Skip to main content
Vraag

2 van 3 SuperWifi punten hebben via wifi een rood lampje

• April 6, 2026
  • 2 reacties
  • 16 keer bekeken

Ik heb ook grote problemen sinds de update van het modem:

Ik had 3 superwifi 1 punten (waarvan 2 niet bekabeld en 1 rechtstreeks aan het modem met kabel). Na de update viel het mij plotseling op, dat ik op de bovenverdieping slechte, langzame wifi had. Na onderzoek bleek dat de 2 onbedrade superwifi punten allebei rode leds hadden branden.

Ik ben er op een vrije dag mee aan de slag gegaan, gereset, met aangesloten kabel opstarten, zoals in de beschrijving, lang gewacht (kan wel een uur duren werd mij gezegd door een medewerker van KPN). Wat ik ook probeer, mijn 2 superwifi punten werken niet meer zoals het hoort, ondanks dat ik de volledige setup beschrijving stap voor stap volg, zoals aangegeven op de site. Het superwifipunt dat aangesloten zat tijdens de update, is wel zichtbaar als superwifi, de andere 2 punten zie ik als wifi extender. Het frappante is, dat ze volgens het modem op poort 2 via lan aangesloten zijn, terwijl ze geen kabel aangesloten hebben.

Dus ik hoor graag hoe de KPN dit op gaat lossen, want ik heb de superwifi punten al meer dan 10x gereset zonder resultaat.

Ik werk 5 dagen in de week, dus kan ook niet even rustig overdag dingen gaan testen.

Mijn modem heeft als firmware versie: V10.C.25.08.15

Mijn eerste superwifi: SW1.C.25.14.02

De andere 2 apparaten kan ik geen firmware van aflezen, omdat dit niet bereikbaar is

Ik heb geprobeerd om de wifi van het modem uit te zetten met de extenders aan, maar dan heb ik dus helemaal geen wifi meer.

IK ben benieuwd.

Groeten, Frank

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Holymountan, welkom op onze community, we hebben een eigen topic voor je vraga gemaakt. Wat vervelend dat ze niet meer goed werken!

Ik zie dat je al een hoop geprobeerd heb maar ik wil je de volgende tips nog meegeven:

• Probeer eens een herstart thuisnetwerk (via de webinterface: Instellingen > Systeem), waarbij ook je modem wordt herstart. 
  • Als ook dat niet helpt, probeer dan een schone installatie waarbij je je apparaten loskoppelt, je V10 reset en goed op laat starten, zodra die klaar is sluit je de superwifi punten stuk-voor-stuk een half uur bekabeld aan zodat ze updaten. Na dat half uur kun je ze weer elders plaatsen.

Houd er trouwens ook rekening mee dat je V10 nu weer wifi uit mag zenden en het eerste superwifi punt dus een stukje van je V10 af moet staan voor goede dekking.

Specifiek voor het rode lampje hebben we een kennisbankartikel geschreven:

En we hebben nog een algemeen topic voor slechte wifiverbindingen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2026

Goedemiddag,,

Afgelopen maandag heb ik een schone installatie uitgevoerd, zolas beschreven op de site. Helaas heeft dit geen verandering gebracht, in eerste instantie wilde het nog wel functionerende WiFi punt ook niet meet koppelen, maar dat is opgelost. De andere 2 blijven onveranderd als WiFi extender aangegeven en niet als super WiFi. Ik heb via het ip-adres ingelogd en zie daar dat de firmware op 1.00.00 staat en deze kan niet geüpdatet worden. Ik heb mijn modem beneden staan en het supervisie punt boven,maar de meeste apparaten op de bovenverdieping maken verbinding met het modem en niet met het WiFi punt.

Het is gewoon puinhoop waar ik graag een oplossing voor zie.

Groeten,

Frank