Skip to main content
Antwoord

Experia Box V10 en Experia Wifi werken niet goed samen sinds een week of twee

• October 2, 2025
  • 13 reacties
  • 175 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een week of 2 kan ik niet of slecht meer inloggen rechtsreeks in de Experia wifi. Wanneer ik wel kan inloggen zie ik maar halve gegevens en eigenlijk kan ik niets aanpassen of zelfs maar een overzicht zien. Het modem en de wifi punten zijn nog niet geupdate omdat dat niet kon. Resetten heeft geen oplossing gebracht.

Iemand een idee?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@eciraum, goed dat je dit meldt want dat is niet handig. 😕 Wat als je het via een ander apparaat probeert? Dus een andere laptop, telefoon of PC? Werkt de webinterface dan wel? 

Zo niet, dan ben ik benieuwd of dit ook bij jou werkt: 

Ik heb de wifi op de modem uitgezet, daarna werkte het weer

Voor de handigheid en de zekerheid stuur ik ook de instructies voor het inloggen op de webinterface van de Experia Wifi mee: 

Open de webinterface

Open een internetbrowser en ga naar192.168.2.151.

Vind je de webinterface voor je Wifipunt niet op dat adres? Dan kun je inloggen op de webinterface van de Experia Box (192.168.2.254). Daar kun je het IP-adres van je Wifipunt vinden. Dit IP-adres kan je vervolgens gebruiken om in te loggen op de webinterface van je Experia Wifi.

Een andere manier is om naar de Netwerkomgeving in Windows te gaan. Daar zie je een lijst met alle aangesloten Wifipunten. Dubbelklik op een ervan, je wordt dan automatisch naar het hoofd Wifipunt gebracht.

Windows netwerkomgeving

Log in op de webinterface van de Experia Wifi

Log in op de webinterface met de vooraf ingevulde gebruikersnaam en het admin password. Deze staat op de sticker achterop je Experia Wifi.

• Heb je meerdere Wifipunten en wordt het wachtwoord niet geaccepteerd? Zorg dat je het Wifipunt pakt dat blauw knippert.
  • Heb je al een keer eerder ingelogd? Dan heb je zelf een wachtwoord aangemaakt. Weet je dat wachtwoord niet meer? Reset dan je Wifipunten. Dit doe je met het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord weer gebruiken dat op de sticker van het blauw knipperende Wifipunt staat.

Het is je eerder gelukt (en nu half), dus ik neem aan dat je het zo al deed, maar het kan geen kwaad om het dubbel te controleren. 
Laat je weten of het gelukt is?

13 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

​@eciraum  Ik heb ooit eens gelezen dat je de experia  wifi  moet resetten, echter kan ik het niet vinden op de kpn kennisbank.

Vul je forumprofiel in met je naam,adres en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je aan de beurt komt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 2, 2025

Beste ​@eciraum welke firmwareversie heeft de V10 en welke formwareversie heeft de EW?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2025

Beste ​@eciraum welke firmwareversie heeft de V10 en welke formwareversie heeft de EW?

V10: V1.01.00T04.4Intermediate
EW: 1.00.41

• Helper
  • October 3, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, ik kan ook niet inloggen de experia wifi versterkers. Ook een reset of herstart heeft niet geholpen. De modem ook herstart, hielp ook niet. De glasvezel modem ook herstart hielp ook niet. In allerlei volgordes en met visievorming tijd ertussen.

Sterker nog de wifi versterkers geven helemaal geen internet meer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 3, 2025

Beste ​@eciraum zowel de modem als de EW hebben nog de ‘oude’ firmware.

Om in te loggen in de EW kun je het IP-adres achterhalen als je inlogt in de modem.

Meestal is dat iets van 192,168,2,150/151

• October 3, 2025

Ik had de Experia WiFi's altijd achter een 2de router. Maar die doen het sinds een week ook niet meer. De webinterface in niet meer te bereiken. Heb ze al een paar keer gereset, maar dat haalt ook niks uit. Ze zenden ook geen WiFi meer uit. Ik heb er dus niks meer aan.

