Skip to main content

Vanaf 13 november tot 13 december kregen we in totaal 7 berichten dat er aan het mobiele netwerk gewerkt zou worden ter verbetering van het netwerk.
Na de laatste ‘verbetering’ moeten we helaas constateren dat het in ons geval een verslechtering is. De versterker in de huiskamer staat continu op rood; de TV vertoont kuren zoals haperend beeld en/of geluid, dan wel wegvallen van de verbinding. Voorheen was de verbinding uitstekend!
Opgemerkt: de zendmast staat nog geen 30meter van ons appartement.
Wat is hier aan te doen of wat kunt u doen?

Hallo @Jevo ,

Jouw internet van je thuisabonnement heeft niet te maken met het Mobiele Netwerk. Dat wordt gebruikt voor mobiele telefonie. 

 

Wat betreft de WiFi bij jou thuis: 

Probeer eens de KPN Wifi Manager

 

Mogelijk kom er uit dat je het SuperWifi punt dichterbij het modem moet plaatsen. Het kan zijn dat je het WiFi-punt in jouw woonkamer iets moet verplaatsen.   

 

KPN schrijft: 

De Wifi Manager controleert eerst of je verbinding met het KPN netwerk helemaal in orde is. We vragen je om via je eigen wifi netwerk in te loggen met KPN account. Daarna voeren wij op afstand de verbeteringen door.

 

Ieder huis is anders en daarom krijg je wifi-advies op maat. 

Lees eventueel verder via de link: 

 

 

 


Beste Noodzee,

Bedankt voor je snelle reactie.
Het verplaatsen van de SuperWiffi kende ik en heb ik ook toegepast. Voorheen bleek dat de oplossing. Nu helaas niet. Ook zegt u dat het niets te maken heeft met de werkzaamheden aan het Mobiele Netwerk, is het wel toevallig dat juist daarna de TV-ontvangst slecht is geworden.
Ik kan me niet voorstellen dat na 2 jaar uitstekend ontvangen er nu ineens problemen zijn die veroorzaakt wordt door de wiffi versterker. Dit is naar mijn bescheiden mening een verantwoordelijkheid van KPN. 
Ik zie graag uw antwoord tegemoet.


Beste @Jevo ,

En toch zijn dat twee heel verschillende aangelegenheden. Ik acht de kans eerder aanwezig dat er bv iets veranderd is met andere WiFI-netwerken bij jou in de buurt. Heb je de WiFi-manager al uitgevoerd? 

Lees in dit topic meer over de installatie van SuperWiFi:

En dan met name deze twee stappen: 

Stap 2: Het tweede KPN SuperWifi punt aansluiten

Voordat het tweede KPN SuperWifi punt draadloos geplaatst kan worden moet* deze tijdelijkaangesloten worden aan de Experia box om gegevens op te halen.

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort van het tweede KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort van de Experia box.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt met de stroomadapter aan in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop.
  • Wanneer het lampje constant groen brandt, ga dan naar stap 3. Laat ook deze SuperWifi ongeveer een kwartier bekabeld aangesloten zitten, Als het lampje niet constant groen gaat branden kijk dan verderop op deze pagina bij ‘Betekenis lampjes SuperWifi’.

*Alternatief: het tweede KPN SuperWifi punt (en verdere) kan ook via de WPS-knop worden gekoppeld. Op de eerst geïnstalleerde SuperWifi houd je de WPS-knop ingedrukt totdat de deze oranje gaat knipperen. Daarna doe je hetzelfde op de tweede SuperWifi (vanuit een factory default stand (paarse lampje)). Als deze elkaar nu vinden vindt precies dezelfde synchronisatie plaats als de manier via de ethernetkabel.

 

Stap 3: Aanvullende KPN SuperWifi punt(en) op de juiste plek zetten

  • Ontkoppel het KPN SuperWifi punt.
  • Plaats deze tussen de Experia Box en de plek waar je het wifisignaal wilt verbeteren.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt aan met een stroomadapter in een stopcontact op de plek waar je deze wilt plaatsen. Het lampje op het tweede KPN SuperWifi punt brandt groen als de plek optimaal is, oranje als de onderlinge verbinding via 2.4 Ghz is (minder snel dan bij een groen lampje), of rood als het tweede KPN SuperWifi punt dichter bij het eerste KPN SuperWifi punt moet komen te staan.
  • Voor het aansluiten van elke volgende (derde, vierde) KPN SuperWifi punt doorloop de stappen 2 en 3.

Ik heb (had) deze stappen allemaal gedaan. De tweede KPN Super Wifi - waarvan eerst het lampje altijd groen brandde - blijft oranje branden. Dichterbij zetten gaat niet.
Wat wel een mogelijkheid zou zijn, is dat ik de browser bij de meterkast weghaal en die in de berging in het appartement plaats. Dan zou er wel een kabel getrokken moeten worden van de glasvezelaansluiting in de meterkast naar berging. Of dat mogelijk en nuttig is weet ik niet.