Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 blijft groen knipperen

• June 13, 2025
  • 18 reacties
  • 688 keer bekeken

Sinds enkele dagen blijven onze superwifi-punten groen knipperen.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. De ‘chatbothulp', herstarten wifipunten, herstarten modem en wifipunten (via de helptool van KPN) en tot slot de wifipunten gereset.  Volgens het topic KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje | KPN Community zou bij punt 5 het lampje verschillende kleuren moeten krijgen, maar blijft steken bij groen knipperen (wordt niet paars).

Het wifipunt is bedraad aangesloten en doorgelust naar de pc. Op de pc wel goed internet en ook wifi op de router doet het.

Beste antwoord door Klopt

Mogelijk heb je het volgende al gedaan, het is wel de enige manier.

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd (30 minuten) en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis. Bij draadloos gebruik zal het lampje ongeveer 15 minuten oranje branden en daarna op groen springen

18 reacties

• Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Hier precies hetzelfde probleem. Ben ook heel benieuwd naar de oplossing

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • June 15, 2025

Mogelijk heb je het volgende al gedaan, het is wel de enige manier.

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd (30 minuten) en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis. Bij draadloos gebruik zal het lampje ongeveer 15 minuten oranje branden en daarna op groen springen

• Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Wat zijn de consequences van het KPN experia modem resetten? Ik neem aan dat ik mijn eigen WiFi netwerk naam en password verlies en vervolgens zou ik dat opnieuw instellen?

Ik heb hetzelfde problem met WiFi versterkers - beide stopte werken (rood or lang groen knippere) en beide LAN bekabelend. Ik heb beide resetten en vervolgens hebben ze eigen wifi netwerk maar niet hetzelfde zoals mijn home Wifi. Ik zie geen mogelijkheid om dit te aanpassen. Gaat het wel lukken wanner ik mijn KPN modem reset?? Het is zonder problemen 3 jaar gewerkt...

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 15, 2025

Wat zijn de consequences van het KPN experia modem resetten? Ik neem aan dat ik mijn eigen WiFi netwerk naam en password verlies en vervolgens zou ik dat opnieuw instellen?

Ik heb hetzelfde problem met WiFi versterkers - beide stopte werken (rood or lang groen knippere) en beide LAN bekabelend. Ik heb beide resetten en vervolgens hebben ze eigen wifi netwerk maar niet hetzelfde zoals mijn home Wifi. Ik zie geen mogelijkheid om dit te aanpassen. Gaat het wel lukken wanner ik mijn KPN modem reset?? Het is zonder problemen 3 jaar gewerkt...

Ik heb geen ervaring met KPN Experia. Met Box 12 ( KPN modem) is het resetten geen probleem, Wifi naam en wachtwoord blijven behouden.

• Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Ja, dat is inderdaad genoemd KPN box 12 tegenwoordig.

Ik denk dat u bedoelt dat mijn eigen WiFi naam + pass blijven in na het resetten (opnieuw opstarten) en dat klopt, dit heb ik wel gedaan maar toch zonder resultaat voor de groen knipperde WiFi versterkers.

Zou factory reset of KPN box 12 helpen om versterkers te verbinden?

Of zal ik beter KPN monteur aanvragen?

Alvast bedankt voor reacties.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 15, 2025

Ja, dat is inderdaad genoemd KPN box 12 tegenwoordig.

Ik denk dat u bedoelt dat mijn eigen WiFi naam + pass blijven in na het resetten (opnieuw opstarten) en dat klopt, dit heb ik wel gedaan maar toch zonder resultaat voor de groen knipperde WiFi versterkers.

Zou factory reset of KPN box 12 helpen om versterkers te verbinden?

Of zal ik beter KPN monteur aanvragen?

Alvast bedankt voor reacties.

Ik zou eerst KPN bellen en advies vragen, monteur kan altijd.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 16, 2025

Hi ​@tedppp, wat flauw dat je SuperWifi maar blijft knipperen 😕 Een groen knipperend lampje wil zeggen dat het Wifipunt geen goede verbinding kan maken met het modem. Of de verbinding is wel gemaakt, maar hij krijgt geen IP-adres. 

De oplossing hiervoor is doorgaans om alles te resetten, inclusief modem, en daarna de SuperWifi 2 opnieuw te installeren. Je kunt hiervoor de stappen volgen uit het bericht van ​@Klopt, als je dit nog niet gedaan hebt.
Mocht dit bij jou nou óók niet helpen, dan wil ik je adviseren om in te loggen op je modem en daar onder Instellingen > Systeem de wifi reset uit te voeren. Hoor graag van je of je alles hiermee weer aan de praat hebt gekregen!

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Beste community en moderators,

Mijn probleem met groen knipperende LED zonder Wifi netwerk op versterkers SW2 is opgelost.

