Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi2 blijft rood branden als ik de kabel eruit haal

• 23 maart 2025
  • 9 reacties
  • 169 keer bekeken

@Jasper van KPN  ik heb twee wifi punten welke ik probeer te koppelen. Alle stappen zoals hierboven gevolgd.

Modem gereset, wifipunten 2.0 gereset (branden constant paars). Bekabeld aangesloten en aangezet.

na verloop van tijd (eerst groen knipperen, dan paars knipperen) constant groen.

Als ik echter de kabel dan uit Superwifi verwijder dan vrijwel direct weer rood. Ookal naast de modem. Dit gebeurt bij beide, ik krijg ze zonder kabel niet groen.

(ook als ik ze nu aanzet zonder kabel, dan groen knipperen, later rood).

waarom lukt dit niet?! Suggesties nog? (Oh, en WPS knoppen ook al geprobeerd. Blijft knipperen op zowel modem (eerst groen, later rood) als superwifi (oranje)

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Nutty75

@Erwin van KPN 

zojuist bij KPN winkel geweest op advies van technische mensen via telefonische ondersteuning. 
ter plekke konden ze daar helaas ook niets betekenen, SW2 punten zijn nu omgeruild.

topic mag dus gesloten worden. Enige oplossing wanneer de firmware voor de SW2 punten vanuit modem niet doorkomt (na update van modem zelf), lijkt dus omruilen..

dank voor je hulp in ieder geval!

Bekijk origineel

9 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 maart 2025

@Jasper van KPN  Kan het zijn dat de SW2 te nieuwe FW hebben misschien? (3.00.31). Dat de box 12 nog een update moet krijgen ofzo? (V12.C.24.05.08).

geen idee, deze SW2 punten komen uit een ander huishouden waar ze overbodig waren? Ik kan echter zelf geen update uitvoeren (of checken op…) in de box 12 lijkt het. De SW2 wel, die hebben de meest recente wordt aangegeven.

wat een frustratie. Met kabel alles groen, zodra de kabel eruit gaat, gelijk rood.

alles gereset, met en zonder SW2 aangesloten, maar tot op heden werkt niets

hoe verder..

Admin: meeverplaatst

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27514 reacties
  • 25 maart 2025
Nutty75 schreef:

@Jasper van KPN  Kan het zijn dat de SW2 te nieuwe FW hebben misschien? (3.00.31). Dat de box 12 nog een update moet krijgen ofzo? (V12.C.24.05.08).

geen idee, deze SW2 punten komen uit een ander huishouden waar ze overbodig waren? Ik kan echter zelf geen update uitvoeren (of checken op…) in de box 12 lijkt het. De SW2 wel, die hebben de meest recente wordt aangegeven.

wat een frustratie. Met kabel alles groen, zodra de kabel eruit gaat, gelijk rood.

alles gereset, met en zonder SW2 aangesloten, maar tot op heden werkt niets

hoe verder..

Admin: meeverplaatst

Hoi ​@Nutty75 . Het is precies andersom. Die SW2's zitten op ‘oude’ firmware en je box12 is al wel over op KPN Firmware.

In de meeste gevallen is het een kwestie van afwachten maar deze situatie gaat zichzelf niet oplossen.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan ga ik kijken of ik dit voor je kan fiksen. 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 25 maart 2025

@Erwin van KPN 

dank voor je reactie. Vandaag ook al 2 uur aan de telefoon gehangen met je collega’s. Zeer behulpzaam en sympathiek overigens! Die gaven echter wel aan dat alles ok zou zijn en het ook voor hen een raadsel is. Op geen enkele manier aan de praat te krijgen. Alles gaat goed totdat de kabel eruit gaat.

profiel aangevuld, geen idee waar je specifiek op doelt? Hopelijk voldoende en kan je helpen!

alvast dank!

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 25 maart 2025

@Erwin van KPN 

kon het toch niet loslaten, ondanks weinig echte kennis van IT. Nu zat ik te neuzen in de modem bij allerlei instellingen, en daar zie ik dat de wifistandaard voor 2.4Ghz leeg is. Daar kan ik dan kiezen voor allerlei waardes waar ik geen weet van heb, dus dat doe ik maar niet.

hoort deze leeg te zijn? Zie bij 5 ghz wel waardes gevuld. Na reset van modem niets aangepast, dus wellicht dat het gewoon hoort.. ernaast nog een vinkboxje voor wifisignaal aan laten voor extenders zoals je hieronder kan zien?  Misschien waardevol om te melden en anders gewoon domme reactie. 🤣

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 maart 2025

Toevallig vandaag in ander huishouden met ook KPN abo en box12. Zojuist geprobeerd de SW2 op modem aan te sluiten en procedure voor koppelen te starten. Zelfde resultaat helaas! In lijst met verbonden apparaten te zien zo lang aan de kabel gekoppeld.. Maar na loskoppelen weer rood. 
In dit huishouden zijn andere zelfde SW2.0 punten gekoppeld. Deze zijn wel in het thuisnetwerk als extenders te zien en hebben inderdaad een andere firmware dan 3.00.31.
De vraag is dus waarschijnlijk inderdaad, hoe krijg ik de nieuwe firmware naar de twee niet werkende SW2.0 punten gestuurd.. :-(

UPDATE: Beide nieuwe SW2.0 in dit huishouden gekoppeld en modem daarbij opnieuw gestart. Tot mijn verbazing komen de SW2.0 punten als netwerk beschikbaar ofzo? Was dat iets met master ipv slave ofzo? De bestaande andere SW2.0 punten die het eerder gewoon deden, maken ook geen verbinding meer.. Nu op hotspot telefoon aan het werk, modem herstart. Hopelijk gaat alles hier weer werken en is eea niet om zeep geholpen.. :-)

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 maart 2025

@Erwin van KPN  Heb jij nog iets van mij nodig? Profiel is waar mogelijk geüpdated

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27514 reacties
  • 27 maart 2025

Ik meet net je lijn door maar ik kan geen Superwifi vinden. Zijn ze momenteel los gekoppeld? 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 27 maart 2025

@Erwin van KPN Klopt.. zolang ze niet werken vind je geen superwifi punten. Om die reden, omdat ze signaal verstoorden, ook weer losgekoppeld uiteraard.

Als je wil dat ik ze bekabeld weer aansluit, laat maar weten. Dan ook gelijk of ze Paars moeten branden of dat ik het proces gewoon moet volgen waarbij ze uiteindelijk groen blijven zolang ze aan de kabel blijven hangen?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 29 maart 2025

@Erwin van KPN 

zojuist bij KPN winkel geweest op advies van technische mensen via telefonische ondersteuning. 
ter plekke konden ze daar helaas ook niets betekenen, SW2 punten zijn nu omgeruild.

topic mag dus gesloten worden. Enige oplossing wanneer de firmware voor de SW2 punten vanuit modem niet doorkomt (na update van modem zelf), lijkt dus omruilen..

dank voor je hulp in ieder geval!

Reageer