Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 (SW1.C.24.13.06) met V10, mesh wifi werkt niet

• 10 maart 2025
  • 6 reacties
  • 102 keer bekeken

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Na de update van de SuperWifi 1 (SW1.C.24.13.06) heb ik problemen met mesh.

De mobiele telefoons in huis (2x Android 1x Iphone) en de tablet, schakelen niet meer over naar de sterkste SuperWifi 1 punt. Je moet echt de wifi uit en aan zetten om over te schakelen.
Wat heb ik in gebruik:

• V10 (V10.C.24.12.15) mode: master
  • 2x SuperWifi 1 (SW1.C.24.13.06)

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Ik hoor graag wat er nog meer te doen is.

Op onderstaande schermafdrukken zie je de verschillen in bereik voor en na het herstarten van de wifi op de telefoon. 

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@RonaldM01, welkom op onze community! Wat gebeurt er als je de superwifi punten omwisselt met elkaar? 
Zit je bekabelde superwifi direct op de experiabox of zit er nog iets tussen?

Meer informatie over de update kun je vinden in de product update:

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 12 maart 2025
Thomas van KPN schreef:

Hoi ​@RonaldM01, welkom op onze community! Wat gebeurt er als je de superwifi punten omwisselt met elkaar? 
Zit je bekabelde superwifi direct op de experiabox of zit er nog iets tussen?

Meer informatie over de update kun je vinden in de product update:

Hey Thomas, dankjewel voor je reactie. Ik kom juist 'uit het draadje' waar je mij naar toe verwijst, en heb een apart draadje aangemaakt op het verzoek van een van je collega's (​@Alexandra van KPN ).

Maar als antwoord op je vraag, ik heb de SuperWifi punten om beurten aan de V10 laten hangen (steeds na een schone installatie) zonder verbetering met de mesh. En de bekabelde SuperWifi zit rechtstreeks op de V10 aangesloten met de originele kabel. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 maart 2025

Ik heb hetzelfde issue, ik heb een box 12 met 3 witte sw 1 punten. Na de  update van de box werkten de sw punten eerst helemaal niet, Na schone installatie, alle 3 om de beurt aan de modem aangesloten werken ze in principe wel maar nemen net als bij ronald de verbinding niet meer over.

ik heb ook een reactie op dit vergelijkbare topic gepost (ik kwam dit topic eerder tegen)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@RonaldM01, ik krijg nog een paar tips van mijn collega.

Check of het wifi op 80Mhz staat en niet op 40, door een bug zet wordt die daar soms op gezet.  

Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.

@ddjong als deze tips voor jou niets doen, zou je dan een eigen topic aan willen maken? 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 14 maart 2025
Thomas van KPN schreef:

@RonaldM01, ik krijg nog een paar tips van mijn collega.

Check of het wifi op 80Mhz staat en niet op 40, door een bug zet wordt die daar soms op gezet.  

Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.

@ddjong als deze tips voor jou niets doen, zou je dan een eigen topic aan willen maken? 

Bedankt voor je tip Thomas, de juiste gegevens staan bij mij in het overzicht. Helaas stond gisteravond na een week de 2e SuperWifi weer op rood. Dus kon ik weer aan de schone installatie. Na alles (V10 & 2x SuperWifi 1) brand alles weer groen maar zie ik de 2e niet meer terug in het overzicht 🤷🏼‍♂️

Dit wordt nu wel een beetje irritant! Vandaag maar weer eens kijken hoe ik de boel nu aan de gang krijg, of het nu maar op ga geven…

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 14 maart 2025

Nou, de boel weer aan de praat gekregen door de losse SuperWifi opnieuw te installeren.

Maar de Mesh werkt nog steeds 'handmatig’, als ik naar de slaapkamer ga en de wifi op mijn mobiel uit/aan zet schakelt deze pas over:

Reageer