• Helper
  • October 3, 2025

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 4, 2025

Hi ​@eciraum, goed dat je dit meldt want dat is niet handig. 😕 Wat als je het via een ander apparaat probeert? Dus een andere laptop, telefoon of PC? Werkt de webinterface dan wel? 

Zo niet, dan ben ik benieuwd of dit ook bij jou werkt: 

Voor de handigheid en de zekerheid stuur ik ook de instructies voor het inloggen op de webinterface van de Experia Wifi mee: 

Open de webinterface

Open een internetbrowser en ga naar192.168.2.151.

Vind je de webinterface voor je Wifipunt niet op dat adres? Dan kun je inloggen op de webinterface van de Experia Box (192.168.2.254). Daar kun je het IP-adres van je Wifipunt vinden. Dit IP-adres kan je vervolgens gebruiken om in te loggen op de webinterface van je Experia Wifi.

Een andere manier is om naar de Netwerkomgeving in Windows te gaan. Daar zie je een lijst met alle aangesloten Wifipunten. Dubbelklik op een ervan, je wordt dan automatisch naar het hoofd Wifipunt gebracht.

Windows netwerkomgeving

Log in op de webinterface van de Experia Wifi

Log in op de webinterface met de vooraf ingevulde gebruikersnaam en het admin password. Deze staat op de sticker achterop je Experia Wifi.

• Heb je meerdere Wifipunten en wordt het wachtwoord niet geaccepteerd? Zorg dat je het Wifipunt pakt dat blauw knippert.
  • Heb je al een keer eerder ingelogd? Dan heb je zelf een wachtwoord aangemaakt. Weet je dat wachtwoord niet meer? Reset dan je Wifipunten. Dit doe je met het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord weer gebruiken dat op de sticker van het blauw knipperende Wifipunt staat.

Het is je eerder gelukt (en nu half), dus ik neem aan dat je het zo al deed, maar het kan geen kwaad om het dubbel te controleren. 
Laat je weten of het gelukt is?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Alles geprobeerd maar nergens meer goed contact met de Experia Wifi. 

• October 4, 2025

Als de Experia WiFi's geupdate zijn, dan hebben ze geen update meer.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ook de wifi op je modem uitzetten werkte dus niet? 😕 Jammer. Ik zet het signaal in elk geval door. Mocht ik daar wat over terug horen dan laat ik het hier weten. 

Is er een specifiek iets dat je in wilde stellen op de Experia Wifi? Misschien valt daar nog een andere manier voor te vinden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

Ook de wifi op je modem uitzetten werkte dus niet? 😕 Jammer. Ik zet het signaal in elk geval door. Mocht ik daar wat over terug horen dan laat ik het hier weten. 

Is er een specifiek iets dat je in wilde stellen op de Experia Wifi? Misschien valt daar nog een andere manier voor te vinden. 

Ik wilde de LED’s uiztetten op 1 van de EW. Dat kan nu niet

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, het enige dat ik daar nog op kan bedenken is zwart isolatietape over de lampjes plakken. Niet zo mooi als ze via de webinterface uitzetten, maar wellicht een goede tussenoplossing. 😄

Even als dubbelcheck: het resetten van de Experia Wifi deed je als volgt?

Druk de resetknop achterop de Experia Wifi ongeveer 10 seconden in. Laat los als alle lampjes zijn gaan branden. De Experia Wifi gaat zich nu resetten, dit duurt enkele minuten.

Zo ja, dan heeft nogmaals resetten weinig zin. Dus dan is mijn advies om onze Product Updates in de gaten te houden. Dit is de meest recente voor de Experia Wifi: Experia Wifi: Update naar EW.C.25.07.04 | KPN Community
Die wordt eerst uitgevoerd op Experia Wifi's die op een Box 12 aangesloten zijn, maar als alles goed gaat daarna ook naar andere modems. 

Hopelijk hoef je er niet lang op te wachten en kun je dan via de instellingen de LED's uitzetten.Â