KPN support heeft mijn volgende instructie aangegeven tijdens terugbellen (0800 0402):

1. power off fiber cable modem
  2. reset beide WiFi versterkers met LAN cable uitgehaald
  3. reset KPN box12 in de achterkant van de box; N.B. password naar box login gaat naar de default van de sticker van de box achterzijde
  4. magic van de KPN: zij hebben een update gepushed naar mij (wat was het precies, weet ik niet)
  5. one by one WiFi versterkers opstarten (rood, wat groen knipt, dan blaauw) en weer aan LAN aansluiten. Zij gingen nu gegevens (updates?) ophalen (groen knippert) en gewoon zoals dat hoort uiteindelijk groen continue LED branden. WiFi extenders zijn onmiddellijk mapped in de netwerk topologie en apparaten spontaneously gaan aansluiten.

Dank KPN support voor begeleiding.

#superWifi2, #versterkers, #knipperendegroen

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 16, 2025

Beste community en moderators,

Mijn probleem met groen knipperende LED zonder Wifi netwerk op versterkers SW2 is opgelost.

KPN support heeft mijn volgende instructie aangegeven tijdens terugbellen (0800 0402):

1. power off fiber cable modem
  2. reset beide WiFi versterkers met LAN cable uitgehaald
  3. reset KPN box12 in de achterkant van de box; N.B. password naar box login gaat naar de default van de sticker van de box achterzijde
  4. magic van de KPN: zij hebben een update gepushed naar mij (wat was het precies, weet ik niet)
  5. one by one WiFi versterkers opstarten (rood, wat groen knipt, dan blaauw) en weer aan LAN aansluiten. Zij gingen nu gegevens (updates?) ophalen (groen knippert) en gewoon zoals dat hoort uiteindelijk groen continue LED branden. WiFi extenders zijn onmiddellijk mapped in de netwerk topologie en apparaten spontaneously gaan aansluiten.

Dank KPN support voor begeleiding.

#superWifi2, #versterkers, #knipperendegroen

Goed zo, het bevestigt mijn aanpak van het probleem. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 17, 2025

@Stiems3 en ​@Noor73, het probleem is voor ​@tedppp verholpen door de stappen uit het bericht van ​@Klopt te volgen, zouden jullie deze stappen ook willen doorlopen? Ik acht de kans heel groot dat het daarna bij jullie ook weer naar behoren werkt!

• Nieuwkomer
  • June 17, 2025

Ik heb inderdaad de stappen doorlopen en alles werkt weer! Dus ik ben blij, dank je wel ​@Maja van KPN ​@Klopt 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 17, 2025

Heel fijn ​@Noor73, bedankt dat je het even hebt laten weten 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Heel bijzonder: ik heb niks gedaan, maar sinds vandaag werken beide wifipunten weer 🤣. Groene lampje brand weer continu. 

Scheelt me weer werk. Ik hoop dat ze het nu ook blijven doen 😉.

@Maja van KPN 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 20, 2025

Ah, nou, heel fijn ​@Stiems3 😃 Bedankt dat je het nog even laat weten!

Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Ik heb alle bovenstaande stappen (herinstallatie van de SW2's via de 8 punten van ​@Klopt ) . Herinstallatie van een SW2 met een kabel direct aan het modem. In alle situaties komen de SW2's terug met een knipperende groen LED.

De 2 SW2's zijn ook uit de topologie van het modem. Daar zie ik nu alleen de 2 SW's als device staan. En niet als SW2 als voorheer. Als ik naar de SW2 (met eigen IP-adres ga) dan geeft die aan dat die in slave mode staat.

Het lijkt er op dat het downloaden & aanmelden van de SW2's in het modem (KPN Box 12) niet meer lukt.

Wat is de volgende stap tot “succes”?!? 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • November 5, 2025

Het probleem met een onjuiste weergave in de Topologie is bekend.

Ik las en heb ik zelf ook gedaan:

Daar wordt nog aan gewerkt. Via de Herstart thuisnetwerk optie die daar wordt beschreven kunnen de SuperWifi punten die niet worden weergegeven alsnog zichtbaar worden in het overzicht.

Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

De volgende stap (mijn) “succes” was een bel afspraak maken met KPN (kan via de/een chat-bot).

Deze KPN-meneer heeft mij keurig geholpen. De “ontbrekende” stap was nog het resetten van het modem naar de fabrieksinstellingen (> 10 sec in reset”gaatje”. totdat alle LED’s op de voorkant uit zijn.

Dan start het modem opnieuw op (in fabrieksinstelling). Dan is het login-password het default geworden (staat op de stikker achterop het modem. BEWAREN !). Echter NIET het SSID (?!?). Maar weer WEL de portforwarding (ook BEWAREN voor de fabr.reset).

Na deze (fabr.)reset van het modem. Werden de SW2's ook herladen. En gingen de LED's groen branden.

Dus:

1. Fabr. reset van de SW2('s). 
  2. Aangepaste instellingen bewaren
  3. Fabr. reset van het modem.
  4. Dan zou alles weer moeten werken.
  5. Als niet, dan een bel afspraak met KPN maken.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 6, 2025

Heel fijn dat het bij jou ook weer werkt nu ​@ViJoS, dank voor je update daarover!