Skip to main content
Vraag

SuperWiFi 1 punten hebben geen bereik

• 12 maart 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik heb een Box 12 en vier witte SuperWifi 1-punten. 2 hiervan zijn bekabeld aangesloten, de andere 2 dus draadloos. Beide via een van de andere twee bedrade. Althans zo was het voor de update

Na de update lijkt het alsof de 2 draadloze alleen maar verbinden met het modem en aangezien ik best een hele afstand moet overbruggen, is de snelheid van deze draadloze sterk achteruit gegaan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de draadloze SW1 weer verbinding maakt met de bedrade SW1?

De lampjes branden van alle 4 groen 

Volgens eerder advies heb ik een schone installatie van de SuperWifi punten gedaan.

Vanmiddag nog de klantenservice aan de lijn gehad die me ook adviseerde alle Superwifi punten en de netgear switches uit te zetten en een voor een op te starten. Ook dit geeft geen verbeterd resultaat, sterker nog: geen een apparaat verbind met de bekabeld aangesloten superwifi punten:

Ik zou graag willen weten waar het nu mis gaat. Alles wat ik al heb gelezen heb ik uitgevoerd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 12 maart 2025

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de draadloze SW1 weer verbinding maakt met de bedrade SW1?

Niet, de box12 zal altijd de master zijn, de draadloze zullen binnen 5 Ghz bereik van de modem moeten zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24534 reacties
  • 17 maart 2025

Hi ​@NevErwin, welkom bij ons. 

De apparaten verbinden met het sterkste signaal die ze oppikken, dit is in dit geval de modem. Wat je kunt doen is controleren of de WiFi instellingen van de modem overeenkomen met die van de SuperWiFi's, ook het beveiligingsniveau. Mocht dat niet zo zijn, zet deze gelijk. Helpt het ook als je de SuperWiFi's dichter bij elkaar plaatst?