Skip to main content
Beantwoord

Superwifi 2 te gebruiken in combinatie met Superwifi 1 punten?

• 24 maart 2025
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Goedemorgen,

Wij hebben thuis een PKN modem van zo'n twee/drie jaar oud. En we hebben twee SuperWifi punten. Deze zijn aangesloten met een ethernetkabel. Dit werkt fantastisch!

Achterin de tuin hebben wij op zich nog genoeg bereik. Maar helaas niet voor de smartverlichting om connectie te maken. Daarom willen we een extra SuperWifi punt in de tuin creëren. 

We hebben een afgesloten tuinhuis, met stopcontacten. Hier zit alleen geen ethernetverbinding in. Is het dan toch mogelijk om een SuperWifi punt te maken daar? Ik lees van wel, maar wil het zeker weten voordat ik een extra SuperWifi te kopen. 
Volgens werkt dan alleen de SuperWifi 2 voor ons. Maar is deze te gebruiken in combinatie met de witte SuperWifi's?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Clairev ,

Je kunt SuperWifi 1 en SuperWifi 2 gebruiken in één mesh-netwerk als de SuperWifi 1 punten voorzien zijn van de KPN Software. Dat is deze versie: 

De SuperWiFi 2 punten hebben al de KPN-Software. 

Zie deze topics voor meer informatie: 

en

Bekijk origineel

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38100 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Hallo ​@Clairev ,

Je kunt SuperWifi 1 en SuperWifi 2 gebruiken in één mesh-netwerk als de SuperWifi 1 punten voorzien zijn van de KPN Software. Dat is deze versie: 

De SuperWiFi 2 punten hebben al de KPN-Software. 

Zie deze topics voor meer informatie: 

en

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 maart 2025

Hi ​@Noordzee

Bedankt voor je reactie! 
Ik ben helemaal niet technisch, maar als ik je goed begrijp moet ik sowieso de SuperWifi 1 punten updaten naar de nieuwste software? En de makkelijkste manier is dan om in het tuinhuis met een SuperWifi 2 te werken? 

Ik heb gekeken naar een mesh-netwerk punt. Is dat in dit geval al het KPN modem? Om zoiets los te kopen is ongelooflijk duur! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38100 reacties
  • 24 maart 2025

Nee, ik bedoel gewoon jouw netwerk met jouw KPN-modem en de SuperWiFi-punten. En de SuperWifi 1-punten zijn mogelijk al over naar de nieuwste software. Zo niet, dan gebeurt dat  automatisch ergens in de komende periode. Dat regelt KPN vanaf afstand. 

Reageer