Skip to main content
Update

Experia Wifi: Update naar EW.C.25.14.02

Categorie:Experia Wifi
  • December 6, 2025
  • 164 reacties
  • 4242 keer bekeken
Toon eerste bericht

164 reacties

• Deelnemer
  • March 22, 2026

ik heb ze meerdere malen gereset. Ze zitten rechtstreeks aan de Box 12. Ook de box heb ik gereset.

in mij netwerk heten ze ook anders. Degene die update heeft gehad heet EW-1C7B14, andere bijv ExperiaWIFI-581FF3 en staat daarnaast ook nog op de poort vermeld als wifi bridge in mijnmodem.kpn (2 vermeldingen bij 1 poort)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Top dat je dit al gedaan hebt ​@PeterDan. Dan lijkt het me goed dat we nauwkeuriger met je gaan kijken naar wat er nu precies speelt. Wil je hiervoor een eigen topic aanmaken? Dan kunnen we het daar verder met je oppakken en houden we het hier overzichtelijk.

Je kunt in je nieuwe topic naar de berichten hier linken, of ze kopiëren en plakken. Scheelt weer dubbel tikwerk. 🙂

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 20, 2026

Goedemorgen,

6 maanden geleden heb ik al gemeld dat ik sinds mijn experia WiFi's zijn omgezet naar KPN software ik met regelmaat de Experia wifi's spanningsloos moet maken omdat ze niets meer doen. Alle lampjes zijn uit en de ethernet (door) verbinding doet het ook niet meer waardoor mijn tv+ box ook geen signaal ontvangt. Na een herstart branden de front lampjes weer en krijgt mijn tv+ box ook weer signaal.

1 Experia Wifi heeft een doorverbinding naar tv+ box en de andere Wifi heeft alleen een ethernet aansluiting naar mijn Experiabox V10.

Meer mensen erkenden dit te ondervinden.

We zijn nu een half jaar verder en er is nog steeds geen update geweest om dit op te lossen.

Voor de KPN software integratie werkte het perfect en nu nog steeds geen oplossing.

Ik heb de Experiabox V10 er daar kunt nu een update aan maar geloof niet dat deze update dit probleem gaat oplossen.

Waarom wordt dit niet opgelost???

Ik begrijp dat dit tijd enige vergt maar na een half jaar mag ik toch verwachten dat er een oplossing komt.

Graag nu snel een oplossing aangezien dit probleem is ontstaan door de KPN software integratie!

Groet,

Theo

Jasper van KPN
Moderator

Daar wordt nog aan gewerkt door de ontwikkelaars ​@Theo v H. Op dit moment is daar nog geen nieuws over, zodra er nieuws is delen we dat natuurlijk.

• Topper
  • September 25, 2026

Dag,

Mijn experiawifi draait nog op versie 1.00.29v4 en ik krijg geen contact met de update-server staat in de log. Ik heb het hele thuisnetwerk / wifi netwerk / versterkers reset maar krijg de nieuwe firmware er niet op.

Kan iemand mij hierbij helpen?

JanD
Wijsgeer
  • September 25, 2026

Nee ​@S1GNZ , de firmware van jouw EW is te oud en kan niet meer geüpdatet worden helaas.

De ondersteuning voor de EW is volgens mij nu ook definitief stopgezet.

• October 1, 2026

6 maanden later en nog geen verbetering of update ?

• October 7, 2026

Die komt ook niet meer. KPN heeft de ondersteuning van de EW beëindigd. Van de SW1 stopt de ondersteuning per 1-1-2027. Wellicht zijn KPN de problemen boven het hoofd gegroeid en hebben ze deze truc bedacht om er vanaf te komen.

Wel een beetje raar want de V10 is van dezelfde generatie als de EW en de V10 blijft gewoon ondersteund, hoewel daar ook legio problemen mee zijn. Net als vele anderen ben ik echter gestopt met het melden van problemen, kost me teveel tijd, het wordt doorgaans gebagatelliseerd (reset alles nog maar eens een keer dan kun je weer een weekje verder) en verder wordt er toch niets mee gedaan.

