Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi werkt niet meer sinds de laatste update

• 2 juli 2025
  • 6 reacties
  • 124 keer bekeken

Mijn 2 Sw's komen niet meer in de lucht na de update van afgelopen maandag op dinsdag. Sinds de update na meerdere pogingen deze op jullie advies opnieuw te installeren blijft de Sw die op het modem is aangesloten langzaam groen knipperen. De 2e sw op de 1e verdieping blijft rood.

Het kan toch niet zo zijn dat na elke update er iets met de Sw's aan de hand is of dat deze opnieuw geinstalleerd moeten worden???

Graag een snelle oplossing voor dit probleem!!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@JustinL. Welkom op de KPN Community. Het zou zeker niet zo moeten zijn dat na elke update je iets moet doen met de SuperWifi's en gelukkig gaat het bij de grootste groep ook gewoon goed. In dit geval kun je denk ik ook volstaan door de Experia Box een reset te geven. Op dit moment gaat er iets mis met de synchronisatie en ik verwacht dat het met een reset opgelost is. 

Als dat niet het geval is, dan is het ook nog wel even noodzakelijk om de SuperWifi's te resetten. Laat ook nog even weten hier of je witte of zwarte SuperWifi punten hebt. 

Kunnen jullie ​@daanreinders en ​@R_G ook eens een modem reset proberen. Als dat niet de oplossing is, zouden jullie dan een eigen topic willen openen. Ik vermoed toch dat de problemen en apparatuur niet bij iedereen hetzelfde zijn. 

Bekijk origineel

6 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 juli 2025

Zelfde probleem hier! Ook 2 sw punten. Na een herstart van sw punt 1 werkt de wifi weer voor 15 min, daarna is het netwerk niet meer zichtbaar.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 juli 2025

Idem. Alles middels factory reset opnieuw geïnstalleerd maar de witte superwifi punten blijven op rood. Alle drie. Ik heb een Expedia 12 modem

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 juli 2025

Idem bij ons. Heb alles middels factory reset geheel opnieuw geïnstalleerd maar alle drie de witte superwifi punten blijven rood. Ik heb een Expedia v12 modem.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2212 reacties
  • Antwoord
  • 4 juli 2025

Hoi ​@JustinL. Welkom op de KPN Community. Het zou zeker niet zo moeten zijn dat na elke update je iets moet doen met de SuperWifi's en gelukkig gaat het bij de grootste groep ook gewoon goed. In dit geval kun je denk ik ook volstaan door de Experia Box een reset te geven. Op dit moment gaat er iets mis met de synchronisatie en ik verwacht dat het met een reset opgelost is. 

Als dat niet het geval is, dan is het ook nog wel even noodzakelijk om de SuperWifi's te resetten. Laat ook nog even weten hier of je witte of zwarte SuperWifi punten hebt. 

Kunnen jullie ​@daanreinders en ​@R_G ook eens een modem reset proberen. Als dat niet de oplossing is, zouden jullie dan een eigen topic willen openen. Ik vermoed toch dat de problemen en apparatuur niet bij iedereen hetzelfde zijn. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 juli 2025

Mijn probleem is uiteindelijk opgelost door:

• reset modem
  • reset super wifi punten
  • via de mijnkpn app het modem en de super wifi punten te herstarten.

Waarom het via de app wel lukte en via een handmatige restart dmv stroom eraf/erop niet geen idee. 

Probleem lijkt in ieder geval opgelost nu. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 juli 2025

Beste Arjan ik had al in eerste instantie het modem een aantal keer gereset en ook na het opnieuw installeren van de SW1 punten. Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen door de SW1 factory reset en herinstallatie meerdere keren te doen variërend van 2 tot wel 5 keer per SW1 hebben ze uiteindelijk het netwerk weer gevonden. Ps klopt het dat in tegenstelling tot voorheen je de wifi van het modem aan moet zetten en niet langer het eerste SW punt bekabeld aan het modem als hoofd wifi punt moet instellen

Reageer