Skip to main content
Beantwoord

Wifi versterkers blijven groen knipperen na de update

• 17 maart 2025
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Na de update die KPN laatst heeft uitgevoerd, knipperen 2 van de 3 wifi versterkers steeds groen.

Heb ze gereset en met een kabel aan de modem gedaan. Dan doen ze het goed, maar zet ik ze op een andere plaats, dan gaan ze weer knipperen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Remmie Petera ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28353 reacties
  • 19 maart 2025
Remmie Petera schreef:

Na de update die KPN laatst heeft uitgevoerd, knipperen 2 van de 3 wifi versterkers steeds groen.

Heb ze gereset en met een kabel aan de modem gedaan. Dan doen ze het goed, maar zet ik ze op een andere plaats, dan gaan ze weer knipperen.

Hoi ​@Remmie Petera . Welkom bij de KPN Community.

Wat hinderlijk dat die update voor problemen zorgt.  Mag ik vragen hoe lang je de versterkers bekabeld aangesloten laat?  Het is namelijk essentieel dat ze minstens een half uur aangesloten blijven na een reset. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 maart 2025

Een hele nacht.

De handleiding van internet hangt al in mijn meterkast, zo vaak heb ik het al geprobeerd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38501 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Hallo ​@Remmie Petera ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: