Skip to main content

Beste mensen van dit forum,

 

Ik heb afgelopen week 3 superwifi 2 punten gekocht. Dit om mijn wifi binnen in het huis te verbeteren. Ik dacht dat het mogelijk was deze allemaal op het internet aantesluiten via kabel. Dus alle 3 de punten met de kabel naar de modem voor maximale snelheid. Ik heb namelijk eentje aan de kabel op zolder, 1 e verdieping en begaande grond en dan heb ik de modem(experia box v10) in de kelder. Kreeg dit echter niet aan de praat via de app. Even naar KPN gebeld en kreeg te horen dat er 1 aan de kabel moet en dan andere zonder kabel aangesloten moeten worden. Ik vond dit vrij apart aangezien ze allemaal ingang voor ethernet hebben en ook weer uitgang waarom zouden ze dan perse met wifi verbonden worden. Iemand enig idee of dit wel kan?

 

Vriendelijke groet,

Tobias van Heerde

Nog extra informatie, Heb nu alles via wifi aangesloten en krijg ongeveer 150 -200 mbps op de speed test. Ik betaal zelf voor 1gbps. Ik weet dat er de helft ongeveer van afgaat bij een connectie maar dan zou ik toch zeker 400-500 mbps moeten krijgen. 


Gewoon allemaal bekabeld aansluiten als dat mogelijk is. Dat is het beste.

Wat lukte er niet met installeren? Installeren is gewoon uit de doos halen, kabel er in en klaar.


ik kreeg ze niet te zien in de app. Af en toe kreeg ik er 2 te zien maar nooit 3. 

 


en ze switchen dan hele tijd van de gene die master van de mesh is zeg maar.


en ze switchen dan hele tijd van de gene die master van de mesh is zeg maar.

Wat maakt dat uit? Daar heb je geen invloed op. Geeft ook helemaal niets dat dit wel eens veranderd.


ja maar als ze niet in de KPN app staan betekend dat dat ze niks doen of niet goed aangesloten zijn.

dat switchen is geen probleem inderdaad maar volgensmij gooit hij er dan eentje uit de app. ik ben er al 2 dagen mee bezig kabels switchen kijken waar het probleem is maar krijg er niks uit.


 


Heb ze alle 3 aangesloten maar er staat maar 1 in de app.

 


Hallo @Tobias0108 , maar als je in de modem kijkt moet je er wel 3 in zien staan.

 


Hallo @Tobias0108 , maar als je in de modem kijkt moet je er wel 3 in zien staan.

 

Ik heb zojuist in de modem gekeken maar er staat niet een ID van superwifi en weet ook niet wat het zou moeten zijn. 


Hallo @Tobias0108 , welk merk en type modem heb je?

Als je inlogt in 1 van de superwifi’s moet je ze ook alle 3 zien staan in een stroomschema.

 


 hey @JanD ik heb een experia v10. ik ben ingelogt op de ZTE site. 

 


ik weet alleen niet hoe ik inlog op de superwifi… @JanD 


Hallo @JanD , daar kun je ze zien staan met het ip-adres 192.168.2.150 of hoger.

 


@JanD kan u een prive bericht sturen? ik kan het zelf niet vinden namelijk en dan kan u laten kijken. dan stuur ik een screenshot persoonlijk naar u toe.


2

 


Hallo @Tobias0108 het lijken wel de SWP2-…. dat zijn 3 gelijknamige apparaten, dus het zouden de 3 versterkers kunnen zijn.

 


@JanD is het dan niet mogelijk om die in de kpn app te krijgen? 


@JanD is het dan niet mogelijk om die in de kpn app te krijgen? 

Hallo @Tobias0108 ,ik heb helaas geen idee, ik gebruik geen versterkers.

probeer eens in te loggen in die eerder genoemde SWP2-….

 


@JanD hoe kan ik inloggen op de versterkers?

 


@JanD hoe kan ik inloggen op de versterkers?

 

Hallo @Tobias0108 via de browser 192.168.2.xxx van de SWP2-… in te geven.

 

 


 


@JanD daar staat alleen dit…..


bij alle 3 de IP’s staat hetzelfde.

 


Heb je ze al een reset gegeven?