Skip to main content
Vraag

Hulp gevraagd: aanhoudende problemen met de Wifi en oplossing blijft uit

• April 20, 2026
  • 1 reactie
  • 37 keer bekeken

inmiddels radeloos ben over de aanhoudende problemen met mijn wifi en de manier waarop mijn laatste contactmoment is verlopen.

Hoewel de wifi‑sterkte volgens de metingen goed zou moeten zijn, leveren mijn twee SuperWifi‑punten niet de juiste snelheid op de 3 PS5 van mijn kinderen. Dit probleem doet zich al langere tijd voor en ondanks meerdere telefoongesprekken blijft het onopgelost. Ik ben overigens op advies van kpn van de UniFi maar kon gegaan, verbinding nog slechter. Eén SuperWifi‑punt staat op de slaapkamer en de andere op zolder, maar de snelheid blijft onstabiel en valt regelmatig terug.

Tijdens mijn laatste contactmoment werd ik zeer slecht geholpen. Mij werd verteld dat ik de versterker op de overloop moest plaatsen met een verlengsnoer, terwijl mijn overloop extreem klein is, geen stroompunt en niet wenselijk is. Bovendien loste dit het probleem niet op.

De medewerker gaf aan dat hij van het "hoogste niveau" was, dat ik niemand anders meer kon spreken, dat een monteur geen optie was, dat ik geen klacht kon indienen en dat er geen terugbelservice mogelijk was. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik de volgende dag zelf maar weer moest bellen en moest afwachten wat een andere collega zou zeggen.

Ik heb inmiddels vele uren met KPN aan de telefoon gezeten. Vaak word ik goed geholpen en lijkt alles te werken, maar dezelfde dag gaat het opnieuw mis. Het laatste gesprek was echter bijzonder teleurstellend en heeft mijn vertrouwen in de ondersteuning flink beschadigd.

Wat kan ik nog doen? Wat zijn mijn rechten?.

1 reactie

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 21, 2026

Beste ​@Heuvel2 , qua wifi heb je geen rechten.

KPN is verplicht internet te leveren met een afgesproken snelheid op 1 bekabelde PC.

Wifi is je eigen verantwoordelijkheid. 

KPN doet er echter wel alles aan om (betaalde) ondersteuning te bieden.

Zie ook de kennisbank voor wifi oplossingen:

Succes