Skip to main content
Beantwoord

Vreemde overzichtswebpagina in de SuperWifi 2

• August 30, 2025
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Dit gebeurde na het toevoegen van nog een Superwifi 2-punt. Het primaire wifi-punt is ongewijzigd. Het is ook een Superwifi 2. De andere wifi-punten zijn allemaal Superwifi 1.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@krisp, opvallend dat specifiek bij het achtste SuperWifipunt je overzicht verandert.

Het overzicht, oftewel de topologie, is iets waar we steeds aan werken om verder te verbeteren in de modemsoftware. Zie bijvoorbeeld hier, in een update voor de KPN Box 12. Welk modem heb je, en welke software heb je nu? Zo kan je zien of jouw modem al de KPN software heeft of niet.

Verder ben ik ook benieuwd of je al in de MijnKPN app gekeken hebt: hoe wordt het daar weergegeven? Je kunt nu, als jouw modem op de KPN software zit, je thuisnetwerk bekijken en beheren vanuit de MijnKPN app!

4 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

UPDATE: Ik weet wat deze ongebruikelijke verandering op de overzichtspagina heeft veroorzaakt: meer dan 8 superwifi-punten. Ja, 8 superwifi-punten! Ik bleef last hebben van slechte 5GHz-backhaulverbindingen met het mesh-netwerk, dus heb ik wifi-punten toegevoegd om hun 5GHz-verbinding met het mesh-netwerk te verbeteren. Wat ik niet weet, is waarom en of er een andere oplossing is dan het verwijderen van één wifi-punt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@krisp, opvallend dat specifiek bij het achtste SuperWifipunt je overzicht verandert.

Het overzicht, oftewel de topologie, is iets waar we steeds aan werken om verder te verbeteren in de modemsoftware. Zie bijvoorbeeld hier, in een update voor de KPN Box 12. Welk modem heb je, en welke software heb je nu? Zo kan je zien of jouw modem al de KPN software heeft of niet.

Verder ben ik ook benieuwd of je al in de MijnKPN app gekeken hebt: hoe wordt het daar weergegeven? Je kunt nu, als jouw modem op de KPN software zit, je thuisnetwerk bekijken en beheren vanuit de MijnKPN app!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2025

Bedankt Alexandra voor je reactie. Het probleem met de overzichtspagina begon toen ik een 9e wifi-punt installeerde. We ondervonden ook enkele ernstige verbindingsproblemen na de installatie van het 9e access point, daarom heb ik het verwijderd. Negen access points is echt te veel. Ik ontdekte het probleem dat af en toe mesh-verbindingen veroorzaakte, waardoor ik meer wifi-punten moest toevoegen. Ik dacht dat ik de wifi van mijn Fritz!box 7590AX had uitgeschakeld toen ik hem installeerde, maar dat was niet zo. Onze access points zijn nu allemaal verbonden op 5 GHz, 1733 Mbps en zijn stabiel. Ik ga nu bepalen welke en hoeveel access points ik kan verwijderen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat en bevalt ​@krisp

Als je tijd en ruimte hebt ervoor, ben ik ook benieuwd naar je bevindingen vanuit mijn vorige reactie.