Skip to main content
Vraag

Wifi op mijn V10 is ineens ingeschakeld, SuperWifi punten worden nu dus ook genegeerd

• June 21, 2025
  • 19 reacties
  • 189 keer bekeken

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img

Hi, 

Ik heb een modem V10 en daarop aangesloten drie superwifi punten. Eén is bedraad en de andere twee draadloos. De lampjes branden groen. Echter  alle 16 apparaten hebben verbinding met de modem en geen enkele met de superwifi,s 2. Tevens brand het lampje wireless op de modem, terwijl het eigenlijk uit zou moeten zijn omdat het bedrade wifipunt de modem " overneemt". Wat doe ik verkeerd?

19 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 21, 2025

Jij doet niks verkeerd maar het komt vaker voor dat de wifi van het modem op onverklaarbare wijze aan gaat. Even inloggen en uitzetten 😉. 

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 21, 2025

Gaan we straks proberen.  Thanks!👍

• June 21, 2025

Ik heb zelf Wi-Fi weer aangezet op m'n V10. Verder heb ik 2 SW1's en bij mij doen die gewoon mee. Daarom heb ik de SW1 die oorspronkelijk bij de V10 hing nu naar een andere verdieping verplaatst. Alle SW's zijn wel bekabeld aangesloten.

Ik heb nog de klassieke firmware maar, hoewel technisch geen mesh, werkt het in de praktijk bij mij wel zo; m'n Wi-Fi apparaten maken verbinding met het dichtstbijzijnde Wi-Fi punt, of dat nu een SW1 is of de V10. Alleen de Thuis app laat niet zien welke apparaten met de V10 verbonden zijn. Maar omdat ik wel ksn zien wat er met één van de SW1's verbonden is, weet ik ook dat de rest aan de V10 gekoppeld is.

Door de SW1's ben ik voorlopig nog niet aan de beurt voor de nieuwe KPN Software maar praktisch is dat geen enkel probleem want de daarmee gewenste opstelling heb ik nu toch al. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@huphuub, welkom op onze community! Ervaar je dit nog steeds? Ik ben wel benieuwd welke firmwareversie je op je experiabox hebt en of dit ook blijft gebeuren als je m een factory reset geeft. 

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Dank voor de reacties.  Advies opgevolgd maar niets helpt. De lampjes van SW branden groen  dus dat zou goed moeten zijn. Op dit moment zijn 18 apparaten verbonden met de modem, terwijl voor de update alles netjes verdeeld was over de wifi punten.  Snap er niets meer van.

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Hoi Huub, dit probleem heb ik ook gehad na de software-update. Voor mij was de oplossing om de wifi van de modem uit te zetten (wist eerst niet dat dit kon na de update). Dit doe je door via de browser in de interface van de modem het schuifje van de wifi op ‘uit’ te zetten. Vervolgens krijg je de optie om de wifi van de SuperWifi-punten aan te laten staan.

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Wifi uitgezet en wifi punten aan laten staan.  Ik zie nog steeds niet wat waarmee is verbonden 

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Pfffff. Uiteindelijk toch gelukt. Een aantal apparaten zijn nog verbonden met de modem  maar nu ook op afzonderlijke wifipunten.  Ik kan nu zien welk apparaat verbonden is met welk wifipunt.

Dank allemaal voor het meedenken!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Mooi! Ja, mijn ervaring is ook dat er enige vertraging zit in de topologie.

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Te vroeg gejuicht.  Nu is mijn eigen wifi netwerk verdwenen. Heb wel tv en voor de rest niets. Kan niet eens meer in de modem. Reset twee keer gedaan zonder resultaat. 

Leen59
Wijsgeer
  • June 26, 2025

Even een pc bedraad aansluiten op het modem, dan kom je er weer in.

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Naast mijn fulltime baan, ben ik ook nog eens fulltime bezig geweest mijn wifi punten. Maar nu is het uiteindelijk toch gelukt. Alle wifi punten hebben contact met apparaten. Vraag me niet hoe ik het heb gedaan want dat kan ik echt niet uitleggen. Hopelijk blijft mijn wifi netwerk nu stabiel.  

Nogmaals dank iedereen voor het meedenken!

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

Twee dagen van huis geweest is teveel.  De drie wifi punten hebben met geen enkel apparaat meer contact. Bovendien is het lampje op een wifi punt rood terwijl in de topografie alle "aan" staan. Ik zit al 45 jaar bij KPN, maar nu begin ik te twijfelen of ik hier nog moet blijven. Erg jammer 

• Helper
  • July 2, 2025

Hoi Huub, dit lijkt erg op mijn probleem wat is begonnen na de laatste firmware update van de V10 modem. Ik heb alles geprobeerd, maar niks werkt. KPN geeft helaas niet toe dat het aan hun software ligt.

Zoek maar eens op (ik weet niet hoe ik naar een topic kan linken): 

Na modemupdate (Experia Box 10) valt internet steeds uit

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

We zijn druk bezig met de nieuwe firmware voor de V10 uit te rollen, die zou een groot deel van deze issues op moeten lossen. Zodra je aan de beurt bent krijg je daar bericht over

• Helper
  • July 2, 2025

Welke nieuwe firmware bedoel je precies? Bij mij zijn de problemen begonnen met versie V10.C.25.04.05.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Hanske75, dat is de nieuwste. We denken graag even mee in je eigen topic

huphuub
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 27, 2025

Nu heeft de kpn app wel een update gekregen,  maar ik heb nog steeds geen enkel apparaat op een van de drie superwifi punten. Alle apparaten "hangen" nog steeds aan de modem. Binnen huis red ik het wel, maar als ik in de tuin zit heb ik geen of nauwelijks bereik. Vrijwel elk weekend zit ik mijn tijd te verdoen om e.e.a. fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Ik word er moedeloos van.