Skip to main content

Heel af en toe heb ik een probleem met mijn internet of WiFi verbinding. NEE, ik kom hier niet om te klagen over de kwaliteit van de services!

Ik heb wel een vraag over informatie en handleidingen.

 

Als ik een probleempje heb kom ik op dit forum en vind dan, vaak met hulp uit de communiteit, uiteindelijk wel een oplossing.

Ik heb moeite met het vinden van handleidingen/beschrijvingen voor de meest recente configuraties. Zo stuit ik zojuist op een serie posts over updates voor Wifi versterkers en lees daar iets over de "master Experia Wifi versterker" (in bericht over firmware update van Jan 2022). Dan vraag ik me af:

- wat is de master?

- hoe kom ik daar bij?

- heb ik deze firmware update ook ontvangen?

- OF: wat is de huidige firmware van mijn versterkers en waar vind ik een beschrijving van de functionaliteit.

- etc.

 

Als ik zoek, vind ik bovenaan in het forum  info over de Superwifi versterkers, maar ik heb de zwarte Experiabox.

 

Ik heb behoorlijk wat ervaring met computers, netwerken en zoeken van informatie. Toch voel ik me een beetje het bos ingestuurd.

 

De simpele vraag: Waar kan ik de meest recente informatie over mijn configuratie vinden? Het zou toch mogelijk moeten zijn om voor iedere klant dat tevoorschijn te krijgen met 1 klik? Ik neem aan dat bijvoorbeeld in de MijnKPN omgeving de configuratie bekend zou kunnen zijn?

 

M.vr.gr.

Fred V.

Hallo @Fckx ,

Hier vind je een overzicht van alle actuele handleidingen: 

https://www.kpn.com/service/handleidingen-en-software.htm


Hi @Fckx! Bedankt voor jouw feedback: zijn we heel blij mee!  
 

Als ik een probleempje heb kom ik op dit forum en vind dan, vaak met hulp uit de communiteit, uiteindelijk wel een oplossing.

👌🏾😊

 

Het zou toch mogelijk moeten zijn om voor iedere klant dat tevoorschijn te krijgen met 1 klik? Ik neem aan dat bijvoorbeeld in de MijnKPN omgeving de configuratie bekend zou kunnen zijn?

 

De informatie over wat er nieuw is bij een softwareversie (en daarover in gesprek gaan) kun je nu alleen vinden op het KPN Forum. Daar zijn wij heel blij mee, het maakt het forum uniek! 

ik denk even hardop na. Ik kan mij best voorstellen dat het makkelijk is om de informatie over de configuratie in één opslag terug te vinden in MijnKPN en/of via de servicetool Wifi Manager.
En dan een link naar het betreffende topic op het KPN Forum, met informatie over de inhoud van de nieuwste softwareversie…. Hoe lijkt jou zoiets?


Dat zou prachtig zijn. 

 

Waar ik voor vrees is:

1)  dat er heel veel verschillende configuraties mogelijk zijn (router/modem, versterker, ....). 

2) mensen die niet erg bekend zijn met de materie niet weten wat hun configuratie is

Ik neem aan dat bij KPN bekend is welke hardware uitgeleverd is OF welke hardware aktief is. Dan zou het mogelijk moeten zijn om persoonlijke support te leveren.


Die angst is werkelijkheid 😉😅!

Welke hardware actief is, is (na toestemming van de klant) na te gaan: dat checkt de Wifi Manager nu ook. De Wifi Manager inventariseert onder andere welk modem en welke wifi punten er al zijn. Ik ga eens intern om tafel en check of ik hier een verbetervoorstel van kan maken. Dat is niet vandaag of morgen geregeld, zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het weten!


Top!

Ik ben wel wat gewend hoor. Maar nu heb ik af en toe het gevoel dat ik rondjes loop: bomen en bos.

 


Ik ben vergeten te melden dat het verbetervoorstel geregistreerd is: now we wait!


Ik heb een terugkoppeling ontvangen op het voorstel: er komen meer functionaliteiten in de MijnKPN app en in onze servicetools en daar hangt jouw voorstel mee samen. Slag om de arm; verwachting is dat dit later dit jaar beschikbaar zal worden gemaakt.