPN Box kan je beter uitzetten denk ik. Anders zitten je apparaten telkens op het WiFi van de KPN Box. En dan schakelen ze niet goed over naar het WiFi van de SuperWiFi's als die dichtbij zijn.
Mijn V12 box heeft dezelfde firmware heb ik zojuist gezien.
Welke firmware heb jij nu op de KPN Box staan? Als dat V12.C.24.05.08 is, dan zal je 1 SuperWiFi bekabeld aan moeten sluiten.
En WiFi op de KPN Box kan je beter uitzetten denk ik. Anders zitten je apparaten telkens op het WiFi van de KPN Box. En dan schakelen ze niet goed over naar het WiFi van de SuperWiFi's als die dichtbij zijn.
Dat laatste gaat niet meer op voor de TV+-box, want die zoekt sinds de laatste update automatisch naar het sterkste wifi-signaal.
Overigens ben ik wel benieuwd wanneer nu eindelijk de update komt waardoor de SuperWifi 1-punten weer probleemloos met Box 12 kunnen werken. Is daar al iets meer over bekend, @Denise van KPN?
Piet.
De tv ontvanger gewoon bekabeld aansluiten. Want die werkt niet goed op de witte SuperWiFi's.
Daarbij maakt het niet uit of je het WiFi van de KPN Box 12 wel of niet aan hebt staan. Want je kan niet bepalen dat de tv ontvanger met de KPN Box 12 moet verbinden en niet met de SuperWiFi's mag verbinden.
Ik ben ook benieuwd naar de laatste update voor superwifi 1 punten zodat eea allemaal in combinatie werkt.
Ik had inderdaad al de wifi van de box12 uit gezet. Dat lost mijn probleem met slechte of niet werkende verbinding op. Echter is dit niet ideaal
Het vervelende is namelijk dat ik ook een gastnetwerk en 2.4ghz netwerk nodig heb en die niet doorgegeven wordt door het superwifi punt…
Ik wacht dus op een goede en werkbare oplossing
Echter is dit niet ideaal
Het vervelende is namelijk dat ik ook een gastnetwerk en 2.4ghz netwerk nodig heb en die niet doorgegeven wordt door het superwifi punt…
Je kunt inloggen op de SuperWiFi's zelf en daar het gastennetwerk instellen. Ook Extra WiFi netwerk is mogelijk.
Ik wacht dus op een goede en werkbare oplossing
@MBaaij
Die gaat voorlopig echt niet komen. Alleen met de oudere software versie gaat het weer werken, maar die softwareversie kun je niet installeren op jouw WiFi-punten.
Ik kan er ook geen ander verhaal van maken.
Hallo @MBaaij ,
Dat is afhankelijk van de softwareversie op jouw Box 12.
Zelf heb ik hier tweemaal SuperWiFi 1 onbekabeld draaien naast de Box 12. Maar wel met nog een eerdere softwareversie.
Ik kan niet zeggen wanneer er een nieuwe software update komt voor de SuperWifi 1. Dus we zullen het hiermee moeten doen. Je hebt nu meerdere opties:
- Het eerste SuperWifi punt bekabeld aansluiten op de KPN Box 12. Het liefst zet je deze dan zo dicht mogelijk bij elkaar, want wifi op de KPN Box 12 zet je uit. Het 2.4 GHz wifinetwerk en een gastnetwerk kan je dan instellen op de SuperWifi. Hoe je dat doet, lees je hier: Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" en Wifipunten: Alles over gastwifi en de instellingen.
- Je kunt er ook voor kiezen om de SuperWifi 2 te huren. Die kunnen namelijk wel meshen met de KPN Box 12 als ze dezelfde softwareversie hebben. En, je hebt dan ook de optie om, als er voor de SuperWifi 1 eenmaal KPN Software beschikbaar is, de huur van de SuperWifi 2 weer op te zeggen.
Oplossing 1 lijkt nu stabiel te werken. Lijkt mij goed om ergens te vermelden dat iemand in deze situatie (met witte superwifi punten) beter het wifi signaal op de v12 box uit kan zetten.
Fijn om te lezen dat oplossing 1 bij jou werkt.