Skip to main content
Vraag

Ik heb 4 SuperWifi's maar 2 daarvan werken niet meer, wat ik ook probeer

• March 11, 2026
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Heb 4 super wifi versterkers (wit).

2 stuks werken prima na installeren, 2 stuks weigeren pertinent.

Modem en Wifi reset gedaan. Alle Super WiFi punten 3 x naar fabrieksinstellingen gereset.

Geprobeerd bekabeld (modem) als met WPS.

Probleem blijft.

Wat te doen?

In mijn modem-browser worden de probleem-SuperWifi punten ook niet weergegeven als het symbool voor SuperWifi  (groene cirkel logo)

7 reacties

• Auteur
  • Helper
  • March 11, 2026

Update:

Bij de SW punten die niet werken kun je nog wel via de ingebouwde web server op het SW punt inloggen. Daar bestaat de mogelijkheid tot het checken van de firmware (nu de oude versie 1.00.22)

Een upgrade aanvragen (SW1.C.25.14.02) lukt niet. Mededeling: “u heeft de laatste versie”.

Is er een manier om de upgrade zelf te installeren?

• Auteur
  • Helper
  • March 11, 2026

Update 2

Het ligt dus echt aan de SuperWifi punten. Heb via Marktplaats een 2e handje op de kop getikt.

Na een reset en bekabelde aansluiting werkt deze in 1 keer. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Templar7. Het is wel duidelijk dat twee SuperWifi punten zijn achtergebleven op de oude fabriekssoftware. Dat heb je goed uitgezocht en kenbaar gemaakt. Dank daarvoor :) 

Ook heb je al de nodige resets al geprobeerd, dus daar zal ik je niet mee vermoeien om opnieuw te proberen. Wij kunnen dan eens aan onze kant kijken of wij ze kunnen bereiken en over kunnen zetten naar de KPN Software. Heb je ze wel bekabeld aangesloten? Dat is wel noodzakelijk voor ons om ze te kunnen zien. Zou je voor de rest ook nog je profiel kunnen aanvullen met de serienummers van de weigerende SuperWifi punten. Dat kun je vinden op de stickers van de punten. Je kunt dit bij de persoonlijke opmerkingen neerzetten. 

Geef hier maar een seintje wanneer dat gelukt is en dan kan ik daarna mijn best voor je gaan doen. 

• Auteur
  • Helper
  • March 12, 2026

Beste Arjan,

Dank voor je reactie. Ik zal de serienummers asap in het profiel zetten.

Laat maar horen wanner ik ze dan weer bekabeld moet aansluiten. 

Moet wel even kijken waar want de Ethernet verbindingspoorten zijn vol. Ga kijken of ik er twee kan maken. Dat houdt misschien wel in dat ik mijn nu goed functioneerde bekabelde “hoofd” SW moet uitschakelen. Of is dat dan weer wellicht een probleem? Kan ook de rest van de Ethernet verbindingen weer loskoppelen natuurlijk met alle “new settings” problematiek.

Hoor graag je reactie.

René

• Auteur
  • Helper
  • March 13, 2026

SW punten in mijn profiel gezet.

• Auteur
  • Helper
  • March 13, 2026

laat maar horen wanneer ik ze bekabeld moet aansluiten

Zie nu ook dat de frequentie van het rode lampje bij wel werkende SW’s bij een reset sneller knipperen dan de niet werkende…..

• Auteur
  • Helper
  • March 13, 2026

mag ik de SW’s ook via een switch aansluiten?