Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi teruggestuurd, hoe krijg ik modem weer op standaard wifi?

  • 5 September 2024
  • 19 reacties
  • 109 keer bekeken

Goedemiddag,  ik heb mijn super wifi 2 terug gestuurd omdat het geen meerwaarde had maar nu krijg ik het modem niet terug naar mijn standaard wifi. 

Hoe kan ik het modem weer naar de originele stand terug krijgen?

Groet Jan Middelburg 

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen @Jangerie ???

 


Experia box v 10


Experia box v 10

De wifi was uit op de V10 omdat je een KPN wifipunt aangekoppeld had, zo hoort dat ook.

Druk boven op het modem even op het middelste knopje tot je aan de voorkant het wifilampje aan ziet gaan, dan heb je weer wifi.

Succes.

 


Helaas niet gelukt,  krijg de wifi niet aan de praat 


Brand het Wireless lampje wel?

 


Ja die doet het


Ja die doet het

Dan doet WiFi het dus wel. Maar het heeft een andere naam dan voorheen. Kunt u bij de beschikbare netwerken op laptop of mobiel een netwerk vinden wat u herkent? Wat bijvoorbeeld dezelfde naam heeft als op de sticker achterop de Experiabox? 

Heeft u een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Nummers achterop het modem kloppen maar geeft verkeerde code aan.

Laptop is niet verbonden via een kabel 


U kunt nog proberen om de Experiabox re resetten. Maar als dat niet helpt heeft u toch echt een bekabeld aangesloten pc of laptop nodig.


Oke thx,  ga ik proberen 


Alle aanwijzingen van het forum plus die van kpn geprobeerd,  zonder resultaat, kpn geeft aan de super wifi te resetten maar die zit er niet meer aan


En de bekabeld aangesloten pc of laptop? Heeft u dat al geprobeerd? 


Heb ik ook gedaan,  geeft aan code onjuist 


Heb ik ook gedaan,  geeft aan code onjuist 

Bij een bekabelde verbinding hoeft u helemaal geen wachtwoord in te voeren. Dat hoort gewoon gelijk te werken.

Als dat werkt, als u dan dus internet heeft, dan kunt u inloggen op de webinterface van de Experiabox via http://192.168.2.254.


Dank voor jullie raad, fijne avond 


Hi @Jangerie, is het inmiddels gelukt om het werkend te krijgen?


Hoi Elex, nee helaas niet, modem gereset toen had ik weer 20 tellen wifi maar daar blijft het bij.

Dus maar een afspraak gemaakt,  de monteur zou vrijdag middag komen maar lukte niet wegens ziekte,  nieuwe afspraak voor zaterdag morgen gemaakt maar geen monteur gezien. 

Afspraak staat nu voor maandag middag,  ben benieuwd. 

 


Hoi Alex, WiFi draait weer, oplossing was achteraf simpel. Het modem was door de reset terug naar het oude, originele wachtwoord gebruikt.

Deze ingevoerd en probleem opgelost.


Hoi Alex, Wifi draait weer, oplossing was achteraf simpel, het modum was door de reset terug naar het oude bij de installatie gebruikt wachtwoord gegaan.

Deze ingevoerd en probleem opgelost.

Ik wilde dit ook net vragen, jammer dat het zo lang heeft geduurd. Ik vind het wel fijn om te lezen dat het weer werkt! 


Reageer