Skip to main content
Vraag

Superwifi 2 kapot na update

• June 7, 2025
  • 10 reacties
  • 117 keer bekeken

Na de update in de nacht van 26 op 27 mei werkt 1 van onze 3 SW's niet meer.

Het viel op doordat het lampje helemaal uit was, en een op het punt draaiende buitencamera geen verbinding meer heeft. 

We hebben geprobeerd het apparaat te resetten, en alles geprobeerd wat KPN aangeeft, en wat op internet te vinden is, maar niets helpt. Het lampje blijft uit. Geen enkele kleur verschijnt. 

Hij lijkt dus al binnen 3 jaar kapot. 

Dat is wel snel. 

Zijn er nog tips, of moet er een nieuwe komen?

Dank, 

Groeten, 

Dick van Asselt 

10 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 7, 2025

Is de voedingsadapter wellicht kapot? Probeer eens een voeding van een andere SW.

• June 7, 2025

In het een witte SuperWiFi? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Het lampje in de voedingsadapter brandt gewoon, maar het is te proberen. 

Het is trouwens zwarte SW. 

roodkapje666
Deelnemer

nou hier ook sinds de upddate geen verbinding meer mee te maken………. wat een troep zeg!

we hebben ze nog geen jaar en nu loop ik voor derde keer weer dagen te klooien om die dinge weer gekoppeld te krijgen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Annemarie43 Hi Dick, ik lees dat het lampje op je SuperWifi niet meer aan gaat, hoe staat het er nu voor?

Als SuperWifi niet lekker meer werkt, helpt het in veel gevallen goed om een schone installatie te doen. Extra advies is wel, als je ze dan weer gaan installeren, om dat bekabeld te doen en elk SuperWifi punt 30 minuten de tijd te geven om alles weer in te laden. 

Een extra weetje: Als het lampje op je SuperWifi uit is, kan het betekenen dat hij uit staat, óf dat het lampje uitgezet is (via de WPS knop of de webinterface). Dus het hoeft niet te betekenen dat ‘ie defect is.  Mocht je dat willen nakijken, dit artikel helpt je met inloggen op je SuperWifi om de instellingen zoals deze na te kunnen kijken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 10, 2025

Daar had ik nog niet aan gedacht ​@Alexandra van KPN , dat het lampje softwarematig ook gewoon uit kan zijn gezet. Ik dim altijd want zo zie je wel of die wonderschotel nog actief is 😁

Ik heb, als aanvulling, gemerkt dat na de reset het lampje op volle sterkte weer actief is. Als ie dan niet aan gaat dan is er meer aan de hand.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah kijk, goede aanvulling weer ​@Roy74, dank! 😁

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2025

Beste Alexandra, 

Dan is dat lampje uitgezet door de update, want daarvoor deed hij het gewoon. 

Kan dat?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 13, 2025

Het enige dat ik je kan vertellen is dat bij mij het lampje niet uit was na de update.

Maar werkt superwifi nu wel ​@Annemarie43 ?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het zou gewoonlijk niet moeten gebeuren ​@Annemarie43. Net als Roy ben ik benieuwd naar of je er zo uit gekomen bent, werkt het weer?