Maar omdat de V10 KPN's enige modem is met pairbonding kunnen ze daar nog niet vanaf.

Hoewel? 😇

En verder is de V10 huur dus het op grote schaal vervangen van de V10 kost domweg teveel. En de EW is koop dus daar ligt het risico bij de klant. 

JanD
Wijsgeer
  • October 7, 2026

Hoewel? 😇 

Inderdaad ​@Henk2304 de V10 is de enigste modem met pairbonding en zolang DSL nog bestaat en er nog klanten op de DSL-lijn zitten met pairbonding blijft de V10 in bedrijf.😎

• October 7, 2026

Och, dan schaffen ze pairbonding toch gewoon af. Er is verder toch geen andere provider meer die dat aanbiedt, dus waarom KPN nog wel? Het aantal klanten daarvan zal toch wel niet zo groot meer zijn met het oprukkende glasvezel. Het wordt al tijden niet meer aangeboden, behoudens uitzonderingsgevallen.

Maar goed, de firmware versie in dit topic is de laatste voor de EW. EOL! 

• October 7, 2026

Och, dan schaffen ze pairbonding toch gewoon af. Er is verder toch geen andere provider meer die dat aanbiedt, dus waarom KPN nog wel? Het aantal klanten daarvan zal toch wel niet zo groot meer zijn met het oprukkende glasvezel. Het wordt al tijden niet meer aangeboden, behoudens uitzonderingsgevallen.

Maar goed, de firmware versie in dit topic is de laatste voor de EW. EOL! 

De opruk van glasvezel is zover ik het volg alweer behoorlijk aan het afnemen.

Maar ik ben zelf wel aan het oriënteren wat ik wil ter vervanging als mijn EW'S het begeven. Dat is heel lastig en een flinke uitgave met de steeds verder stijgende prijzen.

Zo'n simpel principe als de EW waren aansluiten en het werkt is bij nagenoeg geen enkele leverancier meer te vinden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat klopt, de experia wifi wordt helaas niet meer ondersteund.

​@Henk2304 ​ de SuperWifi 1 en V10 zijn niet te vergelijken als apparaten. De V10 wordt inderdaad nog steeds ondersteund en geleverd.

Erwin1976
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 8, 2026

​@Thomas van KPN en dus met software vol bugs door kpn te grave gedragen. De gebruikers achterlatend met een apparaat dat niet meer fatsoenlijk werkt sinds dat kpn zijn eigen brakke software er op gepushed heeft. Waarom niet eerst de eigen gecreëerde rommel opruimen? Dit is gewoon dikke middelvinger naar de klant toe, die heeft niet gevraagd om kpn software die wil een product dat fatsoenlijk werkt. 

Dit is gewoon een laffe streek van kpn, die geen verantwoordelijkheid neemt voor hun eigen acties.

• October 8, 2026

Dat klopt, de experia wifi wordt helaas niet meer ondersteund.

​@Henk2304 ​ de SuperWifi 1 en V10 zijn niet te vergelijken als apparaten. De V10 wordt inderdaad nog steeds ondersteund en geleverd.

Kan me niet herinneren dat laatste beweerd te hebben. Ik heb alleen aangegeven dat V10 en EW ongeveer generatiegenoten zijn waarbij de EW de V10 aanvult; en terwijl de EW (eigendom klant) met pensioen is gestuurd moet de V10 (eigendom KPN) nog steeds moeizaam verder ploeteren. 

De SW1 is ongeveer generatiegenoot van de V10a, de SW2 van de Box12.

Verder peins ik er niet over om SW2 aan te schaffen ter vervanging van de EW omdat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat uiteindelijk ook KPN binnen niet al te lange tijd met Wifi7 (met zoiets als Box15 en SW3) op de proppen komt. 🤔😇 Wifi8 staat immers ook al op punt van uitkomen (vroege versies van apparaten zijn al leverbaar heb ik begrepen).