Skip to main content
Update

Experia Wifi: Update naar EW.C.25.14.02

Categorie:Experia Wifi
  • December 6, 2025
  • 130 reacties
  • 2410 keer bekeken
Toon eerste bericht

130 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 17, 2026

En zojuist hickup in de verbinding op mijn telefoon, schakelt van wifi naar 5g en weer terug en dan ineens heeft woonkamer ew weer een andere naam gekregen, niets gedaan met bekabeling of instellingen. Er lijken dus geen apparaten mee verbonden te zijn aldus de app en hij staat in paired modus.

Alleen een herstart van het netwerk lost dit op en ik moet ook de naam weer wijzigen. Jammer dat er geen logging ingezien kan worden. Wel zijn er ineens weer 10 apparaten meer verbonden dan toen de ew van naam gewijzigd was. Het lijkt erop dat je wel verbinding houdt maar dat de app en website die niet meer laten zien.

Dank voor je reacties, Marcel. Het is duidelijk dat iets niet heel stabiel is. De vraag is dan even of dit aan de EW ligt, aan het modem (iets met de sturing) of aan de combinatie van die twee. Neem ik mee. Mocht ik nog specifiek iets willen weten of nodig hebben kom ik in de lucht.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 17, 2026

Dank je wel ​@Erik van KPN. Ik geef het nog twee weken en dan plan ik een reset in. Momenteel druk met wat veiligheidsmaatregelen daar, dus mijn handjes vol.

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

En zojuist hickup in de verbinding op mijn telefoon, schakelt van wifi naar 5g en weer terug en dan ineens heeft woonkamer ew weer een andere naam gekregen, niets gedaan met bekabeling of instellingen. Er lijken dus geen apparaten mee verbonden te zijn aldus de app en hij staat in paired modus.

Alleen een herstart van het netwerk lost dit op en ik moet ook de naam weer wijzigen. Jammer dat er geen logging ingezien kan worden. Wel zijn er ineens weer 10 apparaten meer verbonden dan toen de ew van naam gewijzigd was. Het lijkt erop dat je wel verbinding houdt maar dat de app en website die niet meer laten zien.

Dank voor je reacties, Marcel. Het is duidelijk dat iets niet heel stabiel is. De vraag is dan even of dit aan de EW ligt, aan het modem (iets met de sturing) of aan de combinatie van die twee. Neem ik mee. Mocht ik nog specifiek iets willen weten of nodig hebben kom ik in de lucht.

Hi ​@Erik van KPN 

het moet wel iets in de V10 zijn.

ik heb gisteren 3 nieuwe superwifi 2.0 gekocht in de kpn winkel en deze vanmorgen geinstalleerd. Nadat ik de 2e had toegevoegd (bekabeld) werden de nieuw ingestelde namen direct weer teruggezet naar de default namen.

de 4 EW heb ik ontkoppeld en uit het netwerk gehaald. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 22, 2026

Goedemorgen,

Gisterenavond ging het bij de experia wifi weer mis. Ik was op de tv+ box een live beeld aan het terugspoelen en op gegeven moment kreeg ik de melding dat de tv+ box geen internetverbinding meer had en dat ik de connectie met het modem moest controleren.

Alle lampjes op de experiaWifi waren uit. Ik heb alleen de experiaWiFi stroomloos gemaakt voor een 10s en na het opnieuw opstarten van de experiaWifi had ik weer beeld.

Met de tv+ box heb ik op dat moment niets gedaan. (niet spanningsloos oid gemaakt)

@Erik van KPN Ik begrijp je vraag niet helemaal in je bericht 14 dagen geleden wat ik precies moest testen. Ik hoef alleen de experiaWiFi een reboot te geven om alles weer te laten werken.

Jasper van KPN
Moderator

Vervelend dat het weer gebeurde ​@Theo v H! Wat Erik voorstelde was om de netwerkkabel die tussen de tv-ontvanger en de Experia Wifi zit eruit te halen, als de tv-ontvanger uit staat. De herstart van de Experia Wifi daarna te doen, met 30 seconden tussen het uit- en aanzetten. Als de Experia Wifi weer helemaal online is kan je de tv-ontvanger weer aansluiten en kijken hoe het dan gaat. We zien dat dat kan helpen bij zulke dingen, daarom zijn we benieuwd wat dat bij jou